KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Claire Williams: „Chcemy mieć pewność, że będziemy w środku stawki”

Podczas ostatniego dnia tegorocznych testów przedsezonowych Claire Williams znalazła się pod ostrzałem pytań zebranych w padoku dziennikarzy. Na miejscu była Iwona Hołod, która zebrała dla Was poniższe wypowiedzi Claire:

O tegorocznych wrażeniach:
Nasze odczucia w tym roku są lepsze niż w ubiegłym, wciąż musimy nabrać pewności, gdzie dokładnie się znajdujemy przed Melbourne i być w 100% pewni naszych możliwości i osiągów. Zespół wykonuje fantastyczną pracę przez te 6 dni, mieliśmy kilka trudności, ale dążymy do poprawy i ścigania się.

Mamy nadzieję, że ten rok będzie lepszym. Nie oczekujemy zobaczyć naszych kierowców na podium, ale środek stawki jest naprawdę ciasny, więc będziemy kontynuować walkę i robić wszystko najlepiej, jak potrafimy.

O kibicach:
Widok fanów to zawsze dla nas duże wsparcie i powód do uśmiechu, zwłaszcza uwzględniając trudny czas, przez jaki przechodził nasz zespół. Za wcześnie jest, by osądzać, jak wypadniemy w tym roku, ale nie możemy się doczekać powrotu do Australii i walki o pozycje na torze. Kontynuujemy postęp, by pokazać światu, że jako zespół wciąż się nie poddajemy, że jesteśmy w stanie nawiązać walkę na torze.

O koronawirusie:
Oczywiście sytuacja z koronawirusem powoduje trudności dla wszystkich zespołów – miedzy innymi związane z transportem ludzi czy sprzętów. Ponadto sytuacja zmienia się z dnia na dzień, więc nie pozostaje nam nic innego, jak robić wszytko co się da, by mieć pewność, że [jako zespół] jesteśmy bezpieczni. Uwzględniając, że część ekipy leci na tor w Australii wcześniej, powoduje to nieco logistycznych utrudnień, by zapewnić bezpieczeństwo naszych ludzi. Czerpiemy wskazówki od Światowej Organizacji Zdrowia i dostosowujemy się do ich porad.

O awarii:
Owszem, mieliśmy problemy z silnikiem Mercedesa, co nie było dla nas dobre. Na szczęście problem wynikł podczas testów, więc teraz musimy nabrać pewności, że jednostka napędowa od Mercedesa będzie działać sprawnie przed Melbourne i będziemy mogli się ścigać. Oczywiście Nicolas jest debiutantem w F1 i czeka go więcej pracy, by załapać wspólny język z bolidem, ale i z inżynierami, a z powodu awarii jednostki straciliśmy nieco czasu, niemniej pokonał już sporo kilometrów – ponad 750 – podczas tych testów. Już to nam dało trochę informacji o możliwościach zarówno kierowcy, jak i samochodu. Czy istnieje opcja przesiadki na silniki Hondy? Nie, mamy długoterminowy kontrakt z Mercedesem.

O możliwych poprawkach na Australię:
Jestem przekonana, że nasi inżynierowie będą nadal pracować nad poprawami osiągów. Mamy wciąż piętnaście dni do startu w Melbourne, sporo roboty jest do wykonania w fabryce w tym czasie, wciąż czerpiemy lekcje z tych testów, by nasz bolid był jak najlepiej przygotowany na rozpoczęcie sezonu. (…) Chcemy mieć pewność, że będziemy w środku stawki w tym roku, bo właśnie tam chcielibyśmy się widzieć.

Claire Williams wysłuchała:
Iwona Hołod

Z angielskiego przetłumaczył i zredagował:
Przemysław Garczyński

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum