KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Kubica: To wyzwanie mnie nie przeraża

W rozmowie ze speedweek.com, Robert Kubica mówi, jak trudne wyzwanie czeka go w DTM, ale jego skala nie przeraża go i liczy na sporo walki na torze.

„Ubiegły rok nie był dla mnie łatwy, ale był rokiem powrotu do F1 po tym, co przeszedłem. Dał mi on bardzo dużo – zarówno jeżeli chodzi o doświadczenie, jak i przekonanie, że nadal mogę się dobrze spisywać. Mam nadzieję, że DTM da mi szansę ponownego ścigania się. Mam nadzieję, że będę tu bardziej konkurencyjny. Jasne jest, że jeżeli się to uda, to będzie dla mnie ogromna satysfakcja” – mówi Robert.

Robert jest świadom, że inni kierowcy F1, którzy w ostatnich latach przechodzili do DTM, tacy jak Timo Glock, Heinz-Harald Frentzen czy David Coulthard, mieli problemu na początku swojej przygody.

„To pokazuje, jak trudna jest tu rywalizacja i jak różna jest DTM od F1. Moje doświadczenie z ostatnich 15 lat na torze nie będzie tu zbyt pomocne. Ale nie przeraża mnie to wyzwanie, które będzie jednym z największych w moim życiu. Bardzo szanuję tę serię i kierowców i wiem, że będzie trudno. Kierowcy tu są bardzo utalentowani i znają tę serię. Debiutantowi nie będzie tu łatwo, ale to wyzwanie jest jednocześnie dla mnie szansą” – mówi Kubica.

Robert kolejny występ w aucie DTM zaliczy między 15 a 18 marca podczas testów serii na Monzy.

„Jako debiutant muszę być realistą i nie ustanawiać sobie ogromnych celów. Musimy upewnić się, że dobrze wykonamy naszą pracę i skupimy się na sobie. Wystarczy patrzeć z wyścigu na wyścig i starać się nieustannie poprawiać” – mówi Robert.

Jak dużą rolę w tym odgrywa samochód.

„Siła samochodu będzie istotnym czynnikiem tego projektu. Jeżeli dobrze wykonamy naszą pracę, to mam nadzieję, że spiszemy się dobrze. Nie spodziewam się jednak łatwego roku. Nigdy nie boję się wyzwań, ale szanuję to, którego się podejmuję” – mówi Robert.

Zapytany o coraz mniejszą liczbę aut w stawce, Robert odpowiada: „DTM nie ma teraz łatwego okresu. To seria wyścigowa z bardzo wysokimi standardami jeżeli chodzi o technologię, ale również jeżeli chodzi o kierowców. Odpowiedzialni za nią robią wszystko, by przyciągnąć jak najwięcej aut na pola startowe. Jedno jest jednak jasne – tym co się liczy jest jakość, a nie ilość” – mówi Kubica.

Dziś BMW Motorsport potwierdziło alokację swoich fabrycznych kierowców w zespołach. Zobaczycie ją tutaj.

Źródło: speedweek

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi