Toro Rosso 2019

Współpraca z Red Bullem kluczem do lepszych wyników

Szef zespołu Alpha Tauri, Franz Tost, mówi, że zacieśnienie współpracy z Red Bull Technology było kluczem do poprawy wyników w sezonie 2019.

Toro Rosso wyraźnie zanotowało zwyżkę formy w porównaniu z poprzednimi latami. Kierowcy zajęli nawet dwa miejsca na podium, co jest znakomitym wynikiem dla zespołu z środka stawki.

Zarówno Red Bull jaki i Toro Rosso od roku 2019 korzystają z tej samej jednoski napędowej dostarczanej przez Hondę, która to poczyniła znaczne postepy. W zeszłym sezonie bliźniacze ekipy korzystały z większej ilości komponentów niż poprzednio, dzięki technologii Red Bull Technology, co miało pozytywny wpływ na osiągi.

„Nie ma absolutnie żadnych wątpliwości, że wyniki, które pokazaliśmy, były wynikiem bardzo wysokiego odsetka wynikającego z synergii z Red Bull Technology” – powiedział szef zespołu, Franz Tost.

„Bo nie można zapomnieć, że Red Bull Technology ma po swojej stronie większość doświadczonych inżynierów, a dla mnie jest to być może najlepsze biuro techniczne lub przynajmniej na bardzo wysokim poziomie”

„Możemy tylko skorzystać z tej synergii, i dlatego to robimy. Ponownie otrzymamy od nich niemal gotowy tył bolidu, nawet jeżeli ma ono już rok. Ale mimo to jest to dla nas większa zaleta, niż gdybyśmy zrobili to sami, bo nie mamy ani środków finansowych, ani inżynierów. Możemy dzięki temu skupić się na innych obszarach, gdzie możemy poprawić osiągi” – tłumaczy Tost.

„Mam nadzieję, że przyspieszymy bardziej niż inni. To zależy, jak konkurencyjny będzie nowy samochód, i jak duże postępy poczyni Honda. Ale ogólnie rzecz biorąc, powinniśmy mieć całkiem dobry pakiet, ponieważ samochód jest teraz na pewnym poziomie”

„Od strony doświadczenia mamy najlepszy skład kierowców w historii. To zawsze zależy od sytuacji. Może być tak, że w 2021 roku będziemy mieli młodego kierowcę w zespole. W tej chwili nie jest to konieczne” – komentuje sytuację w zespole szef ekipy.

Na weryfikację słów Franza Tosta trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. Oficjalna prezentacja samochodu Alpha Tauri odbędzie się 14 lutego, a testy przedsezonowe zaplanowane są na 19-21 lutego oraz 26-28 lutego na torze w Barcelonie.

Jakub Andrusiewicz

źródło: motorsport.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 22 lutego

Urodził się Niki Lauda, trzykrotny mistrz świata (1975, 1977, 1984) i wicemistrz świata 1976 (171 startów, 25 zwycięstw, 24 pole positions, 24 najszybsze okrążenia, 54 podia).

„Sytuacja była trudna. Kubica miał liczne urazy, nie tylko ramienia i nadgarstka, ale też poważne złamania nogi. Zdecydowaliśmy się zająć złamaniami przedramienia, ścięgnami i nerwami. Całą rękę od ramienia do palców trzeba było poskładać. Proces rehabilitacji będzie długi i potrwa przynajmniej rok” – mówi w komunikacie prasowym Emanuele Pamelin, lekarz opiekujący się Robertem. „Za pomocą specjalnych metod chcę skrócić czas rehabilitacji i wrócić w tym sezonie. Ten wypadek sprawi, że będę jeszcze silniejszy, tak jak było ostatnim razem” – taki komunikat od Roberta przekazuje jego menadżer, Daniele Morelli. Robert zostaje przeniesiony na oddział rehabilitacji po 16 dniach pobytu na oddziale intensywnej terapii.

Media podają, że Robert Kubica będzie w 2013 roku startował w serii ERC Citroenem DS3. Polak będzie jeździł ze zmodyfikowaną manetką skrzyni biegów: „Nie wiem dokładnie, jaka jest szybkość zmiany biegów w samochodzie zaproponowanym dla Roberta, ale jest pewne, że będzie ona wolniejsza niż normalna. Od rozmowy z FIA nie miałem jeszcze czasu porozmawiać z Robertem, ale będzie ku temu okazja teraz”.

Robert Kubica coraz częściej pojawia się na torach kartingowych. Znane staje się jedno z jego zdjęć na torze w Lonato ze szlifierką.