KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Współpraca z Red Bullem kluczem do lepszych wyników

Szef zespołu Alpha Tauri, Franz Tost, mówi, że zacieśnienie współpracy z Red Bull Technology było kluczem do poprawy wyników w sezonie 2019.

Toro Rosso wyraźnie zanotowało zwyżkę formy w porównaniu z poprzednimi latami. Kierowcy zajęli nawet dwa miejsca na podium, co jest znakomitym wynikiem dla zespołu z środka stawki.

Zarówno Red Bull jaki i Toro Rosso od roku 2019 korzystają z tej samej jednoski napędowej dostarczanej przez Hondę, która to poczyniła znaczne postepy. W zeszłym sezonie bliźniacze ekipy korzystały z większej ilości komponentów niż poprzednio, dzięki technologii Red Bull Technology, co miało pozytywny wpływ na osiągi.

„Nie ma absolutnie żadnych wątpliwości, że wyniki, które pokazaliśmy, były wynikiem bardzo wysokiego odsetka wynikającego z synergii z Red Bull Technology” – powiedział szef zespołu, Franz Tost.

„Bo nie można zapomnieć, że Red Bull Technology ma po swojej stronie większość doświadczonych inżynierów, a dla mnie jest to być może najlepsze biuro techniczne lub przynajmniej na bardzo wysokim poziomie”

„Możemy tylko skorzystać z tej synergii, i dlatego to robimy. Ponownie otrzymamy od nich niemal gotowy tył bolidu, nawet jeżeli ma ono już rok. Ale mimo to jest to dla nas większa zaleta, niż gdybyśmy zrobili to sami, bo nie mamy ani środków finansowych, ani inżynierów. Możemy dzięki temu skupić się na innych obszarach, gdzie możemy poprawić osiągi” – tłumaczy Tost.

„Mam nadzieję, że przyspieszymy bardziej niż inni. To zależy, jak konkurencyjny będzie nowy samochód, i jak duże postępy poczyni Honda. Ale ogólnie rzecz biorąc, powinniśmy mieć całkiem dobry pakiet, ponieważ samochód jest teraz na pewnym poziomie”

„Od strony doświadczenia mamy najlepszy skład kierowców w historii. To zawsze zależy od sytuacji. Może być tak, że w 2021 roku będziemy mieli młodego kierowcę w zespole. W tej chwili nie jest to konieczne” – komentuje sytuację w zespole szef ekipy.

Na weryfikację słów Franza Tosta trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. Oficjalna prezentacja samochodu Alpha Tauri odbędzie się 14 lutego, a testy przedsezonowe zaplanowane są na 19-21 lutego oraz 26-28 lutego na torze w Barcelonie.

Jakub Andrusiewicz

źródło: motorsport.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum