KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Motor Racing - Formula One World Championship - Russian Grand Prix - Qualifying Day - Sochi, Russia

Williams po crash teście i z Nissanym, w ubiegłym roku było kilka prób

Zdecydowanie lepiej – przynajmniej jeżeli chodzi o harmonogram – idą przygotowania Williamsa do nowego sezonu F1 w porównaniu z poprzednim.

„Ustawiliśmy sobie wymagające cele podczas zimy, szczególnie jeżeli chodzi o aerodynamikę, osiągi a potem mechanikę. Wszystko idzie dobrze. Oczywiście celem jest przygotowanie auta na testy, na sam początek, a nawet wcześniej. Mam absolutne przekonanie, że do tego dojdzie” – mówiła w środę podczas konferencji w Izraelu Claire Williams, szefowa ekipy.

Co ważne, ekipa zaliczyła już obowiązkowe crash-testy, bez których trudno koncentrować się na innych etapach przygotowywania bolidu. Niestety, w ubiegłym roku, gdy do swojego pierwszego po ponad 8 latach przerwy sezonu przygotowywał się Robert Kubica, było zupełnie inaczej.

„Poświęciliśmy mnóstwo czasu by upewnić się, że jeżeli coś pójdzie nie tak, to będziemy w stanie to nadrobić. Jednym z pierwszych znaków sukcesu było to, że zdaliśmy wszystkie nasze crash-testy, w większości za pierwszym razem, a nie tak jak w ubiegłym roku, kiedy potrzebowaliśmy nawet sześciu prób. Wówczas to nałożyło jeszcze większą presję na całą operację przygotowania bolidu, bo koncentrowaliśmy się na crash-teście, a nie na przygotowaniu całego samochodu. Teraz zrobiliśmy postęp” – mówi Claire Williams, cytowana przez Autosport.

„Wszyscy wiedzą, jak wiele pracy odbywa się za kulisami i nadal frustruje mnie to, że nie jesteśmy w stanie pokazać wszystkim transformacji, jaka odbywa się w Williamsie. Ale, jak od zawsze mówię, przebywamy długą podróż, którą zaczęliśmy w ubiegłym roku” – mówiła Claire Williams, wspominając postęp, jaki dokonał się w ekipie od połowy sezonu 2019.

„Musimy zrobić postęp. Wierzę, że nam się uda, ale nie wiemy jeszcze w jakim stopniu, bo nie wiemy, co zrobią nasi rywale” – dodaje Williams.

Nie ma pewności, czy mówiąc o testach zderzeniowych, mówiła ona o testach FIA, gdyż użyła sformułowania „our crash-tests”. Nie mniej cała sytuacja pokazuje, jak dużego pecha miał Robert Kubica, trafiając do Williamsa właśnie w sezonie 2019, choć nie wiadomo, jeszcze oczywiście, jak będzie spisywało się auto ekipy z Grove w sezonie 2020.

Nissany potwierdzony

 

Głównym tematem środowej konferencji prasowej było ogłoszenie nowego kierowcy testowego ekipy, który został Roy Nissany.

Izraelczyk uczestniczył w barwach Williamsa w testach dla młodych kierowców w Abu Zabi po zakończeniu sezonu 2019, w których tracił po kilka sekund do podstawowych kierowców Williamsa w sezonie 2020.

Dziś ogłoszono, że będzie on kierowcą testowym ekipy, zaliczy trzy występy w bolidzie Williamsa podczas pierwszych treningów przed wyścigami sezonu 2020, pojedzie w jednym dniu testów dla młodych kierowców i będzie pracował w symulatorze zespołu.

Nissany ostatnio jeździł w Formule 2 w 2018 roku. Wcześniej wygrał 3 wyścigi w ciągu 3 sezonów startów w Formule Renault V8. W 2014 roku testował bolid Formuły 1 zespołu Sauber.

Nissany przyszedł na świat w 1994 roku. Za Izrealczykiem stoją spore pieniądze, co mogło wpłynąć na decyzję Williamsa.

Nissany zaliczył już mierzenie fotela w Grove.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi