KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Spengler zawiedziony, Wurz wspomina, Smedley ostrzega

Garść ciekawych wypowiedzi mniej lub bardziej związanych z karierą Roberta Kubicy przyniósł nam nowy tydzień. Co czuje po odejściu z ekipy BMW w DTM Bruno Spengler? Jakie zdanie o filozofii swojego byłego pracodawcy ma Rob Smedley i dlaczego 2 centymetry sprawiły, że to Robert Kubica trafił do BMW Sauber?

Zły Spengler

 

Po 15 sezonach startów w serii DTM, Bruno Spengler odszedł z tej serii. Niedawno BMW poinformowało o jego przenosinach do innej serii. Kanadyjczyk w rozmowie ze speedweek nie kryje zaskoczenia i rozgoryczenia taką decyzją zespołu, szczególnie, że gorzej od niego w sezonie 2019 spisało się 3 kierowców zespołu z Bawarii.

„Nie spodziewałem się tego, to spadło tak nagle. To był szok. Byłem rozczarowany, zaskoczony i sfrustrowany. Byłem bardzo konkurencyjny, ale miewałem też pecha, doświadczałem błędów strategicznych czy problemów mechanicznych” – mówi Spengler.

Oprócz Spenglera z BMW odszedł również Joel Eriksson, którego zastąpił Lucas Auer.

„To co się stało pokazuje mi, że nigdy nie można być niczego na 100% pewnym. Nawet jeżeli nadal przynależę do rodziny BMW. Zawsze trzeba być czujnym” – dodaje mistrz serii z 2012 roku.

Speedweek spekuluje, czy Spengler musiał ustąpić miejsca Robertowi Kubicy, co Kanadyjczyk komentuje następująco: „Czy BMW potrzebowało szybko wolnego fotela? Nie mogę powiedzieć, bo tego nie wiem, ale można było odnieść takie wrażenie”.

Wurz wspomina

 

Austriacki kierowca Alex Wurz powiedział w rozmowie z motorsport-total, że to on był głównym kandydatem do miejsca kierowcy testowego w BMW Sauber w 2006 roku. Ostatecznie jednak kontraktu nie podpisał, bo… nie mieścił się w aucie ekipy.

„To był jedyny samochód, do którego się nie mieściłem. Mario Theissen chciał mnie w samochodzie, ustaliliśmy wszystko, ale po prostu nie dałem rady się tam zmieścić” – mówi Wurz, mierzący 186 cm. Jak zdradza, ekipa przeszła wówczas testy zderzeniowe i nie mogła już nic zrobić z konstrukcją monokoku.

„Nie mogli z tym już nic zrobić i tym samym zaakceptować kontraktu. Mój wzrost kosztował mnie kontrakt” – powiedział Wurz, który później podpisał umowę z Williamsem.

„Robert, który był kilka cali mniejszy [2 cm – przyp. MC], po prostu się tam zmieścił i dostał kontrakt” – dodaje Austriak.

Wurz ostatni raz na podium stanął podczas Grand Prix Kanady 2007, kiedy Robert Kubica miał poważny wypadek.

Smedley o Williamsie

 

Były dyrektor ds osiągów Williamsa, Rob Smedley mówi, że w ekipie z Grove od lat funkcjonuje przekonanie, że „gorzej być już nie może”. A z roku na rok jest.

Smedley odszedł z Williamsa pod koniec sezonu 2018 i obecnie pracuje dla Formuły 1. Z jego najnowszych wypowiedzi dla Reutersa wynika, że nie ma dobrych wspomnień z Grove.

„Zawsze była tam filozofia, że już gorzej być nie może. Będąc przez jakiś czas w tym sporcie, a szczególnie w F1 wiem, że rzeczywistość może być jeszcze gorsza. Mówimy, że nie może być gorzej niż w 2019, ale tak samo mówiliśmy w 2018 oraz 2017. Rzeczywistość jest taka, że 2020 może być gorszy niż 2019.

„Każdy, kto myśli, że można odwrócić bieg wydarzeń z tego miejsca, w którym jest Williams i wrócić do pierwszej piątki, myli się” – mówi Smedley, który przyznaje też, że hasło „jesteśmy zespołem wyścigowym i istniejemy tylko po to by się ścigać” nie sprawdza się w dzisiejszych czasach.

„Można być dziś niezależnym, ale trzeba mieć na to budżet” – mówi Smedley, przyznając, że nadal kibicuje Williamsowi, mimo wszystko.

„Teraz, kiedy jestem poza zespołem, mogę mieć nadzieję, ale kiedy byłem w środku, nie chciałem opierać się tylko na nadziei. To tragiczny przypadek. Jestem z pokolenia, które pamięta mistrzostwa Williamsa. Serce boli, gdy widzi się taki spadek” – dodaje Smedley.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi