Mitch Evans Formuła E

Relacja z treningów i kwalifikacji 2020 Antofagasta Minerals Santiago E-Prix

Mitch Evans ruszy z pierwszego pola wyścigu w Santiago. Poniżej relacja tekstowa z dzisiejszych treningów i kwalifikacji.

Pierwszy trening

 

Pierwszy trening na torze w Santiago odbył się bez większych historii. Widok jaki mieli kierowcy był mocno ogranioczony, powodem była wczesna pora (trening zaczął się o 08:00 czasu lokalnego) i kurz na torze, który powodował, że zawodnicy nie czuli się pewnie. Pojawiło się kilka przestrzelonych zakrętów i driftów. Na szczęście nikt nie wylądował w bandach.

Do momentu pozwolenia na Attack Mode najlepszym czasem dysponował Sims: 1:07.281. Chwilę później doszło do jedynego wypadku. Przy dojeździe do zakrętu Gunther został uderzony przez Rowlanda. Uderzenie było lekkie, ale kilka zniszczeń na samochodzie Oliviera było widocznych.

Po włączeniu Attack Mode, czasy szybko były kasowane przez kolejnych kierowców. Trening zakończył się zwycięstwem Sama Birda, który jako jedyny zszedł poniżej 1:05 (1:04.914). Pierwsza 10 przedstawiała się następująco:
1. Bird 1:04.914
2. Da Costa +0.150
3. Mortara +0.182
4. Di Grassi +0.289
5. Muller +0.338
6. D’Ambrosio +0.400
7. Sims +0.474
8. Buemi +0.483
9. Wehrlein +0.515
10. Lotterer +0.538

Zaskakujące jest to, że w pierwszej 10 znalazło się 9 różnych zespołów. Tylko Mahindra Racing miała obu swoich kierowców w TOP10.

Drugi trening

 

Warunki się minimalnie poprawiły, było troszkę mniej kurzu, ale i też pora bliższa południa w Santiago (10:15 czasu lokalnego). Pierwsze czasy pokazały, że tor też jest bardziej przyjazny dla kierowców. Lotterer już po 10 minutach była bardzo blisko czasu Birda z pierwszego treningu: 1:05.257.

W połowie sesji Hartley przy wyjeździe z Pit Lane zgubił sporą część ze swojego auta. Pojawiła się czerwona flaga na kilka minut. Ok. 9 minut przed końcem znów trening przerwała czerwona flaga, tym razem na bandzie wylądował Ma Qinghua, który dość mocno rozbił swój samochód.

Ten wypadek zakończył nam drugi trening. Zwycięzcą został Olivier Rowland, a TOP10 wyglądała następująco:
1. Rowland 1:04.799
2. Massa +0.131
3. Evans +0.247
4. Gunther +0.321
5. Lotterer +0.458
6. Da Costa +0.481
7. Mortara +0.528
8. Turvey +0.599
9. Abt +0.670
10. Hartley +0.741

Kwalifikacje

 

W grupie pierwszej pojechali: Bird, Sims, Lotterer, Vandoorne, Rowland, Di Grassi. Najlepszy czas osiągnął Vandoorne z czasem 1:05.566, drugi był Lotterer, który stracił 0.235 i dalej Sims z czasem gorszym o 0.282 do lidera. Rowland rozbił swój samochód o ścianę.

Grupa druga: Frijns, Abt, Vergne, De Vries, Calado i Mortara. Najlepszy czas tej grupy i ogólnie do tej pory osiągnął Mortara: 1:05.547. Tuż za nim znajdował się De Vries z czasem gorszym zaledwie o 0.013.

Grupa trzecia: Wehrlein, Evans, Gunther, D’Ambrosio, Hartley, Da Costa. Po tej grupie zmienił się lider tej części kwalifikacji, a został nim Evans z czasem 1:04.941, tuż za nim byli: Gunther (+0.228) i Wehrlein (+0.584).

Ostatnia grupa: Turvey, Muller, Jani, Massa, Buemi i Ma Qinghua (nie przystąpił do kwalifikacji z powodu rozbitego bolidu w drugim treningu). Trzech kierowców z tej grupy awansowało do walki o Super Pole: Buemi, Massa i Turvey, a skład TOP6 uzupełni jeszcze Evans, Gunther i Wehrlein.

Super Pole padło łupem Evansa, który wyprzedził Gunthera i Wehrleina. Ostateczne wyniki:

ustawienie na starcie Formuła E
MB

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 12 sierpnia

Po raz pierwszy w swojej karierze z pole position rusza Rene Arnous. Trzecie zwycięstwo odnosi jednak Alan Jones. To jednocześnie 3. zwycięstwo Williamsa w historii.

Podczas wyścigu 1000 km de Motorsport w Toronto ginie Manfred Winkelhock (47 startów w F1).

Trzecie i ostatnie zwycięstwo w karierze odnosi Thierry Boutsen.

Starszy inżynier wyścigowy Williamsa, Dave Robson, mówi, że problemem Roberta Kubicy w sezonie 2019 może być brak rozumienia opon. „Podejrzewam, że sprowadza się to do opon. Kiedy różnice są duże, samochody są identyczne więc myślę, że o to chodzi”.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy wyścig DTM

Lausitrzing

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

godz. 11:00 – Pierwszy trening
godz. 15:00 – Drugi trening
godz. 12:00 – Trzeci trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje
godz. 15:10 – Wyścig

godz. 13:00 – 1. trening
godz. 16:30 – 2. trening

godz. 10:45 – 1. Kwalifikacje
godz. 13:33 – 1. wyścig

godz. 10:45 – 2. kwalifikacje
godz. 13:33 – 2. wyścig

Popularne tagi