KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Relacja z treningów i kwalifikacji 2020 Antofagasta Minerals Santiago E-Prix

Mitch Evans ruszy z pierwszego pola wyścigu w Santiago. Poniżej relacja tekstowa z dzisiejszych treningów i kwalifikacji.

Pierwszy trening

 

Pierwszy trening na torze w Santiago odbył się bez większych historii. Widok jaki mieli kierowcy był mocno ogranioczony, powodem była wczesna pora (trening zaczął się o 08:00 czasu lokalnego) i kurz na torze, który powodował, że zawodnicy nie czuli się pewnie. Pojawiło się kilka przestrzelonych zakrętów i driftów. Na szczęście nikt nie wylądował w bandach.

Do momentu pozwolenia na Attack Mode najlepszym czasem dysponował Sims: 1:07.281. Chwilę później doszło do jedynego wypadku. Przy dojeździe do zakrętu Gunther został uderzony przez Rowlanda. Uderzenie było lekkie, ale kilka zniszczeń na samochodzie Oliviera było widocznych.

Po włączeniu Attack Mode, czasy szybko były kasowane przez kolejnych kierowców. Trening zakończył się zwycięstwem Sama Birda, który jako jedyny zszedł poniżej 1:05 (1:04.914). Pierwsza 10 przedstawiała się następująco:
1. Bird 1:04.914
2. Da Costa +0.150
3. Mortara +0.182
4. Di Grassi +0.289
5. Muller +0.338
6. D’Ambrosio +0.400
7. Sims +0.474
8. Buemi +0.483
9. Wehrlein +0.515
10. Lotterer +0.538

Zaskakujące jest to, że w pierwszej 10 znalazło się 9 różnych zespołów. Tylko Mahindra Racing miała obu swoich kierowców w TOP10.

Drugi trening

 

Warunki się minimalnie poprawiły, było troszkę mniej kurzu, ale i też pora bliższa południa w Santiago (10:15 czasu lokalnego). Pierwsze czasy pokazały, że tor też jest bardziej przyjazny dla kierowców. Lotterer już po 10 minutach była bardzo blisko czasu Birda z pierwszego treningu: 1:05.257.

W połowie sesji Hartley przy wyjeździe z Pit Lane zgubił sporą część ze swojego auta. Pojawiła się czerwona flaga na kilka minut. Ok. 9 minut przed końcem znów trening przerwała czerwona flaga, tym razem na bandzie wylądował Ma Qinghua, który dość mocno rozbił swój samochód.

Ten wypadek zakończył nam drugi trening. Zwycięzcą został Olivier Rowland, a TOP10 wyglądała następująco:
1. Rowland 1:04.799
2. Massa +0.131
3. Evans +0.247
4. Gunther +0.321
5. Lotterer +0.458
6. Da Costa +0.481
7. Mortara +0.528
8. Turvey +0.599
9. Abt +0.670
10. Hartley +0.741

Kwalifikacje

 

W grupie pierwszej pojechali: Bird, Sims, Lotterer, Vandoorne, Rowland, Di Grassi. Najlepszy czas osiągnął Vandoorne z czasem 1:05.566, drugi był Lotterer, który stracił 0.235 i dalej Sims z czasem gorszym o 0.282 do lidera. Rowland rozbił swój samochód o ścianę.

Grupa druga: Frijns, Abt, Vergne, De Vries, Calado i Mortara. Najlepszy czas tej grupy i ogólnie do tej pory osiągnął Mortara: 1:05.547. Tuż za nim znajdował się De Vries z czasem gorszym zaledwie o 0.013.

Grupa trzecia: Wehrlein, Evans, Gunther, D’Ambrosio, Hartley, Da Costa. Po tej grupie zmienił się lider tej części kwalifikacji, a został nim Evans z czasem 1:04.941, tuż za nim byli: Gunther (+0.228) i Wehrlein (+0.584).

Ostatnia grupa: Turvey, Muller, Jani, Massa, Buemi i Ma Qinghua (nie przystąpił do kwalifikacji z powodu rozbitego bolidu w drugim treningu). Trzech kierowców z tej grupy awansowało do walki o Super Pole: Buemi, Massa i Turvey, a skład TOP6 uzupełni jeszcze Evans, Gunther i Wehrlein.

Super Pole padło łupem Evansa, który wyprzedził Gunthera i Wehrleina. Ostateczne wyniki:

ustawienie na starcie Formuła E
MB

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi