Mitch Evans ruszy z pierwszego pola wyścigu w Santiago. Poniżej relacja tekstowa z dzisiejszych treningów i kwalifikacji.
Pierwszy trening
Pierwszy trening na torze w Santiago odbył się bez większych historii. Widok jaki mieli kierowcy był mocno ogranioczony, powodem była wczesna pora (trening zaczął się o 08:00 czasu lokalnego) i kurz na torze, który powodował, że zawodnicy nie czuli się pewnie. Pojawiło się kilka przestrzelonych zakrętów i driftów. Na szczęście nikt nie wylądował w bandach.
Do momentu pozwolenia na Attack Mode najlepszym czasem dysponował Sims: 1:07.281. Chwilę później doszło do jedynego wypadku. Przy dojeździe do zakrętu Gunther został uderzony przez Rowlanda. Uderzenie było lekkie, ale kilka zniszczeń na samochodzie Oliviera było widocznych.
Po włączeniu Attack Mode, czasy szybko były kasowane przez kolejnych kierowców. Trening zakończył się zwycięstwem Sama Birda, który jako jedyny zszedł poniżej 1:05 (1:04.914). Pierwsza 10 przedstawiała się następująco:
1. Bird 1:04.914
2. Da Costa +0.150
3. Mortara +0.182
4. Di Grassi +0.289
5. Muller +0.338
6. D’Ambrosio +0.400
7. Sims +0.474
8. Buemi +0.483
9. Wehrlein +0.515
10. Lotterer +0.538
Zaskakujące jest to, że w pierwszej 10 znalazło się 9 różnych zespołów. Tylko Mahindra Racing miała obu swoich kierowców w TOP10.
Drugi trening
Warunki się minimalnie poprawiły, było troszkę mniej kurzu, ale i też pora bliższa południa w Santiago (10:15 czasu lokalnego). Pierwsze czasy pokazały, że tor też jest bardziej przyjazny dla kierowców. Lotterer już po 10 minutach była bardzo blisko czasu Birda z pierwszego treningu: 1:05.257.
W połowie sesji Hartley przy wyjeździe z Pit Lane zgubił sporą część ze swojego auta. Pojawiła się czerwona flaga na kilka minut. Ok. 9 minut przed końcem znów trening przerwała czerwona flaga, tym razem na bandzie wylądował Ma Qinghua, który dość mocno rozbił swój samochód.
Ten wypadek zakończył nam drugi trening. Zwycięzcą został Olivier Rowland, a TOP10 wyglądała następująco:
1. Rowland 1:04.799
2. Massa +0.131
3. Evans +0.247
4. Gunther +0.321
5. Lotterer +0.458
6. Da Costa +0.481
7. Mortara +0.528
8. Turvey +0.599
9. Abt +0.670
10. Hartley +0.741
Kwalifikacje
W grupie pierwszej pojechali: Bird, Sims, Lotterer, Vandoorne, Rowland, Di Grassi. Najlepszy czas osiągnął Vandoorne z czasem 1:05.566, drugi był Lotterer, który stracił 0.235 i dalej Sims z czasem gorszym o 0.282 do lidera. Rowland rozbił swój samochód o ścianę.
Grupa druga: Frijns, Abt, Vergne, De Vries, Calado i Mortara. Najlepszy czas tej grupy i ogólnie do tej pory osiągnął Mortara: 1:05.547. Tuż za nim znajdował się De Vries z czasem gorszym zaledwie o 0.013.
Grupa trzecia: Wehrlein, Evans, Gunther, D’Ambrosio, Hartley, Da Costa. Po tej grupie zmienił się lider tej części kwalifikacji, a został nim Evans z czasem 1:04.941, tuż za nim byli: Gunther (+0.228) i Wehrlein (+0.584).
Ostatnia grupa: Turvey, Muller, Jani, Massa, Buemi i Ma Qinghua (nie przystąpił do kwalifikacji z powodu rozbitego bolidu w drugim treningu). Trzech kierowców z tej grupy awansowało do walki o Super Pole: Buemi, Massa i Turvey, a skład TOP6 uzupełni jeszcze Evans, Gunther i Wehrlein.
Super Pole padło łupem Evansa, który wyprzedził Gunthera i Wehrleina. Ostateczne wyniki:
MB