KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Poznajemy Alfę – Antonio Giovinazzi

Czas przedstawić kolejnego członka Alfa Romeo Racing Orlen – drugiego z kierowców ekipy, Antonio Giovinazziego, który jest jednym z najmniej doświadczonych kierowców w stawce F1, ale zaliczył wiele serii wyścigowych, nawet DTM.

Urodził się 14 grudnia 1993 roku we Włoszech. Karierę kartingową rozpoczął w wieku 7 lat i kontynuował przez aż 11 sezonów. Sukcesy zaczęły się w wieku 13 lat, gdy został mistrzem Włoch. Świat usłyszał o nim w ostatnich latach startów, gdy w 2010 i 2011 roku dwukrotnie wygrał WSK Master Series w kategorii KF2.

Bolidy i nie tylko

 

Pierwsze kroki Włocha w wyścigach bolidów nie należały do typowych. W 2012 roku przejechał sezon serii Formula Pilota China i nie mając tam większej konkurencji, wygrał tę serię, triumfując w 6 z 18 wyścigów i stając na podium przy 7 innych okazjach. W tym samym roku pojechał również w Formule Abarth, gdzie wygrał 2 z 3 wyścigów, w których wziął udział.

W 2013 roku wrócił do Europy, gdzie startował w aż 3 seriach, zaliczając 33 wyścigi. Najlepiej spisał się w Brytyjskiej Formule 3, gdzie rywalizując z takimi kierowcami jak Nicholas Latifi, Sean Gelael, Huan Zhu czy Tatiana Calderon, zajął 2. miejsce. Zdecydowanie gorzej szło mu w Europejskiej Formule 3, której przejechał pełny sezonm zajmując 17. miejsce, bez miejsc na podium. Zdobył jednak 31 punktów, a jeżdżący razem z nim w zespole Sean Gelael i Tatiana Calderon nie punktowali ani razu. Co ciekawe, 22. miesce zajął w tym sezonie Roy Nissany, zdobywając 40 razy (!) mniej punktów niż jego kolega z zespołu, Felix Rosenqvust (457 vs 11).

Jego jedyną serią w 2014 roku była właśnie Europejska Formuła 3. Tym razem spisywał się już lepiej, zajmując 6. miejsce, ale jego kolega z zespołu, Tom Blomqvist, wywalczył wicemistrzostwo.

Sezon 2015 był dla niego ważny. Zdominował rywalizację wewnątrz zespołu w Europejskiej Formule 3, której wywalczył wicemistrzostwo, wygrał Masters of Formula 3 na Zandvort oraz był 4. w Grand Prix Makau. Ale pojawił się również w innej serii… DTM, gdzie przejechał 2 wyścigi, ale bez rewelacyjnych wyników. Sezon zakończył występami w Asian Le Mans Series, gdzie był trzeci.

Jeszcze ważniejszy był rok 2016. Giovinazzi stoczył bardzo zaciętą rywalizację o zwycięstwo na zapleczu Formuły 1, a zatem w GP2. Tytuł przegrał z Pierre Gasly`m podczas ostatniego weekendu sezonu.

Przed rywalizacją w Abu Zabi miał 11 punktów przewagi nad Franzucem, ale gorsze wyniki na Yas Marina Circuit sprawiły, że przegrał ze swoim kolegą z zespołu. Trzeci był wówczas Sergey Sirotkin.

Nicholas Latifi zajął w tym sezonie 16. miejsce, zdobywając ponad 5 razy mniej punktów niż jego kolega z ekipy, Alex Lynn.

Formuła 1

 

Pod koniec sezonu 2016, mimo że nie był w Akademii Ferrari, ekipa z Maranello ogłosiła go swoim kierowcą testowym. Miesiąc później okazało przyszły jeszcze lepsze nowiny dla niego – został kierowcą rezerwowym Ferrari w Formule 1.

Szansa debiutu w F1 pojawiła się niespodziewanie szybko. Pascal Wehrlein po piątkowych treningach do GP Australii 2017 stwierdził, że jego obrażenia z Race of Champions nie pozwalają mu na start. Dzięki temu Giovinazzi pojechał bolidem F1, zajmując 16. miejsce w kwalifikacjach i 12. w wyścigu. Był powszechnie chwalony za ten występ.

W kwalifikacjach w Chinach, drugim wyścigu sezonu spisał się bardzo dobrze, awansując do Q2 i będąc tylko 0,07 sekundy za Marcusem Ericssonem. Pod koniec Q1 zaliczył jednak wypadek w ostatnim zakręcie i nie wziął udziału w Q2. W wyścigu, na tej samej prostej, zaliczył uślizg i uderzył w bandę, mocno rozbiając auto.

W kolejnym grand prix Wehrlein wrócił już do formy i na tym skończyła się „pierwsza” kariera Giovinazziego w F1. W tamtym sezonie zaliczył jeszcze 6 piątkowych treningów z Haasem.

Giovinazzi pozostał kierowcą testowym Saubera, Ferrari i Haasa i w 2018 roku to było jego główne zajęcie. Zaliczył 6 występów w pierwszych treningach.

25 września 2018 roku ogłoszono, że będzie on partnerem Kimiego Raikkonena w sezonie 2019 w F1. Punkty zdobył dopiero podczas GP Austrii. Potem punktował jeszcze tylko 3 razy i ostatecznie zajął 14. miejsce w mistrzostwach. Niektórzy dziennikarze tłumaczyli jego słabszą postawę w pierwszej części sezonu brakiem wystarczającego wsparcia ze strony ekipy.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi