KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Orlen Daniel Obajtek Kubica Robert

Obajtek: „Dopóki Kubica jest trójką, nie będzie to jego ostatnia aktywność” [Aktualizacja 2]

Bardzo ciekawe i optymistyczne były wypowiedzi prezesa PKN Orlen, Daniela Obajtka w Polskim Radiu. W Magazynie Sportowym mówił on o zaangażowaniu polskiego koncernu w F1, karierze Roberta Kubicy i inwestowaniu w motorsport.

„Mówiliśmy, że Orlen nie wchodzi do F1 tylko na 1 sezon. Mówiłem, że będziemy nadal w F1 i słowa dotrzymaliśmy. To wiąże się z naszym spojrzeniem na biznes. Negocjowaliśmy z kilkoma zespołami co świadczy o tym, że Orlen jest postrzegany jako stabilny i pewny partner” – mówił Daniel Obajtek.

Zdradził on, że bolid zespołu Alfa Romeo Racing Orlen będzie w sezonie 2020 biało-czerwony i będzie na nim zdecydowanie więcej logotypów polskiego koncernu.

Dopytywany przez Mateusza Ligęzę, czy Robert Kubica ma szanse na coś więcej w Alfie Romeo niż tylko kierowca rezerwowy, odpowiedział: „W każdym zespole są sportowcy i umowy z nimi związane i dany zespół nie może decydować z dnia na dzień. To, że Robert jest w Alfie Romeo o czymś świadczy w czasie. Myślę, że z czasem mogą pojawić się kolejne pozytywne informacje” – powiedział Daniel Obajtek.

Jak przyznał prezes PKN Orlen, Robert Kubica aktywnie uczestniczył w rozmowach z zespołem i jest zadowolony z wypracowanych rozwiązań.

„Zawsze w takich umowach jest możliwość renegocjacji tak aby móc dalej współpracować. Nie wyjdziemy z F1, a jednocześnie w F1 nie ma jednego zespołu czy dwóch. Będziemy w F1 w takiej konstrukcji, jaka będzie dla nas najbardziej opłacalna i dla Roberta. Gdybym był politykiem, to mógłbym więcej powiedzieć, ale jestem w biznesie i nie mogę powiedzieć więcej i wolałbym się do tego nie odnosić. Wszystko jest w grze i na pewno będziemy chcieć żeby Roberta bardziej obciążyć niż w ubiegłym roku” – dodał, przyznając, że są możliwości, aby Grand Prix Abu Zabi 2019 nie było ostatnim wyścigiem Kubicy w F1.

Padło też pytanie o serię DTM: „Obecnie myślimy zdecydowanie szerzej i mamy plany zaangażować Robert w jeszcze jedną rzecz. O tej drugiej serii będziemy rozmawiać w odpowiednim czasie. Przez ten czas, w którym Robert jest trójką, F1 nie jest to jego ostatnią aktywnością” – powiedział Daniel Obajtek.

Mowa była również o trzech młodych polskich kierowcach, którzy trafią pod skrzydła Akademii Saubera.

„Myślimy i zastanawiamy się na kilka lat do przodu, dlatego Akademia Alfy będzie inwestować w naszych młodych kierowców, bo szukamy rónież następców Roberta Kubicy” – dodał Daniel Obajtek.

Źródło: polskieradio24.pl

Aktualizacja

 

W rozmowie z TVP Sport prezes PKN Orlen Daniel Obajtek przyznał, że nie wyklucza możliwości prowadzenia przez PKN Orlen własnego zespołu F1 w przyszłości.

„Wszystko jest w zasięgu naszych marzeń. To wszystko zależy od naszych dalszych planów, sukcesów ekonomicznych i być może przyjdzie taki czas, że podejmiemy taką decyzję” – powiedział.

Jak mówił Daniel Obajtek, PKN Orlen będzie miał większy wpływ na losy Alfy Romeo jako sponsor tytularny niż w przypadku poprzedniej umowy z Williamsem: „Będziemy mieć pewien wpływ na losy zespołu, to coś, czego nie mieliśmy w ubiegłym roku”.

Jeżeli chodzi o Roberta Kubicę, to nowym zdaniem było: „Ta umowa gwarantuje pewne renegocjacje, umowy i ona też wzmacnia Roberta także bądźmy dobrej myśli”.

Aktualizacja 2

 

Poniżej pełna rozmowa z prezesem Danielem Obajtkiem:

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi