Wreszcie dobre informacje z działu technicznego Williamsa – zostanie on wzmocniony przez dwóch doświadczonych inżynierów. W Renault niebawem pracę rozpocznie Pat Fry.
Nowi w Williamsie
David Worner będzie nowym szefem projektantów Williamsa. Pracuje on w F1 od 1997 roku. Był inżynierem w Arrows, a następnie Jaguarze i Red Bullu. W 2007 roku został szefem działu zawieszenia i elementów zarządzanych przez kierowców. W 2014 roku awansował na stanowisko zastępcy głównego projektanta.
Jonathan Carter zaczął swoją karierę wyścigową w 1979 roku w Reynard Racing Cars, a potem był przez 6 lat inżynierem w Arrowsie. W 2002 roku przeniósł się do McLarena, gdzie był odpowiedzialny m.in. za tworzenie monokoków zespołu. W 2012 roku był zastępcą projektanta samochodu. Od 2015 roku pracował w Renault jako szef projektowania kompozytów.
Jednocześnie na stanowisko szefa inżynierów awansowany został Adam Carter.
„Dave i Jonathan wnoszą ogromne doświadczenie, wiedzę i umiejętności do Williamsa i jesteśmy zaszczyceni, że dołączą do nas w najbliższej przyszłości” – powiedziała Claire Williams.
Zatrudnienie właśnie tych specjalistów to nie przypadek, bo właśnie z tymi elementami konstrukcyjnymi bolidu Williams miał ogromne problemy. Efekty ich pracy będą widoczne jednak dopiero za kilka miesięcy. Zespół oficjalnie nadal pozostaje bez dyrektora technicznego.
Fry zaczął w Renault
Przed sezonem 2021 zbroi się Renault. Pat Fry, o którego przyjściu było wiadomo już od dawna, rozpocznie pracę w zespole 5 lutego. Będzie również uczestniczył w prezentacji ekipy 12 lutego w Paryżu.