Robert-Kubica-BMW-M4-DTM-02-1024x683

Kubica w DTM w klienckim zespole BMW?

Motorsport-total sugeruje, że w związku z niepewną sytuacją Aston Martina w DTM, jest możliwe – również w celu zwiększenia liczby zespołów – utworzenie klienckiego zespołu BMW, w którym jeździłby Robert Kubica ze wsparciem PKN Orlen.

Jak pisze niemiecki portal, zajęcie szóstego – wolnego obecnie – miejsca w BMW w sezonie 2020 nie jest jedynym rozwiązaniem, rozważanym obecnie przez Roberta Kubicę. Mając mocne wsparcie PKN Orlen, Robert mógłby używać „prywatnego” BMW M4 DTM.

Jak piszą Niemcy, podpisanie kontraktu z Alfą Romeo nie uniemożliwiłoby Robertowi starty „pod szyldem” konkurencyjnego producenta samochodów.

Niemcy przywołują w swoim tekście również wypowiedzi Roberta z wywiadu dla TVP Sport, w którym Polak mówi o tym, że będzie na praktycznie każdym wyścigu F1 i że będzie miał bardzo napięty kalendarz. Przypominam, że terminarze DTM i F1 w 2020 roku kolidują ze sobą przy okazji 3 weekendów wyścigowych. Pełną tabelę zobaczycie tutaj.

Wygląda zatem na to, że możliwe jest wystawienie przez BMW 7 aut w sezonie 2020, z których jedno – to Kubicy – byłoby opatrzone logotypami PKN Orlen, nie tworząc jednocześnie innych konfliktów sponsorskich. Sytuacja nie jest jeszcze rozwiązana, dlatego musimy uzbroić się w cierpliwość.

Jazda w klienckim zespole wcale nie oznaczałaby, że Kubica dysponowałby gorszym samochodem niż kierowcy fabryczni. Różnice mogłyby wynikać jedynie z ustawień i obsługi.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Tego dnia w F1 - 2 czerwca

Urodził się Jan Lammers (23 starty).

Ginie Bruce McLaren, wicemistrz świata z sezonu 1960, trzeci zawodnik sezonów 1962 i 1969 (98 startów, 4 zwycięstwa, 3 najszybsze okrążenia, 27 podiów).

Nelson Piquet wygrywa po raz 23. i ostatni w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 2. i ostatni na podium staje Stefano Modena.

Michael Schumacher odnosi 20. zwycięstwo w karierze, triumfując w GP Hiszpanii.

Umiera Tony Maggs (25 startów, 3 podia).

Robert Kubica bierze udział w Rajdzie Akropolu, drugim rajdzie zaliczanym do WRC2. Polak wygrywa wszystkie 9 pierwszych OS-ów, a potem przestawia się na spokojną jazdę, przy której i tak jest na podium niemal wszystkich pozostałych prób. Odnosi pewne zwycięstwo, wyprzedzając o 90 sekund Jurija Protasowa. Po rajdzie Kubica został zapytany o szanse na mistrzostwo w WRC2. Odpowiedział następująco: „Oceniam je na zero. Po pierwsze dlatego, że się na tym nie koncentruję. Przed Portugalią nie miałem żadnego doświadczenia, nie jeździłem na szutrze. Jeżeli pytacie mnie, co myślę o mistrzostwach, to odpowiem, że w ogóle o nich nie myślę. I tak przystępuję do każdego rajdu. Lubię jeździć szybko i wyciskać wszystko z samochodu, ale rajdy to przede wszystkim doświadczenia, a ja go nie posiadam. Mam odpowiednie umiejętności by wprowadzić samochód na limit, ale to jest 10 czy 30%. Reszta to kwestia doświadczenia na różnych drogach i w różnych warunkach i to odkrywam na każdym kolejnym rajdzie. To jest duże wyzwanie na ten rok – ciągła nauka.” „Robert już pokazywał – zarówno na asfalcie jak i na szutrze – że potrafi jechać znakomitym tempem, ale nadal musi się wiele uczyć o tej dyscyplinie. Przejechał znakomity rajd, szczególnie w ostatniej fazie, gdzie zarządzał swoim prowadzeniem. Myślę, że to może być punkt zwrotny dla niego. To bardzo dobrze wróży jeśli chodzi o osiągnięcie naszego wspólnego celu, czyli mistrzostwa w WRC2” – powiedział po imprezie Yves Matton.

Najnowsze wpisy