KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

„Kubica i Orlen mogą pomóc DTM”

Wycofanie się zespołu R-Motorsport, wystawiającego Aston Martina w minionym sezonie DTM, jest problemem dla serii, w której teraz pozostanie tylko 14 aut 2 producentów. Jednym z krótkoterminowych rozwiązań są zespoły klienckie, w czym według speedweek.com mogą pomóc PKN Orlen i Robert Kubica.

W piątek ogłoszone zostało wycofanie czterech aut Aston Martin z DTM. Jest to problem dla szefa serii, Gerharda Bergera, który – by seria nie straciła na prestiżu – musi szukać nowych aut.

„Prowadzimy rozmowy z wieloma producentami samochodów i zespołami i jesteśmy pewni, że będziemy mieli pełną stawkę samochodów w sezonie 2020. Nasi lojalni kibice zasługują na to” – mówi Berger, nie podając jednak szczegółów.

Jens Marquardt, szef BMW Motorsport mówi, że wspólnie z władzami serii sytuacja jest analizowana. Według niego obecność innych producentów niż Audi i BMW jest kluczowa dla wydobycia pełnego potencjału serii w średnio i długoterminowej perspektywie.

„Jesteśmy w stanie docenić międzynarodowy potencjał DTM po sezonie 2019 i dwóch łączonych eventach na Hockenheim i Fuji z japońskimi producentami. To ważne, by budować na tym doświadczeniu, a jednocześnie wypracować krótkoterminowe rozwiązanie na sezon 2020. BMW będzie nadal wspierało władze serii i dokładało starań” – mówi Marquardt.

Jakie mogę być te krótkoterminowe rozwiązania? Według speedweek jednym z nich może być Robert Kubica.

„Kierowca F1 chce dołączyć do BMW w DTM, a stoi za nim PKN Orlen, który może finansowo pomóc prywatnemu zespołowi DTM w przygotowaniu pakietu zespołu klienckiego. Dlatego jest minimum 6 samochodów w 2020 od producenta z Monachium. Jedna rzecz jest pewna – liczy się każdy samochód” – piszą dziennikarze.

Zauważają oni również, że używanie testowych samochodów Audi i BMW jest jakimś rozwiązaniem, choć tylko krótkoterminowym. Jeżeli chodzi o dłuższą perspektywę, to pomoc może przyjść z Azji od producentów aktywnych w Super GT, takich jak Honda, Lexus czy Nissan, które mogą dołączyć bardzo szybko do DTM ze względu na bardzo podobne samochody, przygotowywane przez nich.

Źródło: speedweek.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi