DTM 2019 BMW

Zwiększona moc działania systemu DRS i push-to-pass w DTM

Producenci DTM zgodzili się na zwiększenie mocy działania systemu DRS i push-to-pass od sezonu 2020.

Push-to-pass jest obecne od roku 2019 aby uzupełnić system DRS, który używany jest od 2013 roku. Zasada działania jest bardzo prosta. Push-to-pass zapewnia zawodnikowi dodatkowe 30 KM i może być używany 12 razy podczas wyścigu przez pięć sekund.

W 2020 r. będzie to 60 KM i 24 możliwości wykorzystania na wyścig. Oznacza to dostęp do zwiększonej mocy przez dwie minuty.

Zmienią się również zasady dotyczące systemu DRS. Kierowcy nie będą już musieli znajdować się w odległości trzech sekund od poprzedzającego samochodu, aby korzystać z DRS-u. Liczba dozwolonych zastosowań będzie się różniła w zależności od toru.

Ma to na celu ułatwienie wyprzedzania na torach, takich jak Brand Hatch, które w tym roku nie obfitowały w manewry wyprzedzania, bez wpływu na wyścigi na torach, na których wyprzedzanie jest łatwiejsze.

Nowe zasady push-to-pass i DRS zostały przetestowane w tegorocznym teście na torze Jerez i zostaną ponownie wykorzystane podczas oficjalnego testu przedsezonowego w marcu we Włoszech (Monza), chociaż możliwe są jeszcze dalsze zmiany przepisów.

Jakub Andrusiewicz

źródło: motorsport.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 14 lutego

Urodził się Ronnie Peterson, wicemistrz świata z sezonów 1971 i 1978 (123 starty, 10 zwycięstw, 14 pole positions, 26 podiów).

Archiwum