Producenci DTM zgodzili się na zwiększenie mocy działania systemu DRS i push-to-pass od sezonu 2020.
Push-to-pass jest obecne od roku 2019 aby uzupełnić system DRS, który używany jest od 2013 roku. Zasada działania jest bardzo prosta. Push-to-pass zapewnia zawodnikowi dodatkowe 30 KM i może być używany 12 razy podczas wyścigu przez pięć sekund.
W 2020 r. będzie to 60 KM i 24 możliwości wykorzystania na wyścig. Oznacza to dostęp do zwiększonej mocy przez dwie minuty.
Zmienią się również zasady dotyczące systemu DRS. Kierowcy nie będą już musieli znajdować się w odległości trzech sekund od poprzedzającego samochodu, aby korzystać z DRS-u. Liczba dozwolonych zastosowań będzie się różniła w zależności od toru.
Ma to na celu ułatwienie wyprzedzania na torach, takich jak Brand Hatch, które w tym roku nie obfitowały w manewry wyprzedzania, bez wpływu na wyścigi na torach, na których wyprzedzanie jest łatwiejsze.
Nowe zasady push-to-pass i DRS zostały przetestowane w tegorocznym teście na torze Jerez i zostaną ponownie wykorzystane podczas oficjalnego testu przedsezonowego w marcu we Włoszech (Monza), chociaż możliwe są jeszcze dalsze zmiany przepisów.
Jakub Andrusiewicz
źródło: motorsport.com