O 171 więcej manewrów wyprzedzania mieliśmy więcej w 2019 roku w porównaniu z sezonem 2018 Formuły 1. Do kasy FIA w ramach kar za przewinienia wpłynęło prawie €125 tys.
Sezon podsumowuje Auto Motor und Sport, który naliczył w roku 2019 aż 846 manewrów wyprzedzania. W 2018 roku było ich 675, a dwa lata temu 479. Mamy zatem znaczny wzrost walki na torze. Najwięcej było ich w GP Niemiec – 63. Ponad 50 razy kierowcy wyprzedzali się też w Bahrajnie, Azerbejdżanie, Francji, Belgii, Japonii, USA i Brazylii. Najmniej – zaledwie 2 – w Monako.
W 21 wyścigach mieliśmy również 639 wizyt w alei serwisowej. Najwięcej w chaotycznym GP Niemiec – 78. Najmniej było ich w GP Rosji – 20.
Samochód bezpieczeństwa wyjeżdżał 16 razy w 9 wyścigach. Najwięcej w Niemczech (4), Singapurze (3), USA i Rosji (po 2).
Sędziowie nałożyli 83 kary – grzywny, przesunięcia na polach startowych, kary czasowe czy ostrzeżenia. Z 21 grzywien FIA uzyskała 124 tys. euro, najwięcej od Ferrari – 80 tys. euro. Czas okrążenia został kierowcom skasowany 60 razy. Kar przejazdu przez boksy było 5, a stop and go 2. Kar czasowych było 27.
Mieliśmy 58 wycofań z wyścigów – najwięcej oczywiście w GP Niemiec (7). 5 było ich w Grand Prix Rosji. Daje to średnią 2,7 wycofania na wyścig – najniższą w historii. W 1984 roku było to 16,3.
Poniżej zestawienie wyprzedzań:
Runda | Wyprzedzania | Pit-stopy | Safetycary | Odpadnięcia |
---|---|---|---|---|
Australia | 5 | 22 | 3 | |
Bahrajn | 60 | 40 | 1 ( 3 okr) | 4 |
Chiny | 34 | 34 | 3 | |
Azerbejdżan | 51 | 25 | 4 | |
Hiszpania | 23 | 37 | 1 (7 okr) | 2 |
Monako | 2 | 23 | 1 (4 okr) | 1 |
Kanada | 33 | 22 | 2 | |
Francja | 57 | 23 | 1 | |
Austria | 43 | 22 | 0 | |
Anglia | 26 | 29 | 1 (4 okr) | 3 |
Niemcy | 63 | 78 | 4 (17 okr) | 7 |
Węgry | 34 | 24 | 1 | |
Belgia | 59 | 24 | 1 (4 okr) | 4 |
Włochy | 42 | 26 | 3 | |
Singapur | 43 | 29 | 3 (11 okr) | 3 |
Rosja | 31 | 20 | 2 (7 okr) | 5 |
Japonia | 54 | 31 | 2 | |
Meksyk | 40 | 27 | 2 | |
USA | 57 | 33 | 2 (11 okr) | 3 |
Brazylia | 58 | 44 | 4 | |
Abu Zabi | 31 | 26 | 1 | |
Łącznie | 846 | 639 | 9 (68) | 58 |
Źródło: Auto Motor und Sport