KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Więcej wyprzedzań, sporo kar i rekordowo mało wycofań

O 171 więcej manewrów wyprzedzania mieliśmy więcej w 2019 roku w porównaniu z sezonem 2018 Formuły 1. Do kasy FIA w ramach kar za przewinienia wpłynęło prawie €125 tys.

Sezon podsumowuje Auto Motor und Sport, który naliczył w roku 2019 aż 846 manewrów wyprzedzania. W 2018 roku było ich 675, a dwa lata temu 479. Mamy zatem znaczny wzrost walki na torze. Najwięcej było ich w GP Niemiec – 63. Ponad 50 razy kierowcy wyprzedzali się też w Bahrajnie, Azerbejdżanie, Francji, Belgii, Japonii, USA i Brazylii. Najmniej – zaledwie 2 – w Monako.

W 21 wyścigach mieliśmy również 639 wizyt w alei serwisowej. Najwięcej w chaotycznym GP Niemiec – 78. Najmniej było ich w GP Rosji – 20.

Samochód bezpieczeństwa wyjeżdżał 16 razy w 9 wyścigach. Najwięcej w Niemczech (4), Singapurze (3), USA i Rosji (po 2).

Sędziowie nałożyli 83 kary – grzywny, przesunięcia na polach startowych, kary czasowe czy ostrzeżenia. Z 21 grzywien FIA uzyskała 124 tys. euro, najwięcej od Ferrari – 80 tys. euro. Czas okrążenia został kierowcom skasowany 60 razy. Kar przejazdu przez boksy było 5, a stop and go 2. Kar czasowych było 27.

Mieliśmy 58 wycofań z wyścigów – najwięcej oczywiście w GP Niemiec (7). 5 było ich w Grand Prix Rosji. Daje to średnią 2,7 wycofania na wyścig – najniższą w historii. W 1984 roku było to 16,3.

Poniżej zestawienie wyprzedzań:

RundaWyprzedzaniaPit-stopySafetycaryOdpadnięcia
Australia5223
Bahrajn60401 ( 3 okr)4
Chiny34343
Azerbejdżan51254
Hiszpania23371 (7 okr)2
Monako2231 (4 okr)1
Kanada33222
Francja57231
Austria43220
Anglia26291 (4 okr)3
Niemcy63784 (17 okr)7
Węgry34241
Belgia59241 (4 okr)4
Włochy42263
Singapur43293 (11 okr)3
Rosja31202 (7 okr)5
Japonia54312
Meksyk40272
USA57332 (11 okr)3
Brazylia58444
Abu Zabi31261
Łącznie8466399 (68)58

Źródło: Auto Motor und Sport

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi

Archiwum