KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Otwarcie sezonu 2020 DTM w Zolder zagrożone?

Światowa Rada Sportów Motorowych FIA na spotkaniu w Paryżu nie zatwierdziła kalendarza DTM na sezon 2020. Sprawcą zamieszania jest belgijskie stowarzyszenie Royal Automobile Club of Belgium (RACB), które wyraziło niezadowolenie z wyścigów w dniach 24-26 kwietnia ze względu na kolizję z zawodami World Endurance Championship, które odbędą się w Spa-Francorchamps w dniach 23–25 kwietnia. W rezultacie w ten sam weekend odbędą się dwie największe belgijskie imprezy motorsportowe w 2020 roku, po wyścigu Formuły 1 i obok 24-godzinnego wyścigu w Spa.

Dla FIA wyścigi WEC wydają się mieć wyższy priorytet niż wyścigi DTM, ze względu chociażby na status Mistrzostw Świata i prestiż samej imprezy. Niemiecka Federacja Sportów Samochodowych DMSB mediując w sporze próbuje wraz z RACB znaleźć jakieś wyjście z sytuacji, którym może okazać się przełożenie rozpoczynającego sezon wyścigu w Zolder na inny termin. To może być bardzo dużym wyzwaniem. Przesunięcie terminu o tydzień wstecz oznaczać będzie kolizję z wyścigiem e-prix Paryżu w serii Formula E (będą w stawce na rok 2020 kierowcy, którzy startują również w tej serii – Nico Müller, Robin Frijns). Rozpoczęcie sezonu dwa tygodnie wcześniej oznaczać będzie przesunięcie planowanych testów przedsezonowych na Monzie i byłoby to już duże wyzwanie dla zespołów w kontekście przygotowań do nowego sezonu. Przesunięcie terminu o tydzień do przodu (2-3 maja) to z kolei kolizja z wyścigiem Formuły 1 w Zandvoort (zbliżona grupa docelowa widzów) i dodatkowo e-Prix w Seulu (problem jak wyżej).

Rozwiązaniem może się okazać rozpoczęcie sezonu na zupełnie innym obiekcie. Sankt Petersburg, Anderstorp, Monza lub Brands Hatch choć teoretycznie mogłyby stanowić alternatywę, to raczej nie zgromadziłyby oczekiwanej na rozpoczęcie sezonu publiki. Hockenheim z kolei prawdopodobnie nie zgodzi się na „wymianę” terminu, ze względu na szczególnie pożądany finał sezonu, który tam właśnie ma się odbyć. Nürburgring nie wchodzi w rachubę, ze względu na wyścig kwalifikacyjny do 24-godzinnego klasyka na Nordschleife, który odbędzie się w weekend, który miał rozpocząć sezon DTM. Przesunięcie wyścigu na Norisring byłoby skomplikowane, ponieważ jest to tor miejski.

Jako realne alternatywy zostają zatem tylko Lausitzring i Assen, które mogłyby przyciągnąć zadowalającą liczbę widzów na start sezonu DTM. Wciąż nie jest jednak wykluczone, że ostatecznie Belgowie zaakceptują zaproponowany pierwotnie harmonogram.

Na tą chwilę kalendarz na sezon 2020 DTM przedstawia się następująco:

kalendarz DTM 2020

Autor: Mateusz Kulawik

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi