KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Niemcy już spekulują, kogo zastąpi Kubica. Szef BMW mówi o terminie

Choć przed Robertem Kubicą dopiero testy auta BMW serii DTM, to niemieccy dziennikarze już rozpoczęli spekulację na temat tego, kogo zastąpi Polak w ekipie z Monachium.

„Mamy pewne pomysły w głowach, ale decyzję podejmiemy zapewne najpóźniej ze wszystkich” – mówi Jens Marquardt, szef motorsportu BMW, pytany przez speedweek o to, jak będzie wyglądał skład jego ekipy w przyszłym sezonie.

Cytując te wypowiedzi, portal zastanawia się, którzy z kierowców mogą czuć się najbardziej zagrożeni. Z BMW nie odejdzie raczej Marco Wittmann, który odniósł 3 zwycięstwa i był bardzo pewnym punktem składu.

„Timo Glock ma za sobą straszny sezon, w którym wszystko szło nie tak. Skończył go jako drugi najgorszy zawodnik BMW. Z drugiej jednak strony Glock mówił już, że dla niego nic się nie zmienia i przygotowuje się tak jak zawsze do sezonu DTM” – pisze Speedweek.

Dobry sezon ma za sobą Philipp Eng, będąc nawet przez chwilę kandydatem do tytułu. Sezon zakończył na 6. miejscu, będąc drugim najlepszym kierowcą BMW. On potwierdził już, że zostanie z BMW na kolejny sezon, nie jest jednak pewne, czy będzie to nadal w serii DTM. Jak piszą dziennikarze, mocną wskazówką ku temu, że zostanie on w serii jest to, że będzie kierowcą, który będzie na testach w Jerez „wyznacznikiem” czasów dla m.in. Kubicy.

Sheldon van der Linde świetnie spisał się w pierwszej rundzie, gdy wywalczył pole position i niemal stanął na podium. Potem jednak jego sezon był gorszy i zakończył sezon na ostatnim miejscu spośród kierowców BMW. To właśnie jego dziennikarze typują do wypadnięcia z ekipy na sezon 2020.

Raczej niezagrożone są też pozycje Bruno Spenglera i Joela Erikssona – jeden to bardzo doświadczony zawodnik, potrafiący świetnie rozwijać samochody, a drugi to kierowca uważany za wielki talent, który w 2019 roku nie pokazał jednak błysku.

BMW ponownie wystawi 3 zespoły i 6 aut do rywalizacji. Według mnie zdecydować o składzie ekipy mogą nie tylko kwestie formy kierowców i może dojść do sporych przetasowań między poszczególnymi ekipami BMW, tak, by Polak mógł jeździć w tej, która będzie odpowiadała jego innym zobowiązaniom.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi