KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
rozmowa orlen Kubica

Kubica z siatkarzami: O kibicach, wzroście i szybkości

Bardzo przyjemna rozmowa Roberta Kubicy z siatkarzami Reprezentacji Polski i Verva Warszawa ORLEN Paliwa – Andrzejem Wroną i Piotrem Nowakowskim zamieścił kanał ORLEN Teamu na YouTube. Zobaczcie o czym rozmawiał jeden z najwyższych kierowców F1 z naszymi zawodnikami.

„W siatkówkę nigdy nie grałem i nie uważam się za dobrego kierowcę. Ale z kierowcami jest tak, że ponieważ każdy jeździ autem, to uważa się za najlepszego kierowcę świata” – zaczął żartobliwie Robert.

Zapytany, w którym kraju jeździ się najlepiej, mówi: „15 lat temu bym powiedział Włochy. Była tam fajna zasada, że wszyscy, którzy jechali przepisowo, jechali prawym pasem. Był zachowany trend jazdy. Ostatnio jednak wszyscy jeżdżą gorzej – przez telefony. Zabroniłbym przyczepiania na przednie szyby telefonów, bo niby ludzie używają ich jako nawigacji, ale sprawdzają co napisał znajomy, kto przylajkował albo robią instastory”.

Czy Wrona i Nowakowski zmieściliby się do bolidu F1? Robert odpowiada zdecydowanie nie i przywołuje swoje formułowe komplikacje ze wzrostem.

„Teraz bolidy są regulaminowo większe, ale ja w 2006 roku jak zacząłem, to miałem buty 2 rozmiary mniejsze bo bolid był za niski i było ryzyko, że czubek buta zablokuje mi się przy dodawaniu gazu. Kiedyś bolidy projektowało się pod kierowców. Projektanci tworząc auto robią to pod konkretnego zawodnika i robią jak najmniejsze bo myślą, że da im to większe pole do manewru przy projektowaniu aerodynamiki. U mnie Heidfeld miał 1,66m, Villeneuve 1,7m i ja dotykałem kolanami góry kokpitu więc każdy zakręt, każda tarka to uderzałem tak, jak ty byś uderzył o parkiet” – wspomina Robert.

„Gdy rok później robiłem show tym bolidem, to zapytałem, czemu nie dali mi mojego fotela, a oni mówią, że to mój przecież. Okazało się, że w tym pierwszym sezonie byłem tak skupiony na tym, żeby przetrwać, że potrafiłem znieść takie rzeczy” – dodaje.

Interesujący był fragment rozmowy dotyczący różnic między sportami drużynowymi a indywidualnymi.

„Są 2 rzeczy, które są fajne w sportach drużynowych – jedna to kontakt z kibicami, a druga to aspekt drużyny. Choć ja nie wyobrażam sobie mieszkania w jednym pokoju hotelowym. Marketingowo chcą ci sprzedać, że zespół jest jedną wielką rodziną i to się tak wydaje, że wszyscy muszą się kochać” – mówił Robert.

Czy w F1 dochodzi do starć między kierowcami po kontaktach na torze?

„W kartingu zdarzało się – i to bardziej ojcowie napędzają. Pamiętam, że w 1999 roku gdy jeździłem w Nieczech to tam nie lubili, gdy Polak wygrywał i zdarzały się akcje. Pierwsza reguła kartingowca to nie otwierać szybki kasku bo jak cię ktoś chwyci to pozamiatane” – mówił Kubica.

Całą rozmowę obejrzycie poniżej – jego to jej pierwsza część – czekamy na kolejne:

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi