KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Robert Kubica tunel

Kubica: Sezon F1 uświadomił niektórym, że mogę jeździć bolidem F1, ale jazda z tyłu nie pomogła

Autosport cytuje słowa Roberta Kubicy, który powiedział, że jego „prawie niemożliwy” powrót, jest „zdecydowanie dobrym osiągnięciem”.

„Szczerze mówiąc, byłem trochę rozdarty i myślę, że wracając do Formuły 1, zamknąłem pewien rozdział, który prawdopodobnie był najważniejszym w moim życiu. Patrząc na to, gdzie byłem i co przeszedłem, biorąc pod uwagę okoliczności tego co się stało i jakie były konsekwencje wypadku z 2011 roku” – mówi Robert Kubica.

„Wracając do F1 jednocześnie otworzyłem na nowo czy kontynuowałem rozdział, którym jest F1, a o którym trudno dziś się mówi z racji bardzo skomplikowanego sezonu. Żyłem powrotem do F1 i chciałem przejechać dobre wyścigi i ścigać się, ale tego brakowało mi przez większość roku” – dodaje Polak.

Zapytany, czy warto było wracać, odpowiada: „Jestem osobą, która żyje dla wyzwań, która próbuje osiągnąć cele i to co jest jego ścieżką. Jeżeli przybyłem po wielu latach poza sportem, by wrócić do F1, to oznacza, że tego chciałem. Zrobiłem to, by sprawdzić, czy jestem w stanie jeździć i wróciłem mimo że miałem długą przerwę i mam ograniczenia. Jeżeli musiałbym odpowiedzieć, czy warto było wracać, to powiem tak.

„W mojej podróży powrotnej na tory, tak naprawdę nigdy nie myślałem o mojej karierze w długiej perspektywie. Chodziło o osobistą satysfakcję i jest ona czymś, co będzie mi towarzyszyło przez lata i pewnie do końca życia. Mogę powiedzieć, że sezon w F1 uświadomił ludziom, że mogę jeździć autami F1 i robić wiele innych rzeczy, ale jednocześnie muszę przyznać, że jazda tak bardzo z tyłu w F1 nie pomaga. Na szczęście są jeszcze ludzie, którzy mają szacunek i cenią mnie wystarczająco wysoko, wiedząc, co mogę wnieść nie tylko jako kierowca, ale też człowiek” – dodaje Polak.

Źródło: Autosport.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi