KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Hybrydowe DTM od 2022 prawdopodobnie z jednym dostawcą

Szef DTM, Gerhard Berger mówi, że seria pracuje obecnie nad specyfikacją hybrydowej jednostki napędowej, która jest spodziewana od sezonu 2022.

W tym roku seria ogłosiła wprowadzenie elementów hybrydowych, a Berger, który wcześniej określał takie zabiegi „chwytami marketingowymi”, teraz przyznaje, że stało się to wymogiem dla producentów z DTM i spoza serii.

Podczas finału sezonu na Hockenheim DTM testowało syntetyczne paliwa, które według Audi ograniczyły emisję dwutlenku węgla o 30%.

„Pracujemy nad rozwiązaniem hybrydowym i paliwami syntetycznymi i to coś o czym myślimy przy obecnej platformie naszych samochodów. Hybrydowe komponenty miałyby oczywiście jednego dostawcę bo w innym przypadku koszty byłyby bardzo wysokie” – mówi Berger dla Autosportu.

Jednym z takich dostawców mógłby być Cosworth, który dostarczy technologię hybrydową do British Touring Car Championship. Firma przyznaje, że przygląda się tej opcji.

„Rozmawiamy ze znaczącą liczbą producentów samochodowych oraz dostawców, którzy chcieliby zaangażować się w motorsport” – dodaje Berger.

Za hybrydyzacją jest BMW, którego szef, Jens Marquard przyznał, że był to jeden z ważnych czynników branych pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o pozostaniu w DTM.

Źródło: Autosport.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi