KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Co dalej z R-Motorsport i Aston Martin w DTM?

Na zbliżających się testach dla młodych kierowców DTM na Circuto de Jerez w Hiszpanii nie pojawią się samochody i kierowcy szwajcarskiego zespołu R-Motorsport. W sezonie 2019 zespół ten zastąpił Mercedesa i wystawił dwa zespoły, których kierowcy zasiedli za kierownicą debiutującego w niemieckiej serii Astona Martina Vantage DTM, napędzanego silnikiem HWA AFR Turbo 2.0 I-4t.

Nieobecność zespołu na pierwszych testach nie jest niczym nowym dla R-Motorsportu. W minionym sezonie po raz pierwszy na torze zespół pojawił się dopiero na początku marca, aby dwa miesiące później wystartować w pierwszym wyścigu w Hockenheim.

Przyszłość zespołu pozostaje jednak niejasna. Od czasu rozstania z partnerem dostarczającym jednostkę napędową pojawiło się wiele plotek na temat przyszłości zespołu. W grę zaczęli wchodzić nowi partnerzy, choć spekulowano także o przedwczesnym zakończeniu przygody Astona Martina i szwajcarskiego zespołu w DTM.

Szef serii DTM, Gerhard Berger, podchodzi jednak do tematu z dużym spokojem. W kuluarach łączonego wyścigu DTM i SuperGT doszło do rozmów Bergera i Floriana Kamelgera, szefa R-Motorsportu. Berger w rozmowie z Motorsport Magazin przekazał, że sytuacja jest pod kontrolą i zmierza we właściwym kierunku, zgodnie z harmonogramem. Kamelger miał przekazać, że R-Motorsport również w 2020 r. zamierza wystawić 4 samochody.

Kiedy poznamy jakieś szczegóły? Prawdopodobnie nie nastąpi to w grudniu. „Nie poddajemy się presji i ogłosimy nasz program sportów motorowych po zakończeniu wszystkich naszych przygotowań” – powiedział Kamelger w rozmowie z Motorsport Magazin.

R-Motorsport, obok Audi i BMW, według informacji przekazanej przez rzeczony magazyn miał podpisać już nawet list intencyjny z Niemiecką Federacji Sportów Samochodowych (DMSB). Miała z niego wynikać deklaracja wystawienia czterech samochodów przez R-Motorsport.

„Ustaliliśmy cel na 18 samochodów (dla DTM 2020, Red.). Wierzymy, że je mamy” – powiedział Berger w rozmowie z Motorsport Magazin.

Dwa tygodnie temu pojawiły się pogłoski o możliwym partnerstwie R-Motorsportu z BMW. Nic nie zostało jednak do tej pory oficjalnie potwierdzone. „Czytałem o tych spekulacjach” – powiedział dyrektor BMW Motorsport Jens Marquardt pod koniec ubiegłego tygodnia. „W zasadzie nie angażujemy się w spekulacje, więc jeśli coś będzie do ogłoszenia, R-Motorsport to zrobi” – dodał.

Brytyjski producent samochodów w sporcie motorowym wydaje się być otwarty na silniki innych producentów. Ostatnio dyrektor generalny Andy Palmer ogłosił, że Aston Martin będzie nadal wspierać program DTM R-Motorsport.

W sezonie 2019 w zespole R-Motorsport Aston Martin mieli okazję zaprezentować się:
– Daniel Juncadella (ES) – #14. miejsce w klasyfikacji kierowców.
– Paul di Resta (UK) – #16.
– Jake Dennis (UK) – #17.
– Ferinand Habsburg (AT) – #18.

R-Motorsport zajął dwa ostatnie miejsca w klasyfikacji zespołowej.

Źródło: www.motorsport-magazin.com

Autor: Mateusz Kulawik

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi