KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

PKN Orlen Wróblewski

Awans o 23 pozycje – skuteczna pogoń Wróblewskiego w Rajdzie Barbórka

Gorąca rywalizacja w chłodnej i deszczowej aurze podczas 57. edycji Rajdu Barbórka zwieńczyła sezon 2019 w polskich sportach motorowych. W stawce wypełnionej czołowymi polskimi kierowcami i gośćmi z zagranicy, Kacper Wróblewski z ORLEN Team pokazał charakter i po trudnym początku uplasował się w czołowej dziesiątce.

Do rywalizacji w 57. Rajdzie Barbórka przystąpiło 99 z 102 zgłoszonych załóg. W tej stawce aż 43 duety zaliczono do klasy R1 – przeznaczonej dla zawodników dysponujących najmocniejszymi rajdówkami z napędem 4×4. Do tej kategorii przypisana była także załoga ORLEN Team – Kacper Wróblewski/Jacek Spentany. Na zakończenie sezonu kierowca z Żywca postanowił sprawdzić nową dla siebie rajdówkę i wystartował Skodą Fabia R5.

Ściganie w Rajdzie Barbórka zaczęło się od starcia na Torze Modlin i… pogodowego trzęsienia ziemi. Załogi startowały w odwróconej kolejności. Najszybsze auta jechały na końcu i właśnie wtedy zaczęło padać, więc wszyscy zawodnicy w mocnych autach 4×4 musieli się zmagać z uślizgami swoich samochodów. Pogodowa niespodzianka dopadła także Kacpra Wróblewskiego. Niestety, okazało się, że opony na kołach samochodu Wróblewskiego kompletnie nie radziły sobie w tych warunkach i jedyne, co kierowca ORLEN Team mógł zrobić to minimalizować straty.

– Pech chciał, że przed naszym startem odcinek na Torze Modlin został wstrzymany. W efekcie wjechaliśmy w deszcz na oponach, które zdążyły zupełnie ostygnąć i na oesie okazało się, że kompletnie nie mamy przyczepności – relacjonuje Kacper Wróblewski.

Na kolejnych próbach załoga ORLEN Team rzuciła się do zaciekłej pogoni za rywalami. Ich jazda szybko przyniosła skutek. Na czterech krótkich oesach Kacper i Jacek jechali coraz szybciej i odrobili aż 23 pozycje. Dzięki temu ostatecznie zakończyli swój pierwszy start samochodem 4×4 w Rajdzie Barbórka na ósmym miejscu, notując po drodze czasy tuż za podium.

– Samochód bardzo mi się podoba, choć potwierdziło się to, co słyszałem już od innych kierowców – trzeba wypracować dobre ustawienia, żeby auto właściwie działało w danych warunkach. My przed rajdem nie spędziliśmy z tym samochodem tyle czasu, by sprawdzić wszystkie kombinacje oponiarskie i warianty ustawień. Niemniej jednak jestem zadowolony z wyboru rajdówki. Pojechaliśmy tym samochodem szybko i widowiskowo, czyli dokładnie tak, jak chciałem podziękować wszystkim, dzięki którym ten fantastyczny sezon doszedł do skutku – podsumował kierowca ORLEN Team.

Wieczorem, już po zakończeniu Rajdu Barbórka, Wróblewski i Spentany zaprezentowali się kibicom na legendarnej ulicy Karowej. Na wypełnionym kibicami warszawskim Powiślu załoga Skody Fabii R5 postawiła na show i zakończyła widowiskowo swój przejazd na prawdopodobnie najsłynniejszym rajdowym odcinku w Polsce.

Rajd Barbórka po raz siódmy z rzędu wygrał Kajetan Kajetanowicz, którego w Fordzie Fiesta WRC pilotował Maciej Szczepaniak – znany ze startów z Robertem Kubicą. Dysponujący samochodem z mistrzostw świata Kajetanowicz zapisał na swoje konto także triumf w Kryterium Asów na Karowej.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi