Choć nadal było intensywnie, to jednak nie był to typowy wyścig dla George Russella, który tym razem był bardzo cichy i „rozgadał się” dopiero po zakończeniu wyścigu.
George tym razem przed startem otrzymuje tylko informację o oponach tych, którzy startują blisko niego.
Russell rusza słabo i przed pierwszym zakrętem zostaje wyprzedzony przez Bottasa i Kubicę, a potem musi przyhamować przez wracającego na tor Gasly`iego. Dojeżdżając do zakrętu numer 5 Russell zachowuje się, jakby zapomniał jakie to miejsce na torze. Totalnie przestrzeliwuje hamowanie i ledwo kontrolując bolid, wyjeżdża poza tor, zahaczając po drodze lekko auto Roberta Kubicy. Prędkość była jednak tak duża, że nawet tak mały kontakt mógł uszkodzić auta.
Start z perspektywy dwóch kierowców Williamsa ?
(nie patrzcie na światła, bo przycięło trochę obraz w kamerze Russella)#F1 #F1pl #Kubica #RK88 #GR63 #elevenF1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/U1fLgfEx6T— DKK (@dkk_skyblueone) December 1, 2019
George od razu pyta, czy z bolidem wszystko w porządku i dostaje informację, że na to wygląda. „Ciśnienia wyglądają dobrze. Włącz HPP” – mówi James Urwin.
George od razu próbuje odzyskać swoją pozycję, ale Robert skutecznie się broni.
Na 3. okrążeniu George dostaje informację, że możliwe jest użycie systemu DRS. Kółko później inżynier zgłasza, że jest ogólny problem z systemem DRS i nie jest on dostępny. „Nikt nie ma go dostępnego, jest usterka”.
Na 6. okrążeniu Russell dostaje polecenie przejścia na Engine Mode 7. „Dam ci znać, kiedy DRS będzie możliwy” – mówi Urwin.
„OK, jesteś teraz bezpieczny i możesz wyprzedzać. Stroll zjechał do boksów po twarde opony i uważamy, że będzie jechał do końca” – mówi James Urwin, po czym informuje, że Norris był w boksach. „Nadal bez DRS-u, Norris jest na twardych” – mówi inżynier, ale Russell po chwili zostaje wyprzedzony przez kierowcę McLarena.
„Wiecie ile to potrwa?” – pyta Russell. „Nie mamy informacji”.
Urwin informuje Russella o temperaturach poszczególnych opon oraz postoju Daniela Ricciardo w boksach oraz tym, kiedy liderzy powinni dojechać do nich.
„George, mamy ostrzeżenie za nieszanowanie limitów toru na wejściu w zakręt 11” – informuje Urwin.
Na kolejnych kółkach Anglik dostaje informacje na temat tempa jego rywali.
Na 17. okrążeniu Russell wreszcie dostaje upragnioną informację, że użycie systemu DRS jest możliwe. Musi jednak skupić się na obronie przed Giovinazzim, który może korzystać z systemu.
Po 2 okrążeniach Giovinazzi wyprzedza Russella i teraz Anglik musi bronić się przed Lance Strollem. Russell dostaje informacje, że Kanadyjczyk ma system DRS i broniąc się traci dystans do Kubicy i Giovinazziego.
„Robisz dobrą robotę, Stroll zaczyna się frustrować. Hamilton dojechał do niego” i będą niebieskie flagi” – informowany jest Russell. Gdy Lewis wyprzedzi Strolla, Russell dostaje natychmiast o tym informacje i praktycznie zjeżdża z toru by bezproblemowo puścić lidera wyścigu. Do Strolla dojeżdża Grosjean i obaj teraz stranowią zagrożenie dla Russella.
Stroll nie daje rady wyprzedzić Russella i zjeżdża po nowe opony. Za Anglikiem jedzie teraz Grosjean.
„Robert zjechał po opony pośrednie, musimy zostać dłużej na torze” – jest informowany Russell.
„Tempo jest dobre, Grosjean nie ma DRS-u, jak opony?” – pytany jest Russell i odpowiada: „Nie wiem czy bęziemy mogli pojechać dłużej”.
„Ciśnij, czy potrzebujesz zmiany ustawień przedniego skrzydła?” „Jeden w dół” – odpowiada Russell. Williams długo nie może podjąć decyzji o zjeździe do boksów, a Russell dopytuje co ma robić.
Gdy w końcu zjeżdża, mechanicy zaliczają niezły postój, trwający 3,14 sekundy. Anglik szybko dogania Kubicę.
„Cel na czas okrążenia 1:44.0. Robert jest przed tobą na 8 okrążeń starszych oponach. Masz dodatkowo 5 wciśnięć przycisku overtake więcej niż drugi samochód” – słyszy Russell.
„Dobra, masz DRS, wciśnij overtake i załatw to” – mówi Urwin do George`a, który po chwili bez problemu wyprzedza Roberta.
„Brawo, 19 okrążeń do końca” – słyszy Russell.
„Możesz dalej cisnąć, masz 5 sekund przewagi nad Robertem i zbliżasz się do Strolla” – mówi Urwin. Informuje również Russella o kolejnych dublowaniach.
Russell miał gonić Strolla. „Powinniśmy go dopaść na 2 okrążenia przed końcem” – mówił Urwin do Russella. Kanadyjczyk jednak ostatecznie wycofał się z wyścigu.
„Stroll się wycofał, zostało 8 okrążeń” – otrzymał informację Russell.
W końcówce Russell dwukrotnie był proszony o zmiany na pokrętle blue, dostał też informację, że jest szybszy od Giovinazziego. George był też chwalony za tempo i proszony o zmiany trybu pracy silnika.
„Finisz, 17. miejsce, 11 sekund za Giovinazzim. Dobra jazda” – powiedział Urwin do Russella.
„Jeszcze raz przepraszam za pierwsze okrążenie. To nie było dobre z mojej strony. Z samochodem w czystym powietrzu było wszystko w porządku, a tempo było relatywnie dobre” – mówi Russell, który jest informowany o wynikach wyścigu.
„To był długi sezon, ale należą wam się brawa za to, jak przystępowaliście do weekendów, wiedząc, że będziemy z tyłu. Dawaliście wszystko za każdym razem i to wszystko, co możemy zrobić. To uczyni nas silniejszymi i mam nadzieję, że następny rok będzie lepszy. Dziękuję wszystkim” – podsumował sezon Russell.
To był bardzo nietypowy wyścig w jego wykonaniu, gdyż odzywał się bardzo rzadko przez radio.