KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Russell start abu zabi f1 2019

Ataki, milczenie i czekanie na DRS – jedziemy GP Abu Zabi z George Russellem

Choć nadal było intensywnie, to jednak nie był to typowy wyścig dla George Russella, który tym razem był bardzo cichy i „rozgadał się” dopiero po zakończeniu wyścigu.

George tym razem przed startem otrzymuje tylko informację o oponach tych, którzy startują blisko niego.

Russell rusza słabo i przed pierwszym zakrętem zostaje wyprzedzony przez Bottasa i Kubicę, a potem musi przyhamować przez wracającego na tor Gasly`iego. Dojeżdżając do zakrętu numer 5 Russell zachowuje się, jakby zapomniał jakie to miejsce na torze. Totalnie przestrzeliwuje hamowanie i ledwo kontrolując bolid, wyjeżdża poza tor, zahaczając po drodze lekko auto Roberta Kubicy. Prędkość była jednak tak duża, że nawet tak mały kontakt mógł uszkodzić auta.

George od razu pyta, czy z bolidem wszystko w porządku i dostaje informację, że na to wygląda. „Ciśnienia wyglądają dobrze. Włącz HPP” – mówi James Urwin.

George od razu próbuje odzyskać swoją pozycję, ale Robert skutecznie się broni.

Na 3. okrążeniu George dostaje informację, że możliwe jest użycie systemu DRS. Kółko później inżynier zgłasza, że jest ogólny problem z systemem DRS i nie jest on dostępny. „Nikt nie ma go dostępnego, jest usterka”.

Na 6. okrążeniu Russell dostaje polecenie przejścia na Engine Mode 7. „Dam ci znać, kiedy DRS będzie możliwy” – mówi Urwin.

„OK, jesteś teraz bezpieczny i możesz wyprzedzać. Stroll zjechał do boksów po twarde opony i uważamy, że będzie jechał do końca” – mówi James Urwin, po czym informuje, że Norris był w boksach. „Nadal bez DRS-u, Norris jest na twardych” – mówi inżynier, ale Russell po chwili zostaje wyprzedzony przez kierowcę McLarena.

„Wiecie ile to potrwa?” – pyta Russell. „Nie mamy informacji”.

Urwin informuje Russella o temperaturach poszczególnych opon oraz postoju Daniela Ricciardo w boksach oraz tym, kiedy liderzy powinni dojechać do nich.

„George, mamy ostrzeżenie za nieszanowanie limitów toru na wejściu w zakręt 11” – informuje Urwin.

Na kolejnych kółkach Anglik dostaje informacje na temat tempa jego rywali.

Na 17. okrążeniu Russell wreszcie dostaje upragnioną informację, że użycie systemu DRS jest możliwe. Musi jednak skupić się na obronie przed Giovinazzim, który może korzystać z systemu.

Po 2 okrążeniach Giovinazzi wyprzedza Russella i teraz Anglik musi bronić się przed Lance Strollem. Russell dostaje informacje, że Kanadyjczyk ma system DRS i broniąc się traci dystans do Kubicy i Giovinazziego.

„Robisz dobrą robotę, Stroll zaczyna się frustrować. Hamilton dojechał do niego” i będą niebieskie flagi” – informowany jest Russell. Gdy Lewis wyprzedzi Strolla, Russell dostaje natychmiast o tym informacje i praktycznie zjeżdża z toru by bezproblemowo puścić lidera wyścigu. Do Strolla dojeżdża Grosjean i obaj teraz stranowią zagrożenie dla Russella.

Stroll nie daje rady wyprzedzić Russella i zjeżdża po nowe opony. Za Anglikiem jedzie teraz Grosjean.

„Robert zjechał po opony pośrednie, musimy zostać dłużej na torze” – jest informowany Russell.

„Tempo jest dobre, Grosjean nie ma DRS-u, jak opony?” – pytany jest Russell i odpowiada: „Nie wiem czy bęziemy mogli pojechać dłużej”.

„Ciśnij, czy potrzebujesz zmiany ustawień przedniego skrzydła?” „Jeden w dół” – odpowiada Russell. Williams długo nie może podjąć decyzji o zjeździe do boksów, a Russell dopytuje co ma robić.

Gdy w końcu zjeżdża, mechanicy zaliczają niezły postój, trwający 3,14 sekundy. Anglik szybko dogania Kubicę.

„Cel na czas okrążenia 1:44.0. Robert jest przed tobą na 8 okrążeń starszych oponach. Masz dodatkowo 5 wciśnięć przycisku overtake więcej niż drugi samochód” – słyszy Russell.

„Dobra, masz DRS, wciśnij overtake i załatw to” – mówi Urwin do George`a, który po chwili bez problemu wyprzedza Roberta.

„Brawo, 19 okrążeń do końca” – słyszy Russell.

„Możesz dalej cisnąć, masz 5 sekund przewagi nad Robertem i zbliżasz się do Strolla” – mówi Urwin. Informuje również Russella o kolejnych dublowaniach.

Russell miał gonić Strolla. „Powinniśmy go dopaść na 2 okrążenia przed końcem” – mówił Urwin do Russella. Kanadyjczyk jednak ostatecznie wycofał się z wyścigu.

„Stroll się wycofał, zostało 8 okrążeń” – otrzymał informację Russell.

W końcówce Russell dwukrotnie był proszony o zmiany na pokrętle blue, dostał też informację, że jest szybszy od Giovinazziego. George był też chwalony za tempo i proszony o zmiany trybu pracy silnika.

„Finisz, 17. miejsce, 11 sekund za Giovinazzim. Dobra jazda” – powiedział Urwin do Russella.

„Jeszcze raz przepraszam za pierwsze okrążenie. To nie było dobre z mojej strony. Z samochodem w czystym powietrzu było wszystko w porządku, a tempo było relatywnie dobre” – mówi Russell, który jest informowany o wynikach wyścigu.

„To był długi sezon, ale należą wam się brawa za to, jak przystępowaliście do weekendów, wiedząc, że będziemy z tyłu. Dawaliście wszystko za każdym razem i to wszystko, co możemy zrobić. To uczyni nas silniejszymi i mam nadzieję, że następny rok będzie lepszy. Dziękuję wszystkim” – podsumował sezon Russell.

To był bardzo nietypowy wyścig w jego wykonaniu, gdyż odzywał się bardzo rzadko przez radio.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi