Słaby start, próby wyprzedzenia Kubicy, nadzieje na walkę z Haasami i problemy z oponami. George Russell zaliczył kolejny intensywny wyścig. Jak przebiegała jego komunikacja z inżynierem wyścigowym? Przeczytajcie!
Przed startem Russell tradycyjnie toczy jeszcze dyskusję na temat poszczególnych ustawień i pokonywania danych zakrętów. Otrzymuje też informację o oponach rywali oraz przypomnienie o włączeniu pit-limitera.
George zalicza słaby start spod świateł, a potem znajduje się w złym miejscu i czasie. Za wszelką cenę stara się nadrabiać stracone metry, a gdy Stroll wraca z pobocza, przejeżdża jedną z esek na wprost. Potem jest bardzo blisko kontaktu z innym bolidem.
Pod koniec pierwszego okrążenia Russell otrzymuje polecenie HPP on oraz przejścia na tryb Go Race.
Następuje kilka okrążeń ciszy, podczas których Russell goni Kubicę. Po wyprzedzeniu Polaka na 7. okrążeniu, inżynier wyścigowy Russella mówi: „Brawo, ciśnij teraz, Grosjean nie jest szczególnie szybki”.Russell zgłasza, że będzie potrzebował podczas postoju zmiany ustawień przedniego skrzydła, gdyż jadąc za Robertem miał lepszy balans.
Po kilku okrążeniach Russell dopytuje, kto jedzie za nim i otrzymuje informację, że to Albon, który zjeżdżał na 1. okrążeniu.
James Urwin sugeruje Russellowi zmianę ustawień Diff high speed na 2, a następnie informuje, ze jest szybszy od Grosjeana.
Russell dostaje około 12 okrążenia polecenie stosowania lift and coast w trzech zakrętach.
„Mode 7, przewaga nad Robertem to 4,4 sekundy” – słyszy Russell chwilę potem.
„Pomyślcie o planie B z racji tego, co się dzieje z oponami” – mówi Anglik po czym otrzymuje kolejne polecenia zmiany ustawień i sugestie ich dotyczące. Na 11 kółku Russell dostaje informację, że Robert zjechał po drugi komplet opon.
Na kolejnych okrążeniach Russell dostaje bardzo często informacje o tempie rywali, zazwyczaj o tym, że jedzie takim samym lub lepszym tempem niż poszczególni zawodnicy.
„Celujemy w plan A” – informuje Urwin Russella. Anglik proszony jest o zmianę balansu hamulców.
„Stroll ma DRS, ale możemy mu utrudnić życie” – słyszy w kolejnym komunikacie Russell. Anglik jest upewniany w realizacji planu A: „Będziemy ścigać się z Magnussenem i Giovinazzim pod koniec wyścigu”.
Russell już około 15 okrążenia zgłasza problemy z oponami. „Balans jest wszędzie” – mówi i otrzymuje w odpowiedzi zapewnienie, że wykonuje dobrą robotę.
Tuż przed zjazdem do boksów, Russell upewnia się, że będzie miał zmienione ustawienia przedniego skrzydła. Po bezproblemowym i dość szybkim postoju, Russell wraca na tor i po chwili ponownie zaczyna otrzymywać zapewnienia o swoim szybkim tempie.
„Grosjean z przodu, ma problemy z wysokimi oponami i prędkością na prostej. Jesteś od niego 6 km/h szybszy na prostej” – mówi mu James Urwin.
Russell jest proszony o „wydajność” podczas przepuszczania Hamiltona, a następnie sugerowane mu jest lift and coast dla zarządzania oponami, które w teorii miały już starczyć do końca wyścigu.
„Czy możecie mi poradzić, co robić w zakrętach 3-5 po wybojach?” – pyta Russell i otrzymuje polecenie zmiany ustawień na pokrętle Blue na godzinie 9 i ustawienie pozycji 11.
Russell dopytuje o tempo Grosjeana oraz o to, kto i jak daleko jest za nim. Ponownie prosi o radę jak poprawić stabilność w wejściu w 1. zakręt, jednak utrzymuje odpowiedź, że ma najlepsze możliwe ustawienia tam. Proszony jest też o zarządzanie oponami.
„Robert wycofał się z wyścigu z powodu problemu” – mówi Urwin, a Russell, który chyba niezbyt dobrze go zrozumiał, prosi o powtórzenie tego komunikatu.
Po kilku okrążeniach ciszy Urwin pyta kierowcę: „Czy myślisz, że jeżeli zarządzałbyś więcej w 17, to byłbyś szybszy w 19?” – pyta Dave Robson George Russella, jednak ten zaprzecza: „Nie tracę tam bardzo dużo czasu”.
„Utrzymaj to zarządzanie by mieć pewność, że opony wystarczą do końca – zostało 16 okrążeń” – słyszy Russell.
Na 43. okrążeniu Russell zgłasza, że zaczyna tracić przednie opony.
Na 45. kółku Russell dostaje polecenie Mode 6 oraz HPP Off. Russell skarży się na zachowanie samochodu w poszczególnych zakrętach, opisując dokładnie, czy chodzi o podsterowność czy nadsterowność na wejściu lub wyjściu z danej sekcji.
„Sugestia Torque 4” – słyszy Russell, zgłaszając, że opon już nie ma. Do końca wyścigu pozostaje 10 okrążeń.
„Nie mogę nic zrobić z tą niestabilnością” – zgłasza Russell i otrzymuje odpowiedź, żeby zjechał do boksów i otrzyma opony miękkie. Anglik nie chciał zmiany ustawień przedniego skrzydła. Tuż przed dojazdem do stanowiska serwisowego, James Urwin mówi Russellowi żeby wbił 2-kę i trzymał hamulec. Niestety zmiana opon nie przebiega sprawnie, był ogromny problem z lewą przednią oponą i Russell stracił wiele sekund.
Po wyjeździe z boksów Russell otrzymuje informację o tempie, jakie powinien mieć.
Russell otrzymuje również informacje, że za nim są liderzy.
Na 54. kółku Russell przepuszcza kilka aut, tracąc wiele sekund.
„Raikkonen za tobą, to będzie ostatnia niebieska flaga” – słyszy Russell.
Tuż po minięciu linii mety Anglik jest proszony o zmianę ustawień na powyścigowe. „To było dobre popołudnie dla ciebie” – mówi Urwin do Russella.
„Oba stinty były niesamowicie zdradliwe. Ogromna podsterowność, mnóstwo ślizgania, auto było nierówne. Nieprawdopodobne zachowanie. To zabijało opony” – zgłosił Anglik.