KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Robert Kubica Grand Prix Brazylii 2019 F1

„Sprawiedliwa nagroda za wysiłek” [Aktualizacja – wyniki]

Williams był dość zadowolony z wyniku Grand Prix Brazylii, choć kierowcy w swoich wypowiedziach jasno sugerowali, że ich auta nie miały tempa. Jak Kubica i Russell podsumowali ten szalony wyścig? Wypowiedzi Roberta są bardzo wymowne…

„Ponownie Interlagos zgotowało nam ekscytujący wyścig i mimo że nie walczyliśmy o punkty, to dało nam wielką szansę przećwiczenia naszych operacji wyścigowych. Zespół wykonał fantastyczną pracę przy obu samochodach bezpieczeństwa, dając naszym kierowcom mocną pozycję do ścigania się. Mieszanki opon i temperatury dziś pozwoliły na wiele opcji strategicznych, choć wyjazdy samochodów bezpieczeństwa sprawiły, że nie zrealizowaliśmy do końca zakładanych planów. Sprawiły one jednak, że mieliśmy ekscytujący wyścig. Zdecydowaliśmy się na start w obu samochodach na oponach pośrednich, a następnie podzieliliśmy strategię gdy zobaczyliśmy, że twarda opona spisuje się dobrze u tych, którzy założyli ją na początku wyścigu. Samochód bezpieczeństwa dał nam możliwość zmiany opon na świeższe miękkie opony pod koniec. Niestety opony twarde nie spisywały się dobrze na naszym samochodzie, co połączone z agresywnym wypuszczeniem Roberta z boksów, popsuło wyścig Roberta. Strategia pozwoliła nam pokonać Haasa i skorzystaliśmy na pechu i karach innych, finiszując na 12. miejscu z George`m i 16. z Robertem. Po długim i pełnym wyzwań sezonie to był przyjemny wyścig, którym zarządzaliśmy dobrze i to dało nam najlepszą szansę do nadrobienia miejsc. To sprawiedliwa nagroda za niesamowity wysiłek, który wszyscy włożyli w ten trudny sezon” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

George Russell trafił ze strategią i choć znów zaliczył fatalny start i wyprzedził Roberta dopiero w okolicach 25. okrążenia, korzystając z niebieskich flag dla Vettela.

„To był zdecydowanie szalony wyścig na tych kilku ostatnich okrążeniach i to dało nam pół szansy. Dałem z siebie wszystko by ją wykorzystać i wyprzedzać samochody. To było maksimum, na jakie było nas dziś stać. Miło było jednak jechać z innymi pod koniec i walczyć na ostatnich kółkach” – powiedział George Russell.

Robert Kubica znów zaliczył dobry start i wyprzedził Russella. Jechał przed Anglikiem bardzo długo, wykorzystując pulę wciśnięć przycisku overtake prawie w całości.

„Pierwsze okrążenie wyścigu było dobre, byłem w stanie walczyć z szybszymi samochodami na pierwszym stincie. Potem straciłem tempo, szczególnie na twardych oponach. Musiałem chronić tylne opony, ale przez to nie byłem w stanie dogrzać przednich, sprawiając że były zimne” – cytuje wypowiedź Roberta Kubicy oficjalna informacja prasowa Williamsa.

„Dobry start nic nie zmienia. Powiedziałbym, że to żadna nowość, że pierwsze zakręty mi dobrze wychodzą. Dziś było wietrznie i z tą kombinacją aerodynamiczną było to samo co w Japonii. Auto było ciężkie w prowadzeniu. Twarde opony w ogóle nie pracowały. Po co szukać pozytywów. Mi na sercu nie jest ciężko. Tam, gdzie mogę coś wykombinować, to kombinuję. Jest to dziwne, że mogę walczyć na starcie z kierowcami, którzy potem jadą 2 sekundy szybciej ode mnie” – powiedział Robert Kubica dla Eleven Sports.

Zapytany o swoją karę – nie wiedząc jeszcze, że była to – oficjalnie – jego wina, a nie zespołu – Robert mówi: „Gdyby mi powiedziano wcześniej, że jest tam Verstappen, to byłoby inaczej. Problemem był wolny pit-stop. Zmieniono części, żeby pit-stopy były jeszcze szybsze, a jest gorzej, chłopaki narzekają, że koła często się blokują” – dodał Polak o karze.

Jak Kubica skomentował wyprzedzanie Russella?

„Z reguły jak się jedzie na dwóch ostatnich miejscach i ma się niebieskie flagi, to ja przynajmniej bym puścił gości, którzy się o coś ścigają, a nie walczył z kolegą zespołowym. Tym bardziej że by mnie wyprzedził okrążenie później. Ale to moja interpretacja i zostawię to dla siebie. Widocznie jestem ze starej szkoły. Kiedyś się ścigałem z przodu i wiem, co to znaczy widzieć dublowane auta, które zamiast cię puścić, ścigają się ze sobą. Tym bardziej, że chłopaki walczą o cenne dziesiąte części sekundy” – cytuje wypowiedź Polaka Cezary Gutowski na swoim profilu na Facebooku.

Bardzo wymowna była odpowiedź Roberta na pytanie o nastrój przed GP Abu Zabi: „Bardzo dobry! Najlepszy w sezonie! Dobry dlatego, że to już ostatni wyścig. Muszę być szczery. To był za długi sezon” – cytuje Kubicę Cezary Gutowski.

Nadal nie mamy choć prowizorycznych wyników GP Brazylii. Podam je w jutrzejszym wpisie z podsumowaniem danych wyścigowych.

Aktualizacja – Wyniki GP Brazylii:

Wyniki GP Brazylii 2019 F1

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi