KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Verva Street Racing Robert Kubica

PKN Orlen: „Perspektywy są, nawet jeśli nie na 2020, to na kolejny rok”

Dyrektor Wykonawczy ds. Komunikacji Korporacyjnej PKN Orlen, Adam Burak, mówi w rozmowie z wp.pl, że polski koncern pracuje nad dłuższym modelem współpracy z zespołem Formuły 1. A co z roszczeniami względem Williamsa po Grand Prix Rosji?

Dalsze perspektywy

 

Jak mówi Adam Burak, Robert chce pozostać w F1, ale ma inny priorytet: „Na pewno do tego dąży. Znamy jego oczekiwania, a on nasze i je akceptuje. Robert chce się ścigać”.

Bardzo ważny w kontekście szans na powrót do F1 wydaje się być model współpracy z kolejnym zespołem Roberta Kubicy w F1, o co również został zapytany dyrektor Wykonawczy ds. Komunikacji Korporacyjnej PKN Orlen.

„My myślimy o modelu, jaki mieliśmy z Williamsem, czyli 1+1. Naszym celem nadrzędnym jest obecność z Robertem Kubicą w F1, więc musimy być elastyczni. Z samym Robertem chcielibyśmy się związać na dłużej. Tuż po GP Abu Zabi będziemy mogli powiedzieć o konkretach. Jesteśmy na ostatniej prostej, by zrealizować optymalny scenariusz. Tak, aby Orlen i Kubica mogli zostać w F1” – mówi Adam Burak.

„My nie mówimy o promocji poprzez F1 tylko w roku 2020. Chcemy pozostać przy tym projekcie na kolejne lata. Wiemy, że najbliższy sezon będzie trudny, bo wszystkie miejsca dla kierowców są zajęte. Pamiętajmy jednak, że bycie rezerwowym to występy na treningach, to możliwość jazdy samochodem i występy w innych seriach wyścigowych. […] Robert stawia nam jeden warunek – chce się ścigać. To bardzo szanujemy, bo pokazuje, że jest sportowcem topowym. Nie myśli o emeryturze i pojawianiu się w padoku jako celebryta. Perspektywy są, nawet jeśli nie na rok 2020, to na kolejny” – dodaje.

Kibice?

 

Padło również pytanie o rzekomo „zbyt zagorzałych” kibiców Roberta Kubicy, którzy mieliby negatywnie wpływać na rozmowy z przyszłym zespołem poprzez swoje wpisy w mediach społecznościowych.

„Do nas docierają sygnały, ale pozytywne. Takie, że wartością dodaną są kibice Roberta Kubicy. Polscy fani są doceniani za to, że jeżdżą po całym świecie za Robertem. Na Hungaroringu było ich ok. 50 tys. Myślę, że organizator każdego Grand Prix liczy na polskich fanów. My żadnych negatywnych słów nie usłyszeliśmy w trakcie rozmów z innymi zespołami” – odpowiedział Adam Burak.

Roszczenia

 

Wspomniał on również o roszczeniach, jakie PKN Orlen wystosował wobec Williams po Grand Prix Rosji, kiedy to Robert Kubica został wycofany z wyścigu ze względu na oszczędzanie części tuż po wypadku George Russella.

„Kierujemy się jedynie zapisami umowy. Stąd nasza decyzja, by po GP Rosji wystąpić z roszczeniami. Bo wychodzimy z założenia, że pewne zapisy kontraktu zostały złamane poprzez wycofanie Kubicy w celu oszczędzania części. Jesteśmy z Williamsem w dialogu. Mamy przekonanie, że racja jest po naszej stronie. abyśmy znaleźli optymalne dla nas rozwiązanie, potrzebujemy trochę czasu.”

Cały wywiad możecie przeczytać tutaj.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi