Dzień Pracownika Socialnego

Pierwsza awaria w wyścigu – jedziemy GP USA z Robertem Kubicą

Nie będzie miło wspominał swojego pierwszego w karierze wyścigu o GP USA Robert Kubica. Awaria hydrauliki przerwała jego wyścig, który do tego momentu niestety był bardzo zły – tradycyjnie poza startem. Jak przebiegała jego komunikacja z inżynierem? Przeczytajcie i zobaczcie!

Przed startem Robert otrzymuje tradycyjną informację dotyczącą opon kierowców startujących przed nim. Kimi Raikkonen, będący bezpośrednio przed Polakiem, wybrał opony miękkie. Dostaje też przypomnienie włączenia pit-limitera. Jest też informacja o wietrze, który wieje czołowo.

Kubica znów genialnie startuje. Obiera bezpieczną linię i znajduje się na 17. miejscu. Wracający na tor Kvyat zmusza Kubicę do przyhamowania, a potem Polak zostaje dość agresywnie wywieziony poza tor – najpierw przez Giovinazziego, a potem Strolla. Ostatecznie ląduje przed Russellem.

Jeszcze pod koniec 1. okrążenia Kubica jest proszony o przejście na w tryb Go Race. Na drugim okrążeniu proszony jest o wyłączenie HPP, a kółko później jest proszony o przełączenie na Engine Mode 7.

Na 3. okrążeniu Kubica dostaje informację, że możliwy jest już do użycia system DRS. To bardzo ważna informacja, gdyż tuż za Polakiem jedzie George Russell.

„On ma DRS” – słyszy Kubica na 4. okrążeniu, ale Russell pozostaje za nim.

Na początku 5. okrążenia Kubica dostaje polecenie zmiany na Go Race 2. Russell jest bardzo blisko niego i Polak co chwila dostaje informacje, że George może użyć systemu DRS.

Na 7. kółku Russell wyprzedza Kubicę dzięki systemowi DRS. Polak złapał się jeszcze w jednym sektorze na system DRS za Russellem, ale potem Anglik szybko mu odjechał.

Na 8. okrążeniu Robert jest proszony o przejście w tryb Go Race. Na 11. Robert zgłasza przez radio: „Myślę, że musimy pomyśleć o planie B. Te opony są straszne”. „OK, przyglądamy się temu” – odpowiada Paul Williams. Polak tracił wówczas bardzo dużo do Russella i na 12. okrążeniu słyszy: „Purple A10, purple A 10” i kubica zjeżdża do boksów. Jego postój jest niezły i sprawnie wyjeżdża na tor.

Na kilku kolejnych okrążeniach Kubica jest trzykrotnie proszony o zmiany ustawień na pokrętle Multi Funtion B. Na 18. okrążeniu dopadają go pierwsze niebieskie flagi. Do końca swojego wyścigu będzie musiał przepuszczać jeszcze kilku zawodników.

Po tym, jak na swój pit-stop zjechał Russell, Kubica otrzymuje informację o tym oraz, że jest 9 sekund za swoim kolegą z zespołu.

Potem następują kolejne zmiany ustawień na Multi Function B.

Na 31. okrążeniu Robert Kubica, mając 32 sekundy straty do Russella, słyszy: „Robert, mamy problem z samochodem, musimy się wycofać, zjedź do boksów”. Robert po chwili pyta dość dziwnym tonem: „Powoli?”. Otrzymuje potwierdzenie, że musi to zrobić dość powoli. Tuż po zjeździe bo boksów, Paul Williams przypomina Robertowi o szybkim wyłączeniu samochodu.

Kubica nie komentuje, a później dowiadujemy się o wycieku hydraulicznym w jego aucie.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Tego dnia w F1 - 27 maja

Urodził się Piers Courage (27 startów, 2 podia).

Juan Manuel Fangio wygrywa GP Szwajcarii, odnosząc 4. zwycięstwo w karierze. Po raz pierwszy na podium staje Piero Taruffi, a debiut w F1 zalicza Stirling Moss.

Jody Scheckter triumfuje w GP Monako, odnosząc 9. zwycięstwo w karierze. Po raz 3. i ostatni ruszał z pole position. Było to 92. i ostatnie GP dla Jamesa Hunta.

Ayrton Senna wygrywa GP Monako, odnosząc 22. zwycięstwo w karierze.

Michael Schumacher triumfuje w GP Monako, odnosząc 48. zwycięstwo w karierze. Po raz 12. i ostatni z pole position ruszał David Coulthard. Pierwsze miejsce na podium zaliczyła ekipa Jaguara.

Robert Kubica zajmuje 5. miejsce w Grand Prix Monako. Triumfuje, po raz 17. w F1, Fernando Alonso.

Mark Webber wygrywa po raz 8. w F1, triumfując w GP Monako. Pierwsze najszybsze okrążenie wyścigu wykręcił Sergio Perez.

„Teraz mój zespół jest pół na pół z M-Sportem. Moi mechanicy jadą do fabryki M-Sportu żeby pracować nad samochodem i to dobrze bo zbierają ważne doświadczenie i wiedzę i pomagają rozwijać nasz zespół. Może byłoby możliwe zrobienie tego wszystkiego samodzielnie, ale jestem zadowolony z tego, jak wszystko przebiega. Byłem w złej sytuacji jeszcze kilka tygodni temu, ale włożyliśmy dużo pracy i długim okresie zmierzamy w dobrym kierunku. Rajd Portugalii był udanym testem dla RK World Rally Team. To nie była wymarzona sytuacja aby pojechać nowym autem po 11 tygodniach bez jazdy. Oczywiście, auto nie różni się bardzo, ale to zawsze okres bez testów. Chcę przejechać więcej rajdów. W Polsce jest impreza tuż przed Rajdem Polski na podobnych drogach, będziemy chcieli też pojechać coś przed rajdem Niemiec, ale trudno jest coś znaleźć” – mówi Robert Kubica.

Daniel Ricciardo zwycięża w GP Monako, odnosząc 7. zwycięstwo w karierze.

Najnowsze wpisy