Robert Kubica start GP USA 2019 F1

Pierwsza awaria w wyścigu – jedziemy GP USA z Robertem Kubicą

Nie będzie miło wspominał swojego pierwszego w karierze wyścigu o GP USA Robert Kubica. Awaria hydrauliki przerwała jego wyścig, który do tego momentu niestety był bardzo zły – tradycyjnie poza startem. Jak przebiegała jego komunikacja z inżynierem? Przeczytajcie i zobaczcie!

Przed startem Robert otrzymuje tradycyjną informację dotyczącą opon kierowców startujących przed nim. Kimi Raikkonen, będący bezpośrednio przed Polakiem, wybrał opony miękkie. Dostaje też przypomnienie włączenia pit-limitera. Jest też informacja o wietrze, który wieje czołowo.

Kubica znów genialnie startuje. Obiera bezpieczną linię i znajduje się na 17. miejscu. Wracający na tor Kvyat zmusza Kubicę do przyhamowania, a potem Polak zostaje dość agresywnie wywieziony poza tor – najpierw przez Giovinazziego, a potem Strolla. Ostatecznie ląduje przed Russellem.

Jeszcze pod koniec 1. okrążenia Kubica jest proszony o przejście na w tryb Go Race. Na drugim okrążeniu proszony jest o wyłączenie HPP, a kółko później jest proszony o przełączenie na Engine Mode 7.

Na 3. okrążeniu Kubica dostaje informację, że możliwy jest już do użycia system DRS. To bardzo ważna informacja, gdyż tuż za Polakiem jedzie George Russell.

„On ma DRS” – słyszy Kubica na 4. okrążeniu, ale Russell pozostaje za nim.

Na początku 5. okrążenia Kubica dostaje polecenie zmiany na Go Race 2. Russell jest bardzo blisko niego i Polak co chwila dostaje informacje, że George może użyć systemu DRS.

Na 7. kółku Russell wyprzedza Kubicę dzięki systemowi DRS. Polak złapał się jeszcze w jednym sektorze na system DRS za Russellem, ale potem Anglik szybko mu odjechał.

 

Na 8. okrążeniu Robert jest proszony o przejście w tryb Go Race. Na 11. Robert zgłasza przez radio: „Myślę, że musimy pomyśleć o planie B. Te opony są straszne”. „OK, przyglądamy się temu” – odpowiada Paul Williams. Polak tracił wówczas bardzo dużo do Russella i na 12. okrążeniu słyszy: „Purple A10, purple A 10” i kubica zjeżdża do boksów. Jego postój jest niezły i sprawnie wyjeżdża na tor.

Na kilku kolejnych okrążeniach Kubica jest trzykrotnie proszony o zmiany ustawień na pokrętle Multi Funtion B. Na 18. okrążeniu dopadają go pierwsze niebieskie flagi. Do końca swojego wyścigu będzie musiał przepuszczać jeszcze kilku zawodników.

Po tym, jak na swój pit-stop zjechał Russell, Kubica otrzymuje informację o tym oraz, że jest 9 sekund za swoim kolegą z zespołu.

Potem następują kolejne zmiany ustawień na Multi Function B.

Na 31. okrążeniu Robert Kubica, mając 32 sekundy straty do Russella, słyszy: „Robert, mamy problem z samochodem, musimy się wycofać, zjedź do boksów”. Robert po chwili pyta dość dziwnym tonem: „Powoli?”. Otrzymuje potwierdzenie, że musi to zrobić dość powoli. Tuż po zjeździe bo boksów, Paul Williams przypomina Robertowi o szybkim wyłączeniu samochodu.

Kubica nie komentuje, a później dowiadujemy się o wycieku hydraulicznym w jego aucie.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Tego dnia w F1 - 12 listopada

Urodził się Peter Whitehead (10 startów, 1 podium).

Damon Hill wygrywa GP Australii, odnosząc 13. zwycięstwo w karierze oraz 30. podium. Po raz jedyny w karierze na podium staje Gianni Morbidelli. Jedyne podium zgarnia ekipa Footwork.

Portal omnicorse pisze, że Robert Kubica jest gotów spróbować swoich sił w DTM.

Zespół Oregon i auto RS 01 z Robertem Kubicą w składzie, nie kończy wyścigu 6h di Roma z powodu awarii. Robert Kubica jeździł 1,5 godziny i notował bardzo dobre czasy.

Sebastian Vettel triumfuje w GP Brazylii. To było jego 47. zwycięstwo w karierze oraz 950. triumf auta napędzanego silnikiem Ferrari.

Auto Motor und Sport informuje, że trwa dopracowywanie szczegółów kontraktu Roberta Kubicy.

Najnowsze wpisy