KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - Brazilian Grand Prix - Race Day - Sao Paulo, Brazil

Ostatni?

Za 4 dni będziemy już po zakończeniu sezonu Formuły 1. Sezonu dla polskich kibiców bardzo wyjątkowego. I choć przed nami jeszcze sporo okrążeń Roberta bolidem Formuły 1, to pytanie kiedy jeszcze doczekamy się takiego sezonu jest chyba w głowie każdego z nas.

I tak(?) i nie

 

Możemy być w miarę pewni tego, że Grand Prix Abu Zabi nie będzie ostatnim występem Roberta Kubicy w oficjalnej sesji Formuły 1, choć to nadal tylko pocieszanie, bo wszyscy chcielibyśmy go oglądać w wyścigach F1.

Tu przerwa jest już raczej nieunikniona i zasadnym jest pytanie, czy to tylko „przerwa”. Dziś na nie jednak nie odpowiemy, również dlatego, że tylko jedna osoba jest kompetentna udzielić tej odpowiedzi. I tylko jednej osobie wolno takie rzeczy ogłaszać w myśl znanych już słów: „Dopóki ja nie powiem, że to koniec, to nie będzie to koniec”.

Nie chcę w tej kwestii sugerować nikomu co ma myśleć. Myślę, że zdecydowana większość z Was zdaje sobie sprawę z sytuacji. Wiemy, jak trudno jest do F1 wrócić, ale wiemy też, że jeżeli ktoś ma tego dokonać po raz drugi, to może być to Robert Kubica.

Skąd ta cisza?

 

Mówi się, że cisza jest przed burzą. Mówi się też, że ciszę lubią pieniądze. I mam wrażenie, że oba te przysłowia mają tu zastosowanie. Dogrywanie finałowych szczegółów, przechodzenie umów przez działy prawne, dopełniania wszystkich formalności – to zawsze długo trwa i ma tendencje do przedłużania się.

Oczywiście owa burza, będzie raczej przewidywalnym zbiorem wyładowań z błyskawicami w postaci fleszów aparatów, a nie huraganem, który cokolwiek wywróci do góry nogami. Chmury burzowe formują się powoli, ale zdecydowanie.

My cały czas mamy nadzieję, że po burzy, która nastąpi, wyjdzie słońce, które da nam sporo radości i pozytywnych emocji.

Kiedy?

 

Myślę, że aktualne pozostają podawane przez przedstawicieli PKN Orlen terminy – okolice Abu Zabi, przy czym bardziej po Abu Zabi – może tak jak jak powiedział Daniel Obajtek – będziemy mieli prezent mikołajkowy?

Mocno zastanawiam się, jak dużą część przyszłości Roberta poznamy. On sam chciał najpierw zapewnić sobie program wyścigowy, a dopiero potem dodatkowe obowiązki. Dla niektórych ważniejsze może być jednak ogłoszenie dotyczące zespołu, w którym Kubica będzie kierowcą rezerwowym i nie zdziwiłbym się, gdyby to właśnie ten fakt najpierw ogłoszono. Trzeba też pamiętać, że ze względów marketingowych oraz umów sponsorskich, korzystniejsze (czy wręcz konieczne) będzie rozdzielenie ogłoszeń na 2 wydarzenia. O ewentualnym „dodatkowym” zadaniu Roberta Kubicy w sezonie 2020 i pomaganiu „tej” ekipie możemy się w ogóle oficjalnie nie dowiedzieć.

Skupienie na Abu

 

9 lat temu to miało być „standardowe” grand prix. Kończące niezły sezon, w którym udało się wypracować świetlaną przyszłość. Tylko przerwa między wyścigami miała być dłuższa – kilkumiesięczna. Przedłużyła się o 8 lat. Robert nie miał okazji powiedzieć „żegnam” czy „do zobaczenia”.

Dziś dostaje okazję do łagodniejszego przystąpienia do przerwy i pogodzenia się z rzeczywistością. Zamiast pobudki na oddziale intensywnej terapii z wieściami, że był bliski śmierci i nie wiadomo, jaką sprawność odzyska, teraz ma możliwość przygotowania się na przyszłość. Ale i tak nawet on nie wie, co przyniesie przyszłość. Grand Prix Abu Zabi 2019 nie zamknie furtek – choć na pewno nieco je przymknie.

Nam został jeden weekend wyścigowy na cieszenie się powrotem Roberta Kubicy do F1. I choć o tę radość trudno w Williamsie, to mimo wszystko takich weekendów będzie nam przez najbliższe 12 miesięcy brakowało.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi