KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - Italian Grand Prix - Practice Day - Monza, Italy

Nugnes: Ferrari może korzystać z Kubicy w 2020 roku

Bardzo ciekawy tekst autorstwa Franco Nugnesa ukazał się na włoskim motorsporcie. Według niego jeżeli Robert Kubica zostanie trzecim kierowcą Haasa w sezonie 2020, to nie jest wykluczone, że będzie również testował… dla Ferrari.

„Polak może być zaangażowany w plany Scuderii, która może potrzebować doświadczonego kierowcę do przyspieszenia rozwoju ich nowego symulatora” – zaczyna tekst Nugnes.

Dziennikarz zaznacza, jak ważny jest symulator w Formule 1 i przypomina, że Ferrari, by zdążyć przed wprowadzeniem limitu wydatków w 2021 roku, przygotowuje teraz swój nowy symulator oraz tunel aerodynamiczny, które mają dostarczać jeszcze bardziej szczegółowych danych dotyczących zachowania samochodu.

„W Maranello zastanawiają się, kto może być na tyle doświadczonym kierowcą, by rozwijać nowy symulator. […] Antonio Fuoco i Davide Rigon, który są najbardziej niezawodnymi testerami w obwodzie, wychowali się w symulatorach typu „pająk” więc teraz Ferrari szuka kierowcy, który będzie w stanie przyśpieszyć prace w nowym symulatorze. Brendon Hartley i Pascal Wehrlein chcą wrócić do stałego ścigania – pierwszy w wyścigach długodystansowych, drugi w w Formule E więc będzie miejsce dla nowego kierowcy” – zaznacza Nugnes, pisząc też, że obecni kierowcy nie błyszczeli jeżeli chodzi o pracę i przydatność.

„Niektórzy do roli kierowcy testowego Ferrari mogliby typować Nico Hulkenberga, ale byłby to wydatek luksusowy (kosztuje tak dużo, że Haas nie wziął go na kierowcę). Ale ceny Kubicy są też wysokie. Polak jest znakomitym kierowcą testowym i może odgrywać podwójną rolę – trzeciego kierowcy Haasa oraz kierowcy symulatora Ferrari. Amerykański zespół mógłby korzystać z technicznego wsparcia Kubicy. Robert może podążyć do Haasa z osobistym sponsorem i jeździć w wielu pierwszych sesjach treningowych, ale również testach. To umożliwiłoby Polakowi również jazdę w testach Ferrari by mógł mieć dobrą korelację pomiędzy rzeczywistością, a symulatorem” – kończy autor.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi