KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Nieco statystyk przed GP Abu Zabi

O torze i wyścigu:

1018 Grand Prix Formuły 1 w historii.

Długość okrążenia: 5.554 km

Liczba okrążeń jaką liczy wyścig: 55

Dystans wyścigu: 305.335 km

Lata budowy: 2007-2009

Kierunek jazdy: przeciwny do wskazówek zegara.

Najdłuższa prosta: 1233 km

Liczba zakrętów: 21

Pojemność trybun: 60.000

Poziom docisku: wysoki

Zużycie opon: średni

Jazda z pełnym gazem: 59% okrążenia

Prędkość maksymalna: 339 km/h

Strefy DRS: między zakrętami 7-8, między zakrętami 10-11

Rekord okrążenia w wyścigu: 1:40.279, Sebastian Vettel, 2009, Red Bull Racing

Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1’38.434, Lewis Hamilton, 2011, Mclaren MP/4-26

11 Grand Prix Abu Zabi Formuły 1

Wyniki osiągnięte dotychczas na torze Yas Marina:

Liczba pole position:

1. L.Hamilton 4

2. S.Vettel 2

3. N.Rosberg 2

4. M.Webber 1

5. V.Bottas 1

Liczba pole position (zespół):

1. Mercedes 5

2. Red Bull 3

3. McLaren 2

Liczba pole position (dostawca silnika):

1. Mercedes 7

2. Renault 3

Pozycja na starcie dająca zwycięstwo:

Poz. L. zw %/L.zw GP

1 5 50.00

2 4 40.00

4 1 10.00

Liczba zwycięstw w wyścigu:

1. L.Hamilton 4

2. S.Vettel 3

3. K.Raikkonen 1

4. N.Rosberg 1

5. V.Bottas 1

Liczba zwycięstw w wyścigu (zespół):

1. Mercedes 5

2. Red Bull 3

3. McLaren 1

4. Lotus 1

Liczba zwycięstw w wyścigu (dostawca silników):

1. Mercedes 6

2. Renault 4

Najszybsze okrążenia w wyścigu:

1. S.Vettel 4

2. L.Hamilton 2

3. M.Webber 1

4. F.Alonso 1

5. D.Ricciardo 1

6. V.Bottas 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (zespoły):

1. Red Bull 4

2. Ferrari 3

3. Mercedes 2

4. McLaren 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (dostawcy silników):

1. Renault 4

2. Mercedes 3

3. Ferrari 3

Obecność na podium:

1. L.Hamilton 7

2. S.Vettel 7

3. J.Button 3

4. N.Rosberg 3

5. F.Alonso 2

6. M.Webber 2

7. K.Raikkonen 2

8. V.Bottas 2

9. F.Massa 1

10. M.Verstappen 1

Obecność na podium (zespoły):

1. Mercedes 9

2. Red Bull 7

3. Ferrari 6

4. McLaren 4

5. Williams 2

6. Brawn GP 1

7. Lotus 1

Obecność na podium (dostawcy silnika):

1. Mercedes 16

2. Renault 7

3. Ferrari 6

4. TAG Heuer 1

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum