Motor Racing - Formula One World Championship - Abu Dhabi Grand Prix - Practice Day - Abu Dhabi, UAE

Nieco statystyk przed GP Abu Zabi

O torze i wyścigu:

1018 Grand Prix Formuły 1 w historii.

Długość okrążenia: 5.554 km

Liczba okrążeń jaką liczy wyścig: 55

Dystans wyścigu: 305.335 km

Lata budowy: 2007-2009

Kierunek jazdy: przeciwny do wskazówek zegara.

Najdłuższa prosta: 1233 km

Liczba zakrętów: 21

Pojemność trybun: 60.000

Poziom docisku: wysoki

Zużycie opon: średni

Jazda z pełnym gazem: 59% okrążenia

Prędkość maksymalna: 339 km/h

Strefy DRS: między zakrętami 7-8, między zakrętami 10-11

Rekord okrążenia w wyścigu: 1:40.279, Sebastian Vettel, 2009, Red Bull Racing

Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1’38.434, Lewis Hamilton, 2011, Mclaren MP/4-26

11 Grand Prix Abu Zabi Formuły 1

Wyniki osiągnięte dotychczas na torze Yas Marina:

Liczba pole position:

1. L.Hamilton 4

2. S.Vettel 2

3. N.Rosberg 2

4. M.Webber 1

5. V.Bottas 1

Liczba pole position (zespół):

1. Mercedes 5

2. Red Bull 3

3. McLaren 2

Liczba pole position (dostawca silnika):

1. Mercedes 7

2. Renault 3

Pozycja na starcie dająca zwycięstwo:

Poz. L. zw %/L.zw GP

1 5 50.00

2 4 40.00

4 1 10.00

Liczba zwycięstw w wyścigu:

1. L.Hamilton 4

2. S.Vettel 3

3. K.Raikkonen 1

4. N.Rosberg 1

5. V.Bottas 1

Liczba zwycięstw w wyścigu (zespół):

1. Mercedes 5

2. Red Bull 3

3. McLaren 1

4. Lotus 1

Liczba zwycięstw w wyścigu (dostawca silników):

1. Mercedes 6

2. Renault 4

Najszybsze okrążenia w wyścigu:

1. S.Vettel 4

2. L.Hamilton 2

3. M.Webber 1

4. F.Alonso 1

5. D.Ricciardo 1

6. V.Bottas 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (zespoły):

1. Red Bull 4

2. Ferrari 3

3. Mercedes 2

4. McLaren 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (dostawcy silników):

1. Renault 4

2. Mercedes 3

3. Ferrari 3

Obecność na podium:

1. L.Hamilton 7

2. S.Vettel 7

3. J.Button 3

4. N.Rosberg 3

5. F.Alonso 2

6. M.Webber 2

7. K.Raikkonen 2

8. V.Bottas 2

9. F.Massa 1

10. M.Verstappen 1

Obecność na podium (zespoły):

1. Mercedes 9

2. Red Bull 7

3. Ferrari 6

4. McLaren 4

5. Williams 2

6. Brawn GP 1

7. Lotus 1

Obecność na podium (dostawcy silnika):

1. Mercedes 16

2. Renault 7

3. Ferrari 6

4. TAG Heuer 1

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 22 maja

Pierwsze zwycięstwo w F1 odnosi Maurice Trintignant, wygrywając GP Monako. Pierwszy raz na podium stają Cesare Perdisa i Eugenio Castellotti. Po raz ostatni w F1 jedzie Alberto Ascari. Pierwsze i jedyne podium w Formule 1 zgarnęła w tym wyścigu Lancia.

Wolfgang von Trips odnosi pierwsze zwycięstwo w F1, wygrywając GP Holandii.

Drugie zwycięstwo w F1 odnosi Jackie Stewart, triumfując w GP Monako. Po raz pierwszy best lapa wyścigu uzyskuje Lorenzo Bandini, a John Surtees zalicza 50. start w F1.

Urodził się Pedro Diniz (98 startów).

Jody Scheckter odnosi 6. triumf w F1, wygrywając GP Monako. Pierwszy raz z pole position startował John Watson, a w F1 zadebiutował Riccardo Patrese.

Alain Prost wygrywa po raz 7. w F1, triumfując w GP Belgii. Jedyne najszybsze kółko wyścigu w karierze wykręca Andrea De Cesaris. W F1 debiutuje Thierry Boutsen.

Kimi Raikkonen triumfuje w GP Monako, odnosząc 4. zwycięstwo w karierze. Pierwszy raz na podium staje Mark Webber.

Sebastian Vettel wygrywa GP Hiszpanii, odnosząc 14. zwycięstwo w karierze.

Na torze Monza odbywają się testy zespołu SMP Racing, startującego w kategorii LMP2 w WEC. Nie może brać w nich udziału Sergey Sirotkin, dlatego zastępuje go… Robert Kubica. Władze ekipy są bardzo zadowolone z jazdy Kubicy Dallarą P217 Gibson. „To będzie dla mnie przyjemność pomagać SMP Racing do tak wymagającego wyścigu jak 24H Le Mans. Mamy wiele pracy podczas tych dwóch dni testów, ale jestem przekonany, że wspólnie z Maurizio i Viktorem zbierzemy przydatne informacje aby optymalnie ustawić samochód” – komentuje test Kubica.

„Uwielbiam ich. Są nadzwyczajni. Pojawili się na testach, gdy było jasne, że mamy poważne problemy. Ich widok wraz z wielką flagą wspierającą Roberta był wzruszający. To samo działo się w Australii. Wokół naszego zaplecza było mnóstwo zagorzałych polskich fanów dopingujących Roberta i cały zespół. Myślę, że to nieocenione wsparcie, zwłaszcza gdy nie idzie zbyt dobrze. Jesteśmy bardzo wdzięczni polskim fanom w tej chwili i mamy nadzieję, że zdołamy nieco odwrócić sytuację, by Robert mógł pokazać trochę swojego talentu, który bez wątpienia ma. To dla nas główny cel – wynagrodzić wsparcie i wiarę polskich kibiców nie tylko w Roberta, ale i cały zespół” – mówi Claire Williams o polskich kibicach dla Autosportu.