KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - Brazilian Grand Prix - Practice Day - Sao Paulo, Brazil

Kubica: „Wszystkie składniki już są, trzeba je tylko wymieszać”

Przed Grand Prix Abu Zabi, które jak przyznaje Robert Kubica, może być jego ostatnim wyścigiem w F1, Polak mówi nieco więcej o swojej przyszłości i wyjaśniał, czemu ustalanie jego przyszłości trwa tak długo. 

Najpierw miała miejsce tura wywiadów telewizyjnych, podczas której Ted Kravitz ze Sky Sports zapytał Roberta o uczucia sprzed roku w porównaniu z obecnymi.

„Pamiętam dobrze tamten dzień, ale pamiętam też dobrze to, co działo się kilka miesięcy wcześniej gdy było sporo osób, które mówiły, że mi się nie uda i nie powinienem wracać do F1” – odpowiedział Kubica.

Polak miał również wywiad indywidualny z Aldoną Marciniak z Przeglądu Sportowego. Efekty tej rozmowy jeszcze poznamy, jednak padło podczas niej zdanie, że „W tym roku może się zdarzyć, że to mój ostatni wyścig w Formule 1, ale… niekoniecznie”.

Robert mówił również o swojej pracy w Williamsie i braku wykorzystania jego wiedzy i doświadczenia w odpowiedni sposób.

Kubica zapytany o to, czy żałuje decyzji o powrocie do F1, odpowiedział: „Nikt nie przykładał mi pistoletu do głowy gdy podejmowałem decyzję o powrocie do F1 więc nie mogę żałować. Spędziłem z zespołem ubiegły rok i wiedziałem, czego mogę się spodziewać, choć mieliśmy więcej problemów niż w ubiegłym roku, szczególnie na początku sezonu 2019. Gdy zaczynałem starty w rajdach, moim celem był powrót do najwyższej kategorii motorsportowej. Decyzja została podjęta z pasji i chęci realizacji celu” – powiedział Robert.

Najbardziej interesującą kwestią była przyszłość Polaka. Czy podjął już decyzję co do niej?

„Decyzje z mojej strony zostały podjęte w pewnym momencie. Wszystko jest skomplikowane i musimy upewnić się, że to wszystko będzie działało z różnych perspektyw i punktów widzenia i mam nadzieję, że kiedy to zostanie rozwiązane, to potem będzie już tylko z górki i wszystko szybko się potoczy” – powiedział Robert.

Zapytany czy stanie się to przed Świętami, odpowiedział: „Mam nadzieję. Myślałem, że we wrześniu będzie już wiadomo, ale zaraz mamy grudzień. Jestem dość optymistycznie nastawiony mimo że nie wszystko zależy ode mnie i wiele rzeczy jest skomplikowanych. Chciałbym połączyć różne programy, ale to wymaga kompromisu i pracy. Wszystkie składniki są jednak na miejscu i teraz chodzi o to żeby je dobrze wymieszać” – stwierdził Kubica, a zapytany czy chodzi o połączenie programu wyścigowego z rolą w zespole F1, potwierdził.

„Jest zaangażowanych więcej stron niż tylko ja więc jest to bardziej skomplikowane. Dobre jest to, że wszyscy robią co w ich mocy mimo że nie jest łatwo połączyć rzeczy. Wszyscy nadają jednak na tych samych falach. Mam swój pomysł, ale… mój program wyścigowy jest w 100% zależny ode mnie, ale moja rola w F1 jest… powiedzmy, że jest jeszcze Orlen, który chce zostać w F1 i chcemy sprawdzić, czy możemy wszystko połączyć razem i że będzie to miało korzyści dla wszystkich” – odpowiedział.

Robert wymienił DTM jako tę serię, w której będzie się prawdopodobnie ścigał.

„Mierzę jak najwyżej się da i DTM, które jest najbardziej prawdopodobną serią dla mnie, jest najtrudniejszą i najbardziej konkurencyjną serią w Europie, w której uczestniczą kierowcy na wysokim poziomie. Dołączanie tam jako debiutant nie będzie łatwe, ale jeżeli uda mi się dołączyć do rywalizacji to będę szczęśliwy” – stwierdził Robert.

Interesująca była rozmowa z TVP Sport, która zostanie opublikowana dziś wieczorem. Kubica stwierdził w niej m.in. „Jeżeli będzie okazja startów w F1 to nie powiem nie – nie powiem, że wolę jeździć na rowerze”.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi