KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

13. miejsce - 44 - Przygoda w Baku

Kubica o swoich wypadkach: „To cud, że wcześniej nic się nie stało”

Rozbicie się Roberta Kubicy w drugim treningu przed Grand Prix Brazylii wywołało kolejne pytania na temat jego przygód na torze w sezonie 2019. Co mówi o nich sam Robert?

Kubica zawsze w F1 słynął z bardzo małej liczby awarii i wypadków. Dotychczas miał jednak narzędzie, które było pewne w zachowaniu. FW42 jest bolidem, który który umożliwia walkę, tyle że jedynie o pozostanie na torze. Nieprzewidywalność auta oraz problemy z częściami nie pomogły Kubicy w czystym przejeżdżaniu sesji.

Do największych wpadek Kubicy należą kwalifikacyjne wypadnięcia w Baku i Japonii oraz wspomniany wyżej drugi trening w Brazylii.

„Rozbiłem się w Japonii i to był mój błąd. I tylko w jednym z tych trzech przypadków winię siebie” – mówił Robert podczas Grand Prix Brazylii. W Azerbejdżanie Kubica miał ogromne problemy z hamulcami, co na tak ciasnym torze nie pomagało. Na Interlagos najechał na mokry fragment, który powstał po wcześniejszym przejeździe Kevina Magnussena.

„Oczywiście, niektórzy mogą mówić, że powinienem tam zwolnić, ale kiedy widzi się, że poprzedni samochód przejechał tam przed tobą na pełnym gazie, przeleciał przez mokre krawężniki i nic się nie stało… A potem ty przejeżdżasz, skręcasz i od razu lądujesz w ścianie” – mówi Robert.

„Shit happens! Gdybym zjawił się w tym miejscu trzydzieści sekund później, nic by się nie wydarzyło, bo kilka samochodów by tamtędy już przejechało. Jechałem przez ten zakręt o 30 km/h wolniej i nawet nie jechałem na pełnym gazie. A to są wyścigi” – cytuje Kubicę Cezary Gutowski.

„W Baku to był cud, że wypadek nie zdarzył się wcześniej. Nie ma sensu wracać do tego i wnikać w detale, ale biorąc pod uwagę naszą sytuację, to cud, że nic nie zdarzyło mi się wcześniej. Jadąc w Azerbejdżanie wcześniej kilka razy widziałem się w ścianie” – zaznacza Robert.

Pierwsze przygody Polak miał jeszcze podczas GP Australii, gdzie uszkodził skrzydło w treningu wjeżdżając do boksów, a potem w kwalifikacjach otarł się o ścianę i uszkodził koło.

„Uderzyłem w mur i oczywiście nie byłem z tego zadowolony. Trudno jednak w tym sporcie odejmować gaz na każdym zakręcie, na wypadek, gdyby coś miało spowodować wypadnięcie” – kończy Robert.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi