KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

InF1o #58 – Zmiany lub ich brak w F1

Co zmieni się w Formule 1 w sezonie 2021? Jakie są najważniejsze nowości techniczne, finansowe i organizacyjne? Co z wyścigami i kierowcami po sezonie 2020 i kto zablokował wyścigi kwalifikacyjne? Zapraszam do wysłuchania podsumowania doniesień z F1!

W skrócie:
A) Techniczne
– Aerodynamika bolidów ma być uproszczona. Nie będzie deflektorów, przednie i tylne skrzydła mają być prostsze.
– Waga bolidów wzrośnie z 743 do 768 kg
– Wprowadzone zostaną 18-calowe felgi
– Po piątkowym badaniu technicznym nie będzie można dokonywać zmian w specyfikacji bolidów na kwalifikacje i wyścig
– Koce grzewcze będą utrzymane w sezonach 2021 i 2022, ale temperatura w nich zostanie zmniejszona, a ich liczba będzie ograniczona
– Nie będzie hydraulicznego zawieszenia

B) Organizacyjne
– Maksymalnie 25 wyścigów w sezonie
– Krótsze weekendy wyścigowe poprzez przeniesienie „media day” na piątek
– Zespoły będą musiały oddać minimum 2 pierwsze treningi w sezonie młodym kierowcom

C) Finansowe
Wprowadzony zostaje limit budżetowy w wysokości $175 mln na zespół na sezon, który dotyczy wydatków mających na celu zwiększenie osiągów bolidu. Wyłączone z niego są wydatki na płace kierowców i 3 najważniejszych osób w zespole, wydatki na ich podróże, na marketing, podatki, kary, opłaty licencyjne czy bonusy dla pracowników. A to nie cała lista.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum