Co zmieni się w Formule 1 w sezonie 2021? Jakie są najważniejsze nowości techniczne, finansowe i organizacyjne? Co z wyścigami i kierowcami po sezonie 2020 i kto zablokował wyścigi kwalifikacyjne? Zapraszam do wysłuchania podsumowania doniesień z F1!
W skrócie:
A) Techniczne
– Aerodynamika bolidów ma być uproszczona. Nie będzie deflektorów, przednie i tylne skrzydła mają być prostsze.
– Waga bolidów wzrośnie z 743 do 768 kg
– Wprowadzone zostaną 18-calowe felgi
– Po piątkowym badaniu technicznym nie będzie można dokonywać zmian w specyfikacji bolidów na kwalifikacje i wyścig
– Koce grzewcze będą utrzymane w sezonach 2021 i 2022, ale temperatura w nich zostanie zmniejszona, a ich liczba będzie ograniczona
– Nie będzie hydraulicznego zawieszenia
B) Organizacyjne
– Maksymalnie 25 wyścigów w sezonie
– Krótsze weekendy wyścigowe poprzez przeniesienie „media day” na piątek
– Zespoły będą musiały oddać minimum 2 pierwsze treningi w sezonie młodym kierowcom
C) Finansowe
Wprowadzony zostaje limit budżetowy w wysokości $175 mln na zespół na sezon, który dotyczy wydatków mających na celu zwiększenie osiągów bolidu. Wyłączone z niego są wydatki na płace kierowców i 3 najważniejszych osób w zespole, wydatki na ich podróże, na marketing, podatki, kary, opłaty licencyjne czy bonusy dla pracowników. A to nie cała lista.