KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Robert Kubica F1 GP Brazylii

Dobry wynik… jak na to, co mają

W Williamsie zdają sobie sprawę, że nie będą w stanie walczyć w wyścigu o Grand Prix Brazylii z innymi ekipami, choć dzisiejsza strata w kwalifikacjach nie była ich rekordową. Co mówili Robert Kubica, George Russell i Dave Robson po sobocie na Interlagos?

„Zespół pracował niesamowicie ciężko by odbudować na podstawie zastępczego nadwozia samochód Roberta po jego wczorajszym wypadku. Cieplejszej warunki pomogły jeżeli chodzi o zachowanie opon i uczyniliśmy postęp jeżeli chodzi o osiągi samochodu po drugim treningu. Kontynuowaliśmy naszą pracę w trzecim treningu by ustawić samochód pod kwalifikacje. Tor był nadal nieco chłodniejszy niż na to liczyliśmy i przygotowanie opon nie było łatwe. Mimo to obaj kierowcy spisali się dobrze i wycisnęli maksimum w kwalifikacjach. Samochód jednak po prostu nie miał tempa by walczyć z Racing Point czy Toro Rosso. Podczas gdy warunki mają być jutro znów inne, to raczej nie wystarczająco różne, by pomóc nam walczyć z innymi samochodami” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

George Russell wykręcił dziś czas 1:10.126 i był niecałe pół sekundy szybszy od Roberta Kubicy. Anglik był średnio zadowolony z wyniku.

„Kwalifikacje były takie, jak się spodziewaliśmy. Samochód zachowywał się całkiem stabilnie więc jazda po tym torze była dobrą zabawą. Jesteśmy gdzie jesteśmy i próbowaliśmy wycisnąć z tego jak najwięcej. Zawsze jest trudno, gdy warunki się poprawiają tak bardzo z każdym okrążeniem. Byłem całkiem zadowolony z moich starań jednak nadal było więcej czasu do urwania” – skomentował George Russell.

„Szczerze mówiąc nie widzę żadnych szans na walkę z innymi jutro” – dodał w rozmowie z Eleven Sports.

Robert Kubica też był zadowolony ze swojej jazdy, szczególnie biorąc pod uwagę okoliczności.

„Dzień wyglądał dobrze i samochód zachowywał się nieźle. Fajny tor, dużo się dzieje, nie ma chwil na relaks, zakręty przychodzą szybko. Mieliśmy problemy z przyczepnością, a jutro spróbujemy zrobić co w naszej mocy, choć musimy pozostać realistami i będzie trudno. Nastroje pozostają wysokie wśród chłopaków i w zespole więc mam nadzieję, że mamy szanse w wyścigu” – cytuje wypowiedź Roberta Kubicy informacja prasowa Williamsa.

„Myślę, że na to co wydarzyło się wczoraj i na to, co jest na aucie, to był bardzo dobry dzień. Z jazdą było dobrze. Tor jest taki sam, jak był 10 lat temu więc to żadna nowość. Plan na jutro jest taki sam – będę się starał robić to, co zawsze, choć z tym co mamy na aucie nie będzie łatwo. Na pewno będę się bardzo ślizgał, tak jak dziś, opony są bardzo twarde, ale zobaczymy” – dodał Robert Kubica dla Eleven Sports.

Sytuacja Williamsa z częściami jest bardzo zła, na co zwracał uwagę Robert Kubica podczas rozmowy z dziennikarzami po kwalifikacjach.

„Z powodu wczorajszego wypadku musieliśmy się wycofać z większości udoskonaleń, jakie wprowadziliśmy w tym roku. Wrócić do bolidu z początku sezonu. ostatecznie jechaliśmy samochodem, którego nigdy nie testowaliśmy. Mam nowe skrzydło, które optymalizowano do nowej podłogi, a w moim samochodzie wszystko, poza tym skrzydłem jest w starej specyfikacji. Przednie skrzydło niekoniecznie współdziała z resztą bolidu, więc strata jest nawet mniejsza, niż być powinna” – cytuje Kubicę Cezary Gutowski na Facebooku.

Dziennikarze podczas rozmowy z Robertem wrócili też do wczorajszego wypadku.

Wyniki kwalifikacji:

Wyniki kwalifikacji GP Brazylii 2019 F1

Najlepsze sektory:

najlepsze sektory kwalifikacji GP brazylii 2019 F1

Najwyższe prędkości:

prędkości Brazylia F1

Skrót kwalifikacji:

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi