Miało być prosto, a było nieco bardziej skomplikowanie. Zróżnicowane strategie kierowców sprawiają, że trudniej patrzeć na czasy GP USA, ale i tak zapraszam Was na pełne liczbowe podsumowanie rywalizacji w Austin.
Wyniki
Różnią się one od tych, które widzieliśmy tuż po wyścigu, a to za sprawą 5-sekund kary, nałożonych na Danila Kvata za uderzenie w Sergio Pereza na ostatnim okrążeniu.
Przebieg wyścigu
Best lapy
Oczywiście nie możemy patrzeć w pełni na zestawienie czasów z GP USA, pamiętając, że Robert Kubica rywalizacji nie ukończył. Jego best lap z wyścigu to 1:43.830 z 22. okrążenia, a George Russell wykręcił swój na nowych miękkich oponach lekkim bolidem na 54. kółku (1:41.239). Gdy jeszcze byli razem na torze, Russell miał jednak nieznacznie gorszy wynik – 1:41.309.
Sektory
Naturalnie Robert Kubica ma najgorsze czasy we wszystkich sektorach, a wyniki Russella ze względu na strategię nie będą miarodajne.
Prędkości
Tu ponownie strategia mocno rzutowała na prędkości, warto jednak dodać, że Russell miał 7. najwyższą prędkość w punkcie pomiaru czasu i 8. wynik na końcu 1. sektora. Na końcu drugiego jednak był to wynik przedostatni.
Wszystkie czasy
Do momentu wyprzedzenia Kubicy przez Russella, ich tempo było podobne, jednak potem różnica zaczyna się robić spora na korzyść Anglika. Przed zmianą opon przez Roberta, Russell miał tempo lepsze o około 2 sekundy. Na nowych oponach Robert tracił mniej, szczególnie że postępowała degradacja opon w bolidzie Russella. Gdy Anglik zjechał do boksów zyskiwał około 3 sekund na okrążeniu nad Polakiem.
Wizyty w boksie
Łącznie mieliśmy 33 zjazdy do boksów. Najwięcej zaliczył ich Alex Albon – 3, miał bowiem problemy na starcie. Jedyna wizyta Roberta Kubicy była przeciętna i Russell był łącznie o 0,4 sekundy szybszy. Zepsuty został natomiast drugi postój Brytyjczyka.
Pit-stopy
Znów Red Bull popisał się genialnymi zmianami. Albon i Verstappen otrzymali nowe opony w 2,02 oraz 2,18 sekundy. Pierwszy postój Russella trwał 2,5 sekundy, a jedyny Kubicy 2,64 sekundy.
Strategie
Przed wyścigiem Pirelli zapowiadało, że będzie to wyścig na jeden postój, ale okazało się, że spośród tych, którzy dojechali do mety, jedną wizytę w boksie zaliczyli tylko Hamilton, Ricciardo, Sainz, Perez i Grosjean i nie była to najszybsza opcja dotarcia do mety. Strategie były zróżnicowane również z tego względu, że niektórzy kierowcy nie mieli już poszczególnych kompletów opon. Robert Kubica nie dojechał do mety, ale trudno spodziewać się, by udało mu się dojechać do mety na tym komplecie opon.
Opony
Co ciekawe, najdłuższy stint na oponie miękkiej był dłuższy od najdłuższego przejazdu na oponie pośredniej. To właśnie na miękkiej mieszance Charles Leclerc uzyskał swój najlepszy czas wyścigu.
Performance
Tradycyjnie na koniec wykres Performance. Tym razem wskaźnik Kubicy i Russella był identyczny i wyniósł 4,9. Robert musał używać nieco więcej gazu by osiągnąć daną prędkość, wykonywał również więcej ruchów na kierownicą i miał wyższe przeciążenia na hamowaniach. Russell natomiast notował wyższe wyniki G w zakrętach.