KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

2019 Japanese Grand Prix, Sunday - Wolfgang Wilhelm

Bottas z piątym pole position w tym sezonie

Bardzo wyrównane kwalifikacje mogliśmy oglądać w sobotni wieczór na torze w Teksasie. Trzy zespoły zameldowały się w pierwszej trójce.

W Q3 odpadli kierowcy Alfy Romeo, Giovinazzi przed Raikkonenem, standardowo w tym roku kierowcy Williamsa, których rozdzielił Perez. Kierowca Racing Point nie skupiał się na tempie kwalifikacyjnym w sobotę ze względu na karę startu z alei serwisowej.

W Q2 pożegnaliśmy Hulkenberga, Magnussena, Kvyata, Strolla i Romana Grosjeana, który w piątkowym treningu rozbił swój samochód w FP2.

W decydującej części kwalifikacji mogliśmy zaobserwować po raz kolejny, że czasy z początku Q3 zaważyły o tym kto zdobędzie pierwsze pole startowe. Po pierwszych okrążeniach Valtteri Bottas uplasował się na prowizorycznym pole position. Tuż za nim jest Sebastian Vettel tracący tylko 0,012 sekundy. Trzeci jest Max Verstappen.

Pod sam koniec czasówki Verstappen zmniejsza stratę do kierowcy Ferrari, zmniejszając ją do 0,067 sekundy. Vettel nie poprawia swojego rezultatu zostając tym samym bez szansy na pole position. Minimalnie poprawia się również Leclerc ale to wystarczyło tylko na 4. miejsce. Lewis Hamilton odpuszcza swoje pomiarowe okrążenie plasując sie dopiero na 5. miejscu. Nie poprawia się również Bottas ale to on zdobywa piąte w tym sezonie pole position zaledwie o 0,012 sekundy.

Kierowca Mercedesa przerywa passę Ferrari, która trwała od wyścigu w Belgii. Od końca przerwy wakacyjnej Leclerc zdominował kwalifikacje zdobywając aż pięć pole position, Vettel wygrał kwalifikacje w Japonii.

W niedzielny wieczór czeka nas wspaniała walka w czołówce. Hamilton jest o krok od zdobycia swojego szóstego tytułu mistrza świata. Wystarczy aby Lewis dojechał do mety na 8. miejscu aby móc świętować. Valtteri żeby teoretycznie przedłużyć swoje szanse w walce z Hamiltonem musiałby wygrać wyścig, a jego zespołowy partner, uplasować się niżej niż na 8. miejscu.

Lewis ma przed sobą kierowców Ferrari. Stajnia z Maranello poprawiła swoje osiągi względem początku sezonu. To jednak nie wystarcza aby w wyścigu byli wyraźnie przed Mercedesem.

Bardzo ciekawie wygląda również walka w środku stawki. McLaren wyraźnie dominuje nad takimi zespołami jak Renault czy Toro Rosso, które może zagrozić stajni z Enstone. Racing Point i Scuderia Toro Rosso mają po tyle samo punktów w klasyfikacji konstruktorów co zwiastuję zaciętą walkę o 6. miejsce w generalce.

Jednak różowe samochody będą miały ciężko pokonać juniorski team Red Bulla, ponieważ sprawę komplikuje strat z alei serwisowej Pereza. Jednak to jeszcze o niczym nie przesądza. Zagadką może być tempo wyścigowe Haasa. Wielokrotnie widzieliśmy dobrą dyspozycję podczas kwalifikacji ale w wyścigu brakowało tempa na dogonienie rywali z przodu. Co do Alfy, nie należy się spodziewać rewelacyjnego wyniku. Ostatnim punktowanym wyścigiem był Singapur. Antonio Giovinazzi wyszarpał jeden punkt za 10. miejsce.

Walka w środku stawki, walka o tytuł mistrza świata, kto najlepiej zagra strategicznie? Czeka nas miejmy nadzieję ciekawy wyścig o Grand Prix Stanów Zjednoczonych na torze Circuit of The Americas.

Jakub Andrusiewicz

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum