KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Cota Williams f1

Żaden nie jeździł, wszyscy nie mogą się doczekać

Circuit of the Americas będzie całkowicie nowym obiektem dla trójki kierowców Williamsa, ale wszyscy chwalą go i nie mogą doczekać się występu na nim. Tym razem auto Nicholasowi Latifiemu odda George Russell, a będzie to o tyle istotne, że w piątek mają być testowane opony Pirelli na sezon 2020.

„Na drugi z wyścigów z rzędu, zmierzamy na północ do Austin i na tor COTA. Od kiedy dołączył on do kalendarza F1, jest jednym z ulubionych dla kierowców i fanów. Składa się on z charakterystycznych zakrętów oraz dużego podjazdu do pierwszego zakrętu, co dodaje widowiskowości startowi. Pogoda w Austin w listopadzie może być bardzo zróżnicowana i może się szybko zmieniać. To będzie determinowało zachowanie opon i może mieć duży wpływ na rezultaty. Aby sprostać wymaganiom toru, Pirelli przywiezie pośredni zestaw swoich mieszanek. Mimo że na tych samych oponach jeździliśmy w Mekysku, ich zachowanie może być inne, a piątkowy program będzie miał na celu zrozumienie opon przy dużym i małym obciążeniu paliwem. Sezon 2019 prawie się kończy więc zaczynamy wczesne przygotowania na torze do sezonu 2020 i będziemy mieli w piątek dostępne dodatkowe opony, przygotowane przez Pirelli na przyszły rok. Każdy samochód dostanie 2 komplety opon więc możemy się spodziewać więcej jazdy w pierwszym i drugim treningu. Nicholas dołączy do nas po raz kolejny w ten weekend, tym razem jeżdżąc autem George`a w pierwszym treningu. Nasz program będzie składał się z kolejnych testów aerodynamicznych, testowania opon na sezon 2020 oraz naszych standardowych przygotowań kwalifikacyjnych i wyścigowych. Jeżeli pogoda będzie sprzyjała, piątek może być ekstremalnie intensywnym dniem” – mówi Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

Robert Kubica nie miał okazji jeździć nigdy po torze w Austin.

„Wiem bardzo mało o tym torze – tyle ile widziałem na nagraniach oraz w symulatorze więc będzie to nowy tor dla mnie. Z tego co widziałem, to jest on wymagający, szczególnie pierwsza jego część. Niemniej czekam na nowe doświadczenie na nim” – mówi Robert Kubica.

Po torze w Austin nie jeździł też George Russell, jednak będzie to już jego trzecia wizyta na tym obiekcie.

„Austin to tor i wyścig, na który bardzo czekam od dawna. Z nowych torów ten jest zdecydowanie najlepszy, ma niesamowity rytm. Jest podobny do Silversone z niesamowitym pierwszym sektorem. Byłem tu w ostatnich dwóch latach i zawsze była wspaniała atmosfera. Nie mogę się go doczekać” – mówi George Russell.

Nicholas Latifi również cieszy się na możliwość jazdy po nowym dla siebie torze.

„Po pierwszym treningu w Meksyku, czuję, że złapałem rytm w samochodzie, co jest ważne, gdy ma się ograniczoną liczbę występów w sesji. Austin jest prawdopodobnie jednym z tych torów w kalendarzu, na który czekam najbardziej, szczególnie, że nigdy jeszcze tu nie jeździłem. Wygląda na obiekt, który ma wszystkiego po trochu, a pierwszy sektor z szybkimi zakrętami jest dokładnie tym co kocham przy tych samochodach z wysokim dociskiem. Nie często jeżdżę na nowych dla siebie torach więc nie mogę się doczekać tego wyzwania i mam nadzieję, że w piątek szybko nabiorę prędkości” – powiedział Nicholas Latifi.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi