To im dziękował po Grand Prix Japonii Robert Kubica, to oni są jednym z najjaśniejszych punktów Williamsa w tym sezonie. Mechanicy zmieniający koła w ekipie z Grove są bliscy awansu na 1. miejsce w klasyfikacji DHL Fastest Pit-Stop award.
Oficjalna
W tej prowadzonej oficjalnie i prezentowanej nam klasyfikacji DHL Fastest Pit-Stop Award, 2 punkty przewagi nad Williamsem ma Red Bull i tylko te dwie ekipy mają jeszcze szanse na triumf. Williams dokonywał najszybszych zmian w 9 z 17 dotychczasowych wyścigów, a zatem najczęściej ze wszystkich ekip. 7 razy dokonali jej z bolidem Roberta Kubicy, a 2 z George Russella. Dwa razy zdarzało się, że ekipa Williamsa była na czele tej klasyfikacji cztery razy z rzędu.
Red Bull jest bardziej regularny i częściej był dwoma bolidami w czołówce. Williamsowi zazwyczaj perfekcyjnie wychodzi tylko jedna ze zmian w wyścigu.
Do Red Bulla należy również absolutny rekord (wszech czasów) zmiany opon – 1,88 sekundy. Mechanicy austriackiej ekipy trzykrotnie w tym sezonie schodzili poniżej 2 sekund (1.88, 1.91 i 1.96), a Williamsa dwa razy (1.97, 1.97 – oba z Kubicą).
Poniżej aktualna klasyfikacja:
Lp. | Zespół | Liczba punktów |
---|---|---|
1 | Red Bull | 479 |
2 | Williams | 427 |
3 | Ferrari | 305 |
4 | Mercedes | 255 |
5 | McLaren | 202 |
6 | Toro Rosso | 117 |
7 | Renault | 104 |
8 | Alfa Romeo | 49 |
9 | Haas | 47 |
10 | Racing Point | 35 |
Nieoficjalna – kierowców
Nie jest ona prowadzona przez DHL, jednak możliwe jest ustalenie klasyfikacji indywidualnej kierowców. Z jednej strony można to zrozumieć, gdyż niemal wszystko zależy podczas zmiany opon od załogi zmieniającej opony. Z drugiej strony z rozmowy Roberta Kubicy z Kubą Przygońskim dla PKN Orlen wiemy, że kierowca również może „pomóc” swoim mechanikom, podjeżdżając pod właściwym kątem oraz z odpowiednią szybkością na stanowisko serwisowe.
W klasyfikacji indywidualnej zdecydowanie „prowadzi” Robert Kubica, który może zapewnić sobie pozostanie na czele tej klasyfikacji już podczas GP Meksyku. Oczywiście marne to pocieszenie w pełnym rozczarowań sezonie w Williamsie, ale lepszy rydz niż nic.
Lp. | Kierowca | Suma |
---|---|---|
1 | Robert Kubica | 290 |
2 | Max Verstappen | 238 |
3 | Charles Leclerc | 168 |
4 | Pierre Gasly | 160 |
5 | George Russell | 144 |
6 | Lewis Hamilton | 137 |
7 | Alex Albon | 129 |
8 | Valtteri Bottas | 119 |
9 | Sebastian Vettel | 119 |
10 | Carlos Sainz | 105 |
11 | Lando Norris | 101 |
12 | Danil Kvyat | 63 |
13 | Daniel Ricciardo | 56 |
14 | Nico Hulkenberg | 48 |
15 | Kevin Magnussen | 33 |
16 | Kimi Raikkonen | 32 |
17 | Sergio Perez | 24 |
18 | Antoni Giovinazzi | 18 |
19 | Romain Grosjean | 16 |
20 | Lance Stroll | 11 |
Szkoda tylko, że działania w fabryce nie są tak sprawne i pewne jak te na torze.