KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Claire Williams Robert Kubica

Williams wykorzysta doświadczenie Kubicy do końca

Claire Williams deklaruje, że będzie chciała nadal wykorzystywać wiedzę i doświadczenie Roberta Kubicy w pracach nad bolidem na przyszły sezon. O swojej roli w nich mówi też George Russell. W zespole Haasa natomiast żałują, że za mało słuchali kierowców.

„Robert był pomocny w rozwoju samochodu w ubiegłym roku oraz w obecnym. Mamy wszystkie te dane i informacje od niego i planujemy zebrać ich więcej w nadchodzących wyścigach” – powiedziała Claire Williams portalowi formularapida.net. Dodała ona, że „Robert będzie kontynuował pracę za kulisami w fabryce by pomóc wyklarować plany na FW43 wspólnie z inżynierami i od każdego, kto zajmie jego miejsce będziemy oczekiwać tego samego”.

Zapytany o to samo George Russell odpowiada: „Niezależnie od kierowców zespoł pracuje bardzo ciężko by przygotować szybszy samochód więc jesteśmy na drodze do budowy lepszego samochodu w przyszłym roku” – mówi Russell.

Podkreśla on, że osiągi obecnych samochodów są głównie zależne od aerodynamiki, która jest poza jego wiedzą. Nie ma on zatem takiego wpływu na pakiet aero, a jest głównie włączony w prace nad stroną mechaniczną auta, mówiąc o tym, jak według niego powinny pracować hamulce, jaki powinien być balans mechaniczny w zakrętach czy jak samochód powinien reagować przejeżdżając przez krawężniki.

W jednym z polskich portali można przeczytać takie streszczenie tego tekstu: „Zdaniem serwisu formularapida.net, Kubica jest odpowiedzialny za rozwiązania aerodynamiczne, jego partner z zespołu (George Russell) zajmuje się natomiast mechaniką (hamulce, układ kierowniczy).” Jest to oczywiście bzdura i nic takiego w tym tekście nie zostało napisane. Szkoda, że taki przekaz dociera do wielu nieświadomych kibiców.

Haas żałuje

 

W tym kontekście warto przytoczyć słowa Gunthera Steinera, szefa Haasa, który przyznał niedawno, że żałuje, że jego zespół za mało słuchał kierowców w sezonie 2019.

„Nie chcę wchodzić w szczegóły czy kwestie techniczne, ale powinniśmy byli słuchać nieco więcej kierowców kiedy wyrażali swoje zdanie na temat tego, co robi samochód, a czego nie i czasem ich uwagi powinny być ważniejsze niż spoglądanie w cyfry. To nasza nauka z tej sytuacji. Teraz powinniśmy dostarczyć coś, co stanowi korelację pomiędzy uwagami kierowców, a danymi i to pozwoli nam rozumieć auto bardziej. Wiele rzeczy mogliśmy zrobić inaczej od testów w Barcelonie. Próbujemy być coraz lepsi i zrozumieć auto, by nie być w podobnej sytuacji za rok” – przyznaje Steiner.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi