KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Więcej niż podiów, ale prawie wszystkie pechowe – historia DNF-ów Kubicy

Do momentu Grand Prix Rosji Robert Kubica miał na koncie 12 nieukończonych wyścigów w Formule 1 – tyle samo co miejsc na podiach. Teraz ten bilans wyższy o 1 nieukończony wyścig, ale nie zmieniło się jedno – „DNFy z winy polskiego kierowcy.

W swoim pierwszym – niepełnym sezonie startów w F1 – Robert Kubica ukończył wszystkie wyścigi. Pamiętamy jednak, że w swoim debiucie został zdyskwalifikowany po wycieku czynnika gaśniczego.

Pierwszy pełny sezon startów to rok 2007, który niestety rozpoczął się od awarii skrzyni biegów w Grand Prix Australii. Kolejny nieukończony wyścig pamiętamy bardzo dobrze – to Grand Prix Kanady i potężny wypadek Roberta Kubicy po zahaczeniu o koło Jarno Trulliego.

Kolejny nieukończony wyścig również zapadł nam w pamięć. Będąc na prowadzeniu w Grand Prix Chin, Robert doświadczył awarii hydrauliki. Te obrazki mówią same za siebie.

Sezon 2008 to ponownie DNF w Grand Prix Australii. Tym razem zawinił jednak Kazuki Nakajima, który podczas wznowienia wyścigu po samochodzie bezpieczeństwa uderzył w tył bolidu Roberta Kubicy. Awaria zawieszenia w tej sytuacji uniemożliwiła Kubicy kontynuację jazdy.

Jedną z bardzo rzadkich sytuacji, w których winę za nieukończenie wyścigu ponosił sam kierowca, mieliśmy w Grand Prix Wielkiej Brytanii 2008. Na mokrym torze Robert wyjechał na trawę a potem wpadł w pułapkę żwirową.

Kolejny nieukończony wyścig przydarzył się już w 2009 roku. I ponownie było to GP Australii. Tę sytuację również wiele osób pamięta. Kubica gonił jadącego na 2. miejscu Vettela, a jego tempo było tak dobre, że mógł myśleć o wygraniu wyścigu. Niestety, kierowcy zderzyli się ze sobą z winy Vettela za co Niemiec został ukarany przesunięciem o 10 pozycji na starcie do kolejnego wyścigu.

Do wyścigu o GP Malezji tak naprawdę Robert nie wystartował. Już na okrążeniu rozgrzewkowym zgłosił problemy z silnikiem i na 1. kółku musiał zakończyć jazdę.

Tor w Monako wyjątkowo nie pasował bolidowi BMW Sauber w 2009 roku i Kubica jechał w wyścigu na dopiero 15. miejscu. Niestety po awarii hamulców musiał wycofać się z rywalizacji około połowy wyścigu.

Czwartym nieukończonym wyścigiem Kubicy w 2009 roku było GP Włoch, w którym doszło do wycieku oleju w bolidzie Kubicy. Było to efektem kolizji z Markiem Webberem na starcie rywalizacji. Kubica wycofał się na 15. kółku.

W 2010 roku Kubica trzy razy nie kończył wyścigów. Pierwszy przypadek miał miejsce na Silverstone gdzie w Renault Polaka doszło do awarii układu przeniesienia napędu i na 20. okrążeniu Kubica wycofał się.

Drugim nieukończonym wyścigiem było GP Węgier. Pamiętamy sytuację w boksach z Adrianem Sutilem, gdy mechanicy Renault zbyt wcześnie wypuścili Polaka, tuż pod koła nadjeżdżającego bolidu Force India. Było to 21. okrążenie. Kubica wrócił na tor, ale potem dostał karę, a problemy z zawieszeniem sprawiły, że musiał wycofać się z rywalizacji.

W Grand Prix Japonii Robert po dwóch okrążeniach był drugi, jednak potem niedokręcone koło dało o sobie znać i postanowiło odłączyć się od bolidu. Kubica musiał wycofać się z rywalizacji.

Ostatni DNF Kubicy to oczywiście ubiegłotygodniowe GP Rosji.

Podsumowując, spośród 13 nieukończonych wyścigów Kubicy, tylko w jednym przypadku możemy wskazać bezpośrednią winę kierowcy. W 8 przypadkach wycofania nie miały absolutnie żadnego związku z jazdą kierowcy. W trzech odpadnięcia miały związek z kolizjami z innymi kierowcami, jednak mało było w nich winy polskiego kierowcy.

Poniżej tabela nieukończonych wyścigów Kubicy:

NumerWyścigRokZespółPowód
1GP Australii2007BMW SauberAwaria skrzyni biegów
2GP Kanady2007BMW SauberWypadek
3GP Chin2007BMW SauberAwaria hydrauliki
4GP Australii2008BMW SauberKolizja z winy Nakajimy.
5GP Wielkiej Brytanii2008BMW SauberWypadek
6GP Australii2009BMW SauberKolizja z winy Vettela
7GP Malezji2009BMW SauberAwaria silnika
8GP Monako2009BMW SauberAwaria hamulców
9GP Włoch2009BMW SauberWyciek oleju
10GP Wielkiej Brytanii2010Renault Skrzynia biegów
11GP Węgier2010Renault Awaria zawieszenia
12GP Japonii2010Renault Niedokręcone koło
13GP Rosji2019WilliamsWycofanie

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi