KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Robert Kubica George Russell Grand Prix Japonii 2019

Ustaliliśmy coś, a potem ludzie, których tu nie ma, dokonali zmian

Nie tylko wypowiedzi Roberta Kubicy dla Eleven Sports były bardzo mocne. Również w rozmowach z zagranicznymi mediami Polak pokazywał swoje zdenerwowanie decyzjami zapadającymi w Williamsie. Z wypowiedzi samego zespołu nie wynika wiele.

„Kwalifikacje zostały przeprowadzone w suchych warunkach, ale przy porywistym wietrze, utrudniając sprawę wszystkim i niestety Robert był jednym z kierowców, którzy ucierpieli i spowodował pierwszą z dwóch czerwonych flag w Q1. Mechanicy pracowali genialnie budując nowy samochód dla Roberta i byli w stanie ukończyć na czas ustawienia by Robert mógł wystartować w wyścigu. To była fenomenalna demonstracja ich umiejętności, determinacji i pracy zespołowej. George wykonał dobrą pracę w kwalifikacjach, kończąc je bardzo blisko Pereza. Jak na jego pierwsze doświadczenie na Suzuce, które było dość zdradliwe, poradził sobie z nim bardzo dobrze.

Wyścig miał miejsce w trochę spokojniejszych warunkach niż kwalifikacje, ale nadal był trudnym, który zmusił dużą część stawki do strategii na dwa postoje. Byliśmy w stanie przejechać wyścig na jeden pit-stop z George`m, ale u Roberta zdecydowaliśmy się na drugi postój bo to dawało mu lepszą pozycją na torze jeżeli chodzi o szybszy czas łączny wyścigu. Obaj kierowcy spisali się dobrze, dowożąc bolidy do mety, zmagając się z oszczędzaniem paliwa i problemami z hamulcami.

Niebawem będziemy podróżować do Meksyku, gdzie wysokość i pogoda dadzą nam kolejne przeszkody do pokonania. Będziemy kontynuować nasze badania nad przednim skrzydłem i przyglądać się kolejnym krokom ku walce w środku stawki” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

George Russell dojechał dziś na 18. miejscu, ale nie był to dla niego łatwy wyścig.

„Kwalifikacje były trudne, ale dałem z siebie wszystko na okrążeniu i myślę, że ogólnie osiągnęliśmy więcej niż mogliśmy z czego jestem zadowolony. Wyścig był niesamowicie zdradliwy dla nas. Miałem problemy z hamulcami, co sprawiło, że było trudno. To był z pewnością jeden z najtrudniejszych wyścigów sezonu. Mam mieszane uczucia, ale mogę być zadowolony, bo wykonałem robotę” – powiedział George Russell.

Robert Kubica dojechał dziś do mety 87 sekund za George Russellem, zaliczając dwa postoje w boksach.

„To nie była sesja kwalifikacyjna, na jaką liczyłem na Suzuce. Przyśpieszałem na moim okrążeniu otwierającym i wyjechałem tylnym kołem poza tor, a potem mur zjawił się bardzo szybko. Niestety to była wysoka cena za mały wyjazd, kończący moje kwalifikacje. Chłopaki po raz kolejny wykonali niesamowitą pracę przygotowując samochód. Są wspaniałą grupą ludzi i bardzo doceniam ich pracę – nie tylko dziś, ale przez cały sezon. To nie jest łatwy sport, szczególnie w tych warunkach. Wyścig był trudny, jak można było się spodziewać i to była rozczarowująca niedziela” – cytuje wypowiedź Roberta Kubicy oficjalna informacja prasowa Williamsa.

Pełne wypowiedzi Roberta mogliśmy usłyszeć w Eleven Sports.

„W piątek był duży plus. Po raz pierwszy od dłuższego czasu zmieniliśmy skrzydło na nowe, które nie miało być lepsze, ale u mnie zrobiło dużą różnicę. W innym bolidzie to nie działało. Z innych przyczyn to skrzydło zostało mi ściągnięte przed kwalifikacjami. Chyba było za dużo czasu przed kwalifikacjami. Myślę, że ta decyzja była związana z innymi wyborami” – stwierdził Kubica, odnosząc się do tego, że nowe skrzydło, testowane przez niego w piątek, w jego bolidzie dało pozytywny efekt. W bolidzie George Russella nie dawało ono rezultatów, ale mimo to pozostało ono jako rezerwowe na kwalifikacje.

„W czasówce popełniłem błąd, w piątek miałem inne wspomaganie dlatego w kwalifikacjach myślałem że się tam bez problemu zmieszczę. Myślę, że chłopaki zrobili fantastyczną robotę i potrafią to zrobić w rajdowym stylu. Niestety nie wszystkie rzeczy nie zależą od nich. Dzisiejszy poranek dał mi dużo do zrozumienia. Pewne granice zostały przekroczone” – stwierdził Kubica.

„Zostało 20 sesji do końca sezonu. Miejmy nadzieję, że pewne rzeczy zostaną rozwiązane, choć dzisiejszy poranek dał mi dużo do zrozumienia” – powiedział Kubica dla Eleven Sports po dzisiejszym wyścigu.

Kolejne wypowiedzi Roberta cytuje motorsportweek.com: „Po rozczarowującej Rosji zostały podjęte decyzje przed kwalifikacjami bez mojej wiedzy i myślę, że to nie jest właściwa droga” – powiedział Polak. Zapytany jakie decyzje, odpowiedział: „Decyzje”.

„Niestety w kwalifikacjach źle oceniłem i myślę, że był to brak uwagi, wystarczającej uwagi na wyjściu z ostatniego zakrętu, ale mimo to… rzeczy były… trochę dziwne zanim wsiadłem do samochodu i nie podobało mi się to. Liczyłem, że po Sochi będziemy tu razem, próbując zrobić wszystko co się da i właśnie to robiliśmy w piątek i piątek kończyłem z dobrymi odczuciami, ale myślę, że moje odczucia były prawdopodobnie zbyt dobre” – powiedział Kubica. Jak pisze Phillip Horton: „Kubica odmówił przedstawienia dalszych szczegółów, ale sugerował, że te aspekty zostały zmienione bez jego wiedzy przez tych, którzy nie byli w Japonii”.

„Warunki były inne, ale w piątek stało się coś, co dało mi dużo pewności siebie i poprawiło mój feeling w samochodzie. Ustaliliśmy coś i potem w niedzielny poranek nastąpiła zmiana z jakichś powodów i myślę, że to nie była decyzja ludzi, którzy są tu. Nie chcę wchodzić zbytnio w detale” – stwierdził Kubica.

„Kiedy kierowca mówi, że po raz pierwszy może jechać przez długo właściwie samochodem i eksplorować go, to każdy zespół powinien tego chcieć, ale z jakichś powodów…” – „kończy” Polak.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi