Kubica Orlen

Orlen zapowiada rebranding – również reklamami z Kubicą i zaangażowaniem w F1

Robert Kubica pojawił się w spocie promocyjnym PKN Orlen, będącym częścią kampanii wizerunkowej, wspierającej proces wprowadzania marki na rynki zagraniczne. Koncern podkreślił ważną rolę, jaką odegra w tym Formuła 1.

Jak poinformował dziś w Rzeszowie prezes PKN Orlen, Daniel Obajtek, jeszcze w tym roku na czeskich, niemieckich i słowackich stacjach koncernu pojawi się marka ORLEN. Jest to element wdrażanej strategii cobrandingu, zakładającej współistnienie lokalnych marek Benzina i star z logotypem Grupy ORLEN. W ramach działań, które docelowo mają zmierzać do pełnego rebrandingu sieci, na wszystkich rynkach będzie prowadzona spójna komunikacja, w której istotną rolę odgrywać będzie dalsze zaangażowanie w Formułę 1.

W ramach wzmacniania znajomości marki ORLEN połączone logotypy będą pojawią się między innymi na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz na ekranach wewnątrz stacji Benzina i star. Koncern wprowadzi flagową markę do lokalnych działań marketingowych, wykorzystując na rynkach zagranicznych także potencjał komunikacyjny wynikający z zaangażowania w Formułę 1 i sponsoring Roberta Kubicy.

„Podjęliśmy strategiczną decyzję, że będziemy budować jedną międzynarodową markę ORLEN na wszystkich rynkach, gdzie prowadzimy działalność lub sprzedawane są nasze produkty. Już dziś jesteśmy narodowym championem – największą firmą w tej części Europy i najcenniejszą polską marką wycenianą na 4,7 mld zł – ale bez spójnego wizerunku nie wykorzystujemy w pełni naszego potencjału. Będzie to proces, który rozłożymy na lata. Nie przewidujemy rewolucji, dlatego na tym etapie nie likwidujemy bliskich klientowi marek lokalnych w Czechach, na Słowacji i w Niemczech, ale łączymy je z logotypem Grupy ORLEN. Pozwoli to zbudować rozpoznawalność marki ORLEN na tych rynkach. Docelowy rebranding pozwoli nam uzyskać synergie w obszarze komunikacji i marketingu, a jego wsparciem będzie wykorzystanie naszego dalszego zaangażowania w jeden z najbardziej popularnych sportów na świecie, czyli Formułę 1” – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

W ramach wdrażania strategii cobrandingu koncern planuje między innymi wspólny zakup powierzchni reklamowych dla wszystkich krajów, wspólne zakupy nagród w konkursach i promocjach, a także wzmocnienie komunikacji korporacyjnej na rynkach zagranicznych.

Spot promocyjny z udziałem Roberta Kubicy można zobaczyć poniżej:

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Tego dnia w F1 - 16 października

Urodził się Kimi Raikkonen, mistrz świata z 2007 roku, drugi zawodnik sezonów 2003 i 2005 oraz trzeci w latach 2008, 2012 i 2018 (309 startów, 21 wygranych, 18 pole positions, 46 najszybszych okrążeń i 103 podia).

Alan Jones wygrywa GP Las Vegas. Było to jego 12. i ostatnie zwycięstwo w karierze oraz 24. i ostatnie podium. Ostatni raz z pole position startuje Carlos Reutemann, a jedyny raz na podium gości Bruno Giacomelli. Mistrzostwo świata zapewnia sobie w tym wyścigu Nelson Piquet – to jego pierwszy z trzech tytułów.

Eddie Irvine triumfuje w GP Malezji. To jego 4. i ostatnie zwycięstwo w F1.

Robert Kubica testuje na torze Hungaroring bolid Williamsa z 2014 roku.

Najnowsze wpisy