KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Cota Williams f1

Nieco statystyk przed Grand Prix USA

O torze i wyścigu:

1016 Grand Prix Formuły 1 w historii.

Długość okrążenia: 5.513 km

Liczba okrążeń jaką liczy wyścig: 56

Dystans wyścigu: 308.405 km

Kierunek jazdy: przeciwny do wskazówek zegara.

Najdłuższa prosta: 1.089 km

Liczba zakrętów: 20

Różnica poziomów: 30,9 m

Poziom docisku: średni

Zużycie opon: średnie

Jazda z pełnym gazem: 63% okrążenia

Prędkość maksymalna: 330 km/h

Rekord okrążenia w wyścigu: 1:37:392, Lewis Hamilton, Mercedes AMG Petronas W09 2018

Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1:32:237, Lewis Hamilton, Mercedes AMG Petronas W09 2018

41 Grand Prix USA Formuły 1. (według statsf1.com, nie uwzględniono GP Las Vegas [2 edycje] i GP USA-Wschód [8] oraz GP USA-Zachód [8])

Dotychczasowe wyścigi o Grand Prix USA (według statsf1.com):

15 w Watkins Glen

8 w Indianapolis

7 w Austin

4 w Detroit

3 w Phoenix

1 w Sebring

1 w Riverside

1 w Dallas

Liczba pole position (USA, kierowca):

1. A.Senna 5

2. L.Hamilton 4

3. M.Schumacher 4

4. G.Hill 3

5. S.Vettel 2

6. N.Mansell 2

7. N.Rosberg 2

8. J.Stewart 2

9. J.Clark 2

10. J.Brabham 2

11. S.Moss 2

11. N.Lauda 1

12. G.Berger 1

13. J.Brabham 1

14. R.Barichello 1

15. K.Raikkonen 1

16. J.Trulli 1

17. R.Peterson 1

18. J.Ickx 1

19. J.Rindt 1

20. M.Andretti 1

21. C.Reuteman 1

Liczba pole position (COTA, kierowca):

1. L.Hamilton 3

2. S.Vettel 2

3. N.Rosberg 2

Liczba pole position (USA, zespół):

1. Lotus 10

2. Ferrari 7

3. McLaren 6

4. Mercedes 5

5. Cooper 2

6. Brabham 2

7. Red Bull 2

8. BRM 2

9. Tyrrell 2

10. Toyota 1

11. Williams 1

Liczba pole position (COTA, zespół):

1. Mercedes 5

2. Red Bull 2

Liczba pole position (USA, dostawca silnika):

1. Ford Cosworth 7

2. Mercedes 7

3. Ferrari 7

4. Renault 5

5. Climax 5

6. Honda 5

7. Repco 1

8. Toyota 1

Liczba pole position (COTA, dostawca silnika):

1. Mercedes 5

2. Renault 2

Pozycja na starcie dająca zwycięstwo (COTA):

Poz. L. zw %/L.zw GP

2 4 57.14

1 3 42.86

Liczba zwycięstw w wyścigu (USA, kierowca):

1. L.Hamilton 6

2. A.Senna 5

3. M.Schumacher 5

4. J.Clark 3

5. G.Hill 3

6. J.Stewart 2

7. K.Rosberg 2

8. K.Raikkonen 1

9. A.Prost 1

10. S.Vettel 1

11. S.Moss 1

12. I.Ireland 1

13. J.Brabham 1

14. F.Cevert 1

15. R.Barrichello 1

16. N.Lauda 1

17. C.Reuteman 1

18. E.Fitipaldi 1

19. J.Rindt 1

20. R.Peterson 1

21. M. Hakkinen 1

Liczba zwycięstw w wyścigu (COTA, kierowca):

1. L.Hamilton 5

2. S.Vettel 1

3. K.Raikkonen 1

Liczba zwycięstw w wyścigu (USA, zespół):

1. Lotus 10

2. Ferrari 8

3. McLaren 7

4. Mercedes 4

5. BRM 3

6. Williams 2

7. Tyrrell 2

8. Red Bull 1

9. Brabham 1

10. Cooper 1

11. Matra 1

Liczba zwycięstw w wyścigu (COTA, zespół):

1. Mercedes 4

2. McLaren 1

3. Red Bull 1

4. Ferrari 1

Liczba zwycięstw w wyścig (USA, dostawca silników):

1. Ford Cosworth 8

2. Ferrari 8

3. Honda 7

4. Mercedes 7

5. BRM 4

6. Climax 4

8. Renault 2

9. Maserati 1

Liczba zwycięstw w wyścig (COTA, dostawca silników):

1. Mercedes 5

2. Renault 1

3. Ferrari 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (USA, kierowca):

1. S.Vettel 5

2. A.Senna 3

3. M.Schumacher 3

4. J.Clark 3

5. R.Barrichello 2

6. L.Hamilton 2

7. J.Stewart 2

8. J.Ickx 2

9. J.Brabham 2

10. G.Hill 2

11. A.Prost 1

12. G.Berger 1

13. J.P.Montoya 1

14. J.Alesi 1

15. D.Coulthard 1

16. N.Lauda 1

17. N.Rosberg 1

18. K.Raikkonen 1

19. E.Fitipaldi 1

20. C.Pace 1

21. J.Hunt 1

22. J.Surtees 1

23. M.Trintignant 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (COTA, kierowca):

1. S.Vettel 5

2. N.Rosberg 1

3. L.Hamilton 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (USA, zespoły):

1. Ferrari 11

2. Lotus 7

3. McLaren 6

4. Cooper 4

5. Red Bull 3

6. Williams 2

7. Mercedes 2

8. Tyrrel 1

9. March 1

10. Matra 1

11. Brabham 1

12. BRM 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (COTA, zespoły):

1. Red Bull 3

2. Ferrari 2

3. Mercedes 2

Najszybsze okrążenia w wyścigu (USA, dostawcy silników):

1. Ferrari 11

2. Ford Cosworth 7

3. Climax 6

4. Honda 5

5. Renault 4

6. Mercedes 3

7. TAG Porsche 1

8. BMW 1

9. BRM 1

10. Maserati 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (COTA, dostawcy silników):

1. Renault 3

2. Ferrari 2

3. Mercedes 2

Piotr Ciesielski

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum