KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Motor Racing - Formula One World Championship - Mexican Grand Prix - Practice Day - Mexico City, Mexico

Męczarnie na wysokości – bez zapie…nia nie ma frajdy

To nie były łatwe treningi dla większości kierowców w stawce, a brak docisku szczególnie dawał się we znaki kierowcom Williamsa – tym razem trzem. Jakie były ich wrażenia z jazdy i czy mieli frajdę z jazdy? Zapraszam na podsumowanie piątku.

„Po nocnych opadach deszczu, pierwszy trening rozpoczął się na wilgotnym i zimnym torze. W wyniku tego warunki były trudne zarówno dla George`a jak i Nicholasa. Byliśmy jednak w stanie zebrać więcej przydatnych informacji z nowego przedniego skrzydła zanim przystąpiliśmy do realizacji naszego standardowego piątkowego programu. Wysokość, na jakiej położony jest tor w Meksyku sprawia, że zarządzanie samochodem jest dość trudne. Oba samochody jeździły z różnymi programami i byliśmy w stanie ukończyć kilka przydatnych testów, które pomogą nam w sobotę. Nicholas wykonał bardzo dobrą robotę w trudnych warunkach i dał nam cenny feedback dotyczący formy samochodu. Jechał on ze starszą specyfikacją podłogi i przedniego skrzydła, co sprawiło, że nie uzyskał dobrego czasu, ale jego komentarze były bardzo pomocne. W drugim treningu tor był cieplejszy, a to poprawiło zachowanie opon. Robert wrócił do samochodu i szybko nabrał prędkości. Nasze długie przejazdy zostały jednak zaburzone przez jazdę w dużym tłoku, ale ogólnie byliśmy bardziej zadowoleni z samochodu obciążonego paliwem i wiemy już co musimy zrobić w trakcie nocy by poprawić samochód na wyścig” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

W dwóch sesjach uczestniczył George Russell, dla którego były to pierwsze jazdy po Autodromo Hermanos Rodriguez.

„Z mniejszą o 25% siłą docisku w porównaniu z innymi torami, było tu mnóstwo ślizgania, ale z pewnością było to fajne doświadczenie, szczególnie jazda po sekcji stadionowej. Było kilka pozytywów z dziś. Nasze tempo z dużym obciążeniem paliwem wygląda na relatywnie dobre i zebraliśmy trochę danych na temat przednich skrzydeł” – powiedział George Russell w informacji prasowej Williamsa.

Tradycyjnie ciekawsze komentarze padły podczas rozmów z mediami: „Teraz widzą, jak to jest jeździć z taką przyczepnością, jaką my mamy przez cały rok” – cytuje Anglika Cezary Gutowski.

Oto porównanie okrążeń Latifiego i Russella z 1. treningu:

Robert Kubica na nowej nitce toru jeździł pierwszy raz, ale nie było to przyjemne zbieranie doświadczeń.

„To nie było łatwe popołudnie, a warunki połączone z dużymi wysokościami oznaczały, że tracimy dużo siły docisku. Warunki są takie same dla wszystkich, bo nie zmienimy wysokości więc jest sporo ślizgania się. Mamy nadzieję na znalezienie jakiejś poprawy by unikać uślizgów, co ułatwi nam pracę i zarządzanie oponami i mamy nadzieję, że nabierzemy trochę tempa” – czytamy w komunikacie prasowym Williamsa.

Dla Eleven Sports Robert powiedział: „Wrażenia są takie, jakich się spodziewałem, nie jest rewelacyjnie, ślizgamy się i jest to walka o to, żeby tego nie robić. Brakuje nam bardzo przyczepności na wolnych zakrętach, zresztą na szybkich też. Frajdy z jazdy nie ma, bo frajda to jest jak się zapie… jeździ szybko. Tu mamy 25% mniej docisku, jak wszyscy, ale my startujemy z niższego pułapu. Na pewno strata treningu to strata pewnych informacji, które uzyskałem dopiero teraz więc jakby nie było jest to strata. Rano warunki nie były dobre, ale nie były też złe i jest ryzyko, że tak będzie też jutro”.

Kubica w drugim treningu jeździł wyłącznie z nowym, testowanym skrzydłem. Zapytany, czy zostanie ono w jego bolidzie na resztę weekendu, odpowiedział: „Teraz już oba samochody mają nowe przednie skrzydło, więc zapewne tak będzie”.

W pierwszym treningu Kubicę zastępował Nicholas Latifi, który jako jedyny z trójki Williamsa miał już okazję jeździć po Autodromo Hermanos Rodriguez.

„Miło było wrócić za kółko po moim poprzednim występie na Spa. Wydawało się, że upłynął kawał czasu. Po mojej ubiegłorocznej jeździe tu wiedziałem, że tor ma bardzo niską przyczepność ze względu na wysokość. To była bardzo intensywna sesja i jechałem z zupełnie innym programem niż George. Zrobiliśmy wiele i zespół był zadowolony z zebranych danych. Moje cele na pierwsze treningi pozostają takie same – zebrać jak najwięcej danych przed FP2. Nigdy nie chodzi o uzyskanie najlepszego czasu, jednak jako kierowca próbujesz pokazać zespołowi, na co cię stać. To było dobre doświadczenie – jazda samochodem bez dużych błędów – wszystko było czyste i jestem zadowolony z tej sesji” – mówi Nicholas Latifi.

Wyniki 1. treningu:

Wyniki 1. treningu GP Meksyku 2019 F1

Wyniki 2. treningu:

Wyniki 2. treningu GP Meksyku 2019 F1

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi