KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

McLaren kontra Renault

McLaren zrobił duży krok do przodu w porównaniu do poprzednich lat. Stajnia z Woking plasuje się na 4. miejscu w klasyfikacji konstruktorów co tylko potwierdza dobrą formę. Kierowcy regularnie dojeżdżają do mety na punktowanych pozycjach. Renault nie do końca może być zadowolone ze swojej dyspozycji.

Przejście na silniki Mercedesa jest kolejnym krokiem, który ma jeszcze bardziej poprawić osiągi. Decyzję o zmianie układu napędowego skomentował szef McLarena:
„Moim zadaniem jest kierowanie zespołem F1 i jak najszybsze połączenie wszystkich elementów, które moim zdaniem są niezbędne, aby odnieść sukces w przyszłość. Obejmuje to kwestie organizacyjne, infrastrukturę, taką jak [nowy] tunel aerodynamiczny, a także wybór dostawcy układu napędowego jest również ważnym kamieniem milowym.”

„Mercedes, który jest wyraźnie punktem odniesienia w erze hybrydowej pod względem układu napędowego, był jednym z głównych powodów, dla których chcieliśmy podjąć tę decyzję. Mercedes jako zespół z tym zespołem napędowym jest obecnie zdecydowanie punktem odniesienia w F1. Najlepszą rzeczą jest mieć ten sam zespół napędowy, co najlepsza drużyna w padoku.” – mówi szef McLarena

Ron Dennis, poprzedni szef ekipy, kiedy McLaren przygotowywał się do odejścia od silnika Mercedesa powiedział, że era turbo-hybrydowego silnika V6 F1 była zbyt skomplikowana, aby zespół kliencki mógł pokonać producenta. Andreas Seidl nie martwi się takim scenariuszem. Jest również przekonany, że wybór producenta silnika z 18-miesięcznym wyprzedzeniem nie stanowi ryzyka, ponieważ przepisy na 2021 r. nie wprowadzą żadnych zmian po stronie silnika.

„Ponieważ przepisy pozostają niezmienione po stronie jednostki napędowej, zachodzi zbieżność między producentami. Widzimy już, że wszyscy są bardzo blisko siebie, co jest dla nas dobre jako niezależny zespół, który nie ma własnego silnika.” – powiedział Seidl.

Może się wydawać, że sytuacja komplikuje się dla zespołu Renault, ponieważ w poprzednim sezonie z ich usług na dostarczanie silników zrezygnował Red Bull a teraz McLaren. Cyryl Abiteboul przyznaje, że niepowodzenie francuskiego producenta w nawiązaniu bliższej współpracy z McLarenem na rok 2021 i kolejne lata to „stracona szansa”.

Abiteboul przyznaje, że Renault byłoby w lepszej sytuacji w przyszłych latach, gdyby było w stanie uzgodnić rodzaj porozumienia, którego chciało, ściśle współpracując i dzieląc się informacjami z McLarenem. Jednak szef Renault mówi, że zespół nie będzie w gorszej sytuacji niż obecnie.

„Myślę, że bylibyśmy silniejsi razem, dzięki naszemu podejściu do partnerstwa. Bez tego jesteśmy słabsi, niż moglibyśmy być, więc moim zdaniem jest to stracona szansa.” – mówi Abiteboul

„Ale to nie jest tak, że stawia nas to w zupełnie innej pozycji niż obecnie. W tej chwili nic nie dzieje się między nami a McLarenem. Musimy tylko działać razem i kontynuować pracę w zwykły sposób.”

McLaren zamierza bić się o najwyższe pozycje. Seidl podjął dwie ważne decyzje: nowy tunel aerodynamiczny i umowa z Mercedesem. To wszystko ma pomóc w walce o czołowe lokaty. Renault przygotowało całkiem nowy silnik na sezon 2019. Według wcześniejszych zapewnień mieli zredukować stratę do czołowych zespołów, co się niestety nie stało. Ekipa z Enstone jest aktualnie za McLarenem w klasyfikacji konstruktorów, ze stratą 33. punktów. To pokazuje kto z tej dwójki jak na razie wykonał większy postęp.

Jakub Andrusiewicz

źródło: motorsport.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum