Motor Racing - Formula One World Championship - Japanese Grand Prix - Preparation Day - Suzuka, Japan

Kubica o zapytaniu PKN Orlen i braku gotowości Williamsa na „normalne ryzyko”

Czwartek na Suzuce upłynął pod znakiem przygotowań weekendu wyścigowego, którego harmonogram może zostać mocno zmieniony ze względu na zbliżający się tajfun. Wiadomo już, jakie decyzje i kiedy mogą zostać podjęte. Bardzo ciekawych wypowiedzi udzielał dziś również Robert Kubica i to na nich skupiam się niżej.

W Williamsie

 

W zespole Roberta Kubicy głównym tematem są części. Jak podaje Auto Motor und Sport, ekipie nie udało się wyprodukować żadnego zapasowego skrzydła od czasu GP Rosji, a zatem kierowcy będą musieli być bardzo uważni, co w Japonii nie jest łatwe.

Williams ma jednak „testowe” przednie skrzydło na sezon 2020, którego zamierza użyć w jednym z bolidów w pierwszym treningu. Nie jest wykluczone, że to ono będzie stanowiło „rezerwę” na GP Japonii. Jeszcze dziś ukaże się podsumowanie zmian w ekipach na GP Japonii, gdzie nieco szerzej omówię kwestie skrzydła Williamsa.

Dokładnie sytuację z częściami i tym, co stało się podczas Grand Prix Rosji, określił Robert Kubica.

„Myślę, że mieliśmy dużo szczęścia, a ono też jest potrzebne, bo na pierwszym okrążeniu nie masz kontroli nad tym, co robią inni. Myślę, że wspólnie z George`m mieliśmy szczęście i nie robiliśmy głupich rzeczy czy blisko limitu i przez długo udawało nam się ukryć ten problem. Niestety Singapur i Rosja pokazały, że nie jesteśmy przygotowani na normalne motorsportowe ryzyko. Bo koniec końców nie stało się nic dziwnego, po prostu straciliśmy kilka przednich skrzydeł, co może zdarzyć się w każdy weekend” – powiedział Robert Kubica, cytowany przez motorsportweek.com.

„Mieliśmy pecha, że George stracił dwa przednie skrzydła w Singapurze i jedno w Rosji, ale nadal to część wyścigów i może się zdarzyć. Myślę, że mieliśmy szczęście, że zdarzyło się to tak późno w sezonie, bo zmagaliśmy się z tym problemem jeszcze przed Rosją. Jako zespół musimy reagować na to co się dzieje i miejmy nadzieję, że to nie darzy się ponownie” – dodał Kubica.

Kubica nie wiedział

 

Robert przyznał też w rozmowie z motorsport.com, że nie wie czy PKN Orlen był usatysfakcjonowany odpowiedzią na swoje zapytanie po wycofaniu Kubicy z Grand Prix Rosji.

„Trzeba by zapytać mojego sponsora. A nawet nie mojego sponsora, tylko sponsora zespołu. Jeżeli zapytacie mnie, jakie są moje odczucia, to odpowiem, że nie mam nic do dodania. Nie muszę być zadowolony z odpowiedzi, jaką otrzymał Orlen, nie wiem co im odpowiedziano” – mówi Robert.

Zapytanym czy był zaskoczony interwencją Orlenu, powiedział: „Nie wiem, nie zaskakuje mnie nic na tym świecie. Nie wiedziałem, że to wyszło, ale myślę, że pytanie o wyjaśnienia jest poprawne, ale szczerze mówiąc nie byłem w to zaangażowany” – odpowiedział Robert dla motorsport.com.

Kubica był również dziś pytany o swoją przyszłość.

„Może tak być, ale niekoniecznie. Wiele zależy od możliwości i od tego, co będę robił jako podstawową rzecz w przyszłym roku. Kiedy już zostanie ustalone, czym będę się głównie zajmował, jaki będę miał program sportowy, to zobaczę, czy uda się to z czymś połączyć, czy nie” – cytuje wypowiedź Kubicy Mikołaj Sokół na swoim blogu.

Co z tajfunem?

 

Władze Formuły 1 uważnie śledziły sytuację pogodową i zbliżający się do Japonii tajfun Hagibis. Aktualny plan zakłada, że w piątek po pierwszym treningu – nie później jednak niż do godziny 11 czasu polskiego – ma zostać podjęta decyzja, co z sobotnimi sesjami. Jeżeli prognozy pogody nadal będą złe, to wówczas trzeci trening może zostać odwołany, a kwalifikacje przeniesione na godz. 9 czasu lokalnego w niedzielę (godz. 2:00 czasu polskiego). Warto przypomnieć, że zgodnie z przepisami, czasówka musi odbyć się na 4 godziny przed wyścigiem. Mieliśmy już takie przypadki w historii F1 – właśnie w Japonii.

Aby zrobić „więcej miejsca” w harmonogramie weekendu, na Suzuce odwołano rundę F4.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Tego dnia w F1 - 16 października

Urodził się Kimi Raikkonen, mistrz świata z 2007 roku, drugi zawodnik sezonów 2003 i 2005 oraz trzeci w latach 2008, 2012 i 2018 (309 startów, 21 wygranych, 18 pole positions, 46 najszybszych okrążeń i 103 podia).

Alan Jones wygrywa GP Las Vegas. Było to jego 12. i ostatnie zwycięstwo w karierze oraz 24. i ostatnie podium. Ostatni raz z pole position startuje Carlos Reutemann, a jedyny raz na podium gości Bruno Giacomelli. Mistrzostwo świata zapewnia sobie w tym wyścigu Nelson Piquet – to jego pierwszy z trzech tytułów.

Eddie Irvine triumfuje w GP Malezji. To jego 4. i ostatnie zwycięstwo w F1.

Robert Kubica testuje na torze Hungaroring bolid Williamsa z 2014 roku.

Najnowsze wpisy