KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Haas odpuszcza 2019, Petrobras McLarena

Wiemy już, dlaczego McLaren był mocno zainteresowany współpracą z PKN Orlen w przyszłym sezonie Formuły 1. Tak jak można było się spodziewać, ekipę opuści obecny partner petrochemiczny, Petrobras. Ekipa Haasa, która jest bliżej pozyskania Kubicy i Orlenu, porzuciła już rozwój samochodu na 2019 rok.

McLaren

 

Jednym z zespołów, z którymi PKN Orlen toczył rozmowy sponsorskie, obejmujące rolę Roberta Kubicy w Formule 1, był McLaren. Od jakiegoś czasu wiadomo było, że wieloletnia umowa tego zespołu z rządową brazylijską spółką Petrochemiczną Petrobras może zostać zerwana. Wszystko za sprawą mało przychylnego spojrzenia na F1 przez nowe władze w Brazylli. Krytykowały one wspieranie brytyjskiej ekipy, w której nie ma kierowcy z Brazylii oraz nie wsparły toru Interlagos w walce o kolejne lata w F1.

McLaren pozostanie zatem teraz bez sponsora petrochemicznego i oczywiście w to miejsce mógłby wejść PKN Orlen. Wydaje sę jednak, że obecnie większe szanse na podpisanie umowy z Robertem Kubicą i jego sponsorem ma Haas. Amerykanie mają bardziej „perspektywiczny” skład jeżeli chodzi o szanse wejści do F1 niż McLaren, który ma obecnie Carlosa Sainza i Lando Norrisa.

Haas

 

W rozmowie z Autosportem szef Haasa, Gunther Steiner przyznał, że jego ekipa nie pracuje już nad rozwojem auta na sezon 2019. Zapytany, czy jest światełko w tunelu jeżeli chodzi o poprawę formy jego ekipy, odpowiada: „Nie w krótkim czasie. Wiemy, gdzie jesteśmy, wiemy dlaczego tu jesteśmy, ale naprawienie tego to inna sprawa. Nie wiem jesteśmy w stanie to zrobić w tym roku. Nie mogę powiedzieć, że na dwa wyścigi przywieziemy poprawki, które to rozwiążą. Musimy mieć pewność, że nie powtórzy się to w przyszłym roku” – mówi Steiner, który uważa, że niektóre z ostatnich wyścigów sezonu mogą być bolesne dla ekipy.

Największym problemem Haasa jest utrzymanie temperatury w oponach, co sprawia, że szybciej się zużywają i nie mają tempa.

„Przystępujemy do wyścigu zawsze ze świadomością, że na pewnym etapie będziemy mieli problemy z oponami ponieważ nie możemy ich utrzymać w prawidłowej temperaturze. Kiedy tylko zwalniamy przy niebieskich flagach, opony są zimne i nie możemy przywrócić im temperatury. Brzmi to zbyt prosto żeby nie można było znaleźć na to rozwiązania, ale tak się właśnie dzieje. Nawet jeżeli możemy przejechać jedno okrążenie normalnie w kwalifikacjach, to nie dajemy sobie rady w wyścigach” – dodaje Steiner.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum