KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Żwir na Parabolice?

Po raz kolejny wraca temat żwirowych poboczy na torach F1. Dyrektor wyścigowy F1, Michael Masi, mówi, że FIA rozważy odrodzenie żwirowej pułapki w słynnym zakątku Monzy Parabolica.

Żwir został kontrowersyjnie zastąpiony asfaltem kilka lat temu. FIA zainstalowała krawężnik „kiełbasiany”, aby uniemożliwić kierowcom wykorzystanie ograniczeń torów.
Ale ten krawężnik musiał zostać szybko usunięty przed GP Włoch w ostatni weekend po tym, jak kierowca F3 Alex Peroni złamał kręgi w groźnie wyglądającym wypadku.

„Ponowne włożenie żwiru zamiast asfaltu może być rozwiązaniem” – przyznał Masi.

„Niezależnie od tego, czy chodzi o pas żwiru, krawężnik i żwir, trawę czy coś innego, będziemy musieli ponownie przeanalizować wszystko i znaleźć najlepsze rozwiązanie. Ale to nie jest tak proste, jak się wydaje. Jest wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę” – dodał.

Masi powiedział także, że Parabolica jest „oczywistą” lokalizacją czujnika wykrywającego naruszenie limitów toru. Technologia została niedawno zainstalowana w zakręcie Eau Rouge na torze Spa. Ta decyzja jest podyktowana nagminnym wyjazdom poza granicę toru.

Legenda F1, Gerhard Berger, powiedział gazecie Kolner Express: „Nie jestem fanem asfaltowych poboczy, ale żwir również nie zawsze jest idealnym rozwiązaniem”.

Jakub Andrusiewicz

źródło: onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum