Problemy z tempem Roberta Kubicy w GP Rosji bardzo dobrze widać na statystykach tego wyścigu. Jak przedstawiały się wszystkie czasy okrążeń Polaka, najszybsze okrążenie, prędkości oraz jego pit-stopy?
Wyniki
Przebieg wyścigu
Wszystkie czasy
Jeszcze nigdy w tym sezonie – nawet pomiędzy Kubicą i Russellem – nie zdarzyło się, aby przewaga tempa George Russella była tak duża. Na 27 okrążeniach, które przejechali razem, tylko raz Kubica był szybszy i to na kółku za samochodem bezpieczeństwa, czego liczyć oczywiście nie możemy. Na czystych okrążeniach ten bilans wynosi 22-0.
Średnio Robert tracił nieco ponad sekundę na okrążeniu i w momencie zjazdu do boksów różnica między kierowcami Williamsa wynosiła ponad 30 sekund.
Best lapy
Oczywiście dane z wyścigu nie będą miarodajne w stosunku do innych kierowców, ale z racji tego, że Kubica i Russell zakończyli wyścig w bardzo podobnym momencie, możemy porównać ich statystyki.
Najszybsze okrążenie George Russella było o 622 tysięczne lepsze od kółka Roberta Kubicy. Anglik uzyskał ten wynik na 18. okrążeniu, a Polak na 24, kiedy musiał już wykonywać lift and coast.
Ciekawe jest porównanie na czele. Zarówno Leclerc jak i Hamilton atakowali w końcówce najszybszy czas okrążenia i Anglik będąc na 2 okrążenia starszych oponach był o 432 tysięczne szybszy, mimo że kwalifikacje o mniej więcej tyle przegrał.
Prędkości
Mimo tak wczesnego końca wyścigu, George Russell był w stanie uzyskać wyższą prędkość maksymalną niż np. Lewis Hamilton. Anglik prawdopodobnie nie miał okazji do użycia systemu DRS bo Valtteri Bottas był w stanie pojechać 27,1 km szybciej. Takiej okazji nie miał raczej też Robert Kubica, który uzyskał wynik 297.9 km/h. Co ciekawe, Robert był szybszy na końcach pierwszego i drugiego sektora.
Sektory
Robert Kubica miał najsłabsze czasy we wszystkich sektorach. W Wyścigu najmniej tracił w pierwszym – zaledwie 65 tysięcznych. Bardzo duża była różnica w środkowym sektorze.
Strategia
Żaden z kierowców nie zdecydował się na tak ekstrawagancką strategię, jak Robert Kubica. Jedynym, który zjechał podczas pierwszej neutralizacji był Antonio Giovinazzi, który założył opony twarde – zapewne z intencją dojechania do nich do końca. Drugi wyjazd samochodu bezpieczeństwa sprawił, że mógł prawie za darmo zmienić je na opony miękkie. Był on jedynym kierowcą w tym wyścigu, który użył wszystkich trzech mieszanek. Zapewne Robert Kubica gdy dostał polecenie zjazdu do boksów myślał, że dostanie kolejny komplet opon pośrednich, na których dojedzie do końca. Tak się nie stało. Najlepiej strategicznie pojechali kierowcy Mercedesa oraz Max Verstappen, Alex Albon, Kevin Magnussen, Lance Stroll czy Kimi Raikkonen.
Opony
Rzadko zdarza się, by najdłuższy stint na oponach twardych trwał krócej niż najdłuższy przejazd na oponach miękkich, ale tak było właśnie w GP Rosji. Fakt, że twardej mieszanki używali jedynie Danil Kvyat i Antonio Giovinazzi, bo niepełnego kółka Roberta Kubicy na nich nie ma co liczyć. Najdłużej na oponach pośrednich – 33 okrążenia – pojechał Lando Norris.
Wizyty w boksach
Robert nie miał dziś najniższych czasów wizyt w boksach. Było aż 14 wizyt w boksach, które trały krócej.
Pit-stopy
Nie było też rekordów jeżeli chodzi o same czasy zmiany opon. Williams zaliczył 7. i 8. najszybszy pit-stop w Grand Prix ROsji. Minimalnie szybciej obsłużono Kubicę.
Performance
Ponownie Robert Kubica miał lepszy ogólny wskaźnik Performance od George Russella. U Kubicy wyniósł on 8 natomiast u Russella 7,4. Oto zestawienie ze wszystkich zespołów.