KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Trzeci raz w sezonie, nowa kierownica i części i lepszy feeling – podsumowanie piątku

To był intensywny piątek na torze Monza. Nie tylko mieliśmy dużą różnorodność warunków na torze, ale również nowe ciekawe fakty oraz wypowiedzi Roberta Kubicy. Zapraszam na podsumowanie piątkowych wydarzeń.

Wypowiedzi

 

„Deszcz i czerwone flagi w pierwszym treningi sprawiły, że warunki były trudne dla wszystkich. Ukończyliśmy kilka okrążeń każdym samochodem na przejściowych oponach, co pozwoliło nam na pierwszą ocenę nowych części na ten event. Wszyscy byli w stanie wykonać też po kilka okrążeń na suchym torze, ale w chłodnych warunkach na początku drugiego treningu zanim znów spadł deszcz. Pod koniec sesji mieliśmy mały deszcz, który jednak nie był dużym problemem i prawdopodobnie pozwolił nam na jazdę, jakiej będziemy świadkami w niedzielę. Zarówno Robert jak i George wyciągnęli wszystko z tych trudnych zmiennych warunków, rozpoczynając swoje przygotowania do weekendu, nie uszkadzając przy tym samochodu. Będziemy teraz analizować dane przed finalizacją specyfikacji na sobotę i realizację programu w 3. treningu” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

Robert Kubica – po raz trzeci w tym sezonie (po Chinach i Azerbejdżanie – choć trudno tu wliczać Baku) był w obu piątkowych treningach przed George Russellem. Kierowcy realizowali jednak nieco inny program, szczególnie w drugim treningu. Tempo wyścigowe Russella było znacznie lepsze.

„Dziś pogoda odgrywała dużą rolę więc zrobiliśmy kilka kółek w suchych i mokrych warunkach. Tempo było takie, jak oczekiwaliśmy, a Monza to tor wielkich prędkości, w czym nie brylujemy. Czucie samochodu było najlepsze w tym roku, co było zaskakujące gdyż na tym torze zazwyczaj ma się problemy ze złapaniem rytmu. Nie mniej włoscy fani stworzyli tu świetną atmosferę i miło wrócić do ścigania na Monzy” – powiedział Robert Kubica, cytowany przez Williamsa.

„Byliśmy zdominowani przez warunki na torze, choć w drugiej sesji udało się pojeździć trochę na suchym. Warunki były na tyle dobre żeby jeździć na slickach. Jak na taką pogodę to i tak udało się zrobić sporo kółek” – powiedział Robert Kubica dla Eleven Sports.

„W deszczu prędkości maksymalne są ważne i na mokrym torze można trochę zyskać, ale my ich nie mamy, nie jesteśmy też królami zakrętów. Jest więc tak, jak się spodziewaliśmy” – dodał Polak.

„Głównym problemem było to, że na okrążeniu mamy różne rodzaje asfaltu, więc i przyczepność się dość mocno zmienia. Szczególnie, gdy wjeżdżasz na bardziej nagumowane partie, może być zdradliwie. Dziś było widać w 1. treningu, że nie jeździło się łatwo, za to łatwo było popełniać błędy. Jeśli będzie padało dalej, czeka nas wielkie wyzwanie” – cytuje wypowiedź Kubicy na temat warunków na torze Cezary Gutowski.

„Jest mi to obojętne. Jeździliśmy dziś we wszystkich warunkach, więc przynajmniej poczuliśmy, jak samochód może się sprawować na mokrym, jak na suchym torze, a jak w warunkach mieszanych. Ogólnie nie wygląda to źle, choć zgodnie z oczekiwaniami także tu brakuje nam tempa” – dodał Robert, zapytany przez Cezarego Gutowskiego w jakich warunkach chciałby jeździć.

George Russell miał dziś pecha do warunków i nie przejechał wielu okrążeń tempem kwalifikacyjnym.

„Każde okrążenie w takich warunkach czegoś cię uczy. Pierwszy trening był dość konstruktywną sesją dla nas, gdyż zrobiliśmy porównania przejazdów skrzydła z niskim dociskiem oraz ze standardowym. W drugim treningu było pozytywnie na długich treningów. Nie byłem zadowolony z siebie na przejazdach z niskim obciążeniem, ale ogólnie myślę, że wyciągnęliśmy wszystko z tego zdradliwego dnia” – powiedział George Russell.

Wyniki 1. treningu:

Wyniki 1. treningu GP Włoch 2019

Wyniki 2. treningu:

Wyniki 2. treningu GP Włoch 2019

Nowa kierownica

 

„Wydarzeniem” dnia jest fakt, że Robert w Grand Prix Włoch jeździ z nową kierownicą, lepiej przystosowaną do jego potrzeb. Widzimy na niej cztery przyciski przeniesione z prawej na lewą stronę. To jedyne zmiany, jakie obecnie możemy wychwycić.

Okazuje się jednak, że to nie jest taka kierownica, jaką życzy sobie Robert. Zapytany przez TVP Sport czy była pomocna, odpowiedział: „Pewnie by była, gdybym dostał taką, o jaką prosiłem”.

Kartingowe wspominki

 

Dziś TVP Sport opublikowało ciekawą rozmowę Sebastiana Parfjanowicza z Robertem Kubicą. Dotyczyła ona przede wszystkim kartingowych początków Roberta we Włoszech w wieku 13 lat. Było również coś o kontrakcie z Ferrari. Więcej przeczytacie tutaj.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi