KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, Tadek B., Łukasz W, Izabela Ch, Kamil G., Michu, piobob, skorseze, Xandi, PukvPuk, Kryss, Arczi15UK, BaRu, Bartlomiej, _3121_, Wilkor, Artur, Bohun, DrajwerBłyskawica, Igor, JohnyBravo, kejkejovsky, Kusiu, LucasXaAaR, miches93, nesQu1ck, Piotor, Teoria, tomao, ttt, adamski, Kuba, Maciek P, Mateusz, DeaconFrost1984, Mac mac, pawel_k, The_Jester, TomekB, archetype, Ceza D, Janusz, kubicki_KING, magberg, Mizio, Tomek81, Zielony, Andrzej Sosnowski, Kubbzzz, helsing, Alicjush, AG, DeaconFrost, em_en, gravelowebeskidy.pl, Maciek i Nata, Mariogds, miskofon, Pawel B, RafalM, Rafik_lom, szypki jak kubika, TOMASZ WITEK .COM, Tsopni, aroone, Quelxes, ZeniPL, Gnusma, DRW, Bueno, Daro Daro, Fallen, Jacobson4, Jan Kmiecik, Kayio, Krystian, Kurvinox GT, Maciej Borkowski, Maciek, majlet, Marcin, Mateusz111, Miauki, Moderator Szefa, Mr Sheepo, Pioetrek, rado, UniRacers, uv_crocodile, WawaSND, WojtekP, Czarny, DawidT, Dominik T, flyer, Pussykiller69, Ronde_di_Andora_ty_k_o!!!, Gunner_PL, kubikalc, luk bla, Dadacki, ArenaSochi, miras7x

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - Italian Grand Prix - Qualifying Day - Monza, Italy

Szok i konieczność nauki na nowo – podsumowanie kwalifikacji na Monzy

Po raz kolejny w tym sezonie właściwości samochodu Roberta Kubicy zmieniły się na czasówkę i Polak przyznał, że swojego auta musiał uczyć się na nowo. Przeczytajcie wypowiedzi Williamsa po dzisiejszych kwalifikacjach, zobaczcie ich wyniki oraz prędkości i sektory.

„Lepsza pogoda dzisiejszego ranka pozwoliła kierowcom zdobyć ważne doświadczenie na suchym i ciepłym torze. Po tym jak większość piątkowych sesji była mokra, wszyscy kierowcy mogli dziś użyć jednego kompletu opon więcej w trzecim treningu. Ukończyliśmy nasze przygotowania do kwalifikacji bez problemów a obaj kierowcy mieli drobne zmiany w set-upie w nocy. W kalifikacjach przerwa w Q1 spowodowana czerwoną flagą zmusiła nas do dodatkowego przejazdu na jedno pomiarowe okrążenie w końcówce sesji. Robert miał całkiem rozsądne okrążenie, uzyskując swój najlepszy czas sesji. Niestety jadący przed George`m samochód wyjechał za szeroko i naniósł trochę żwiru na tor, co kosztowało go wystarczająco dużo czasu, by zrezygnować z mierzonego okrążenia. Na szczęście pierwszy przejazd miał mocny więc był w stanie uzyskać dobry czas. Warunki jutro mogą być zmienne i to może dać nam szansę skorzystania z wyższych pozycji na starcie, które otrzymamy po nałożonych dziś karach na innych kierowców” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

George Russell uzyskał dziś czas 1:21.800, a zatem swój najlepszy czas tego weekendu.

„Moje pierwsze okrążenie było bardzo dobre, ale żałuję drugiego. Wyjechałem z zakrętu 5. i jeden z samochodów przede mną wyjechał za szeroko na żwir i wyrzucił go na tor więc nie miałem przyczepności w następnym zakręcie. Możliwe jednak, że byliśmy bliżej reszty stawki niż oczekiwaliśmy i mogę być zadowolony z kwalifikacji, gdyż czułem, że wykonaliśmy dobrą pracę i zmaksymalizowaliśmy nasz pakiet” – stwierdził George Russell.

„Wiedzieliśmy, że nie będzie to łatwa sesja dla nas, ale jest jak jest. Feeling bolidu aż do kwalifikacji nie był zły, a potem w kwalifikacjach balans zmienił się całkowicie, co było nieco rozczarowujące. Musimy zobaczyć, jaka będzie jutro pogoda i mieć nadzieję, że zrobimy wszystko by to wykorzystać” – cytuje Polaka informacja prasowa Williamsa.

„Dziś robiliśmy swoje w 3. treningu, ale na kwalifikacje balans się zmienił, przeszedł z jednego końca na drugi. Było to rozczarowujące, ale można się do pewnych rzeczy przyzwyczaić. Jutro nie będzie łatwo. Nie potrafię ocenić, ile kosztuje mnie stara jednostka napędowa. Ogólnie na prostych nie bryluję. Udało mi się złapać dobry tunel za czterema autami, ale potem oni odjeżdżali. Myślę, że w drugim sektorze dużo straciłem. Jutro będziemy, a przynajmniej ja będę robił wszystko co w naszej mocy” – powiedział Robert Kubica dla Eleven Sports.

„W kwalifikacjach musiałem zapomnieć o wszystkim czego się dowiedziałem o samochodzie w treningach. Balans zmienił się o 180 stopni. To był dla mnie szok” – dodał Polak w rozmowie z Aldoną Marciniak.

Kubica był również pytany o chaos w końcówce kwalifikacji: „Wczoraj pomyślałem sobie że aby uniknąć tego zamieszania można by wrócić do dawnych przepisów i pojedynczego przejazdu w kwalifikcjach – tylko na Monzie” – cytuje wypowiedź Kubicy Cezary Gutowski.

Nie zabrakło także pytania o wypadek Alexa Pieroniego w F3: „To było ekstremalne. Dziś dopisało nam szczęście, że ucierpiał tylko samochód. Gdy rok temu zobaczyłem, że zainstalowali te kiełbasiane krawężniki pomyślałem, że to dziwny pomysł, bo może się wydarzyć to, co się zdarzyło” – powiedział Robert.

Nadal nie znamy oficjalnych wyników kwalifikacji. Mocno zagrożony karą za nieuzasadniony wyjazd poza tor jest Nico Hulkenberg, ale do sędziów wezwani zostali wszyscy kierowcy oprócz Kimiego Raikkonena. Prowizoryczna kolejność poniżej (z końca stawki startują Norris, Gasly i Verstappen, a z alei serwisowej Sergio Perez. Mogą też być inne kary).

Czasy sektorów wskazują, że Robert Kubica najwięcej tracił do George Russella w ostatnim sektorze – 319 tysięcznych. W drugim były to 223 tysięczne, a w pierwszym 53 tysięczne. Daje to 565 tysięcznych, a zatem 9 tysięcznych niż czas kwalifikacji.

sektory kwalifikacje Monza

George Russell ma 2,6 km/h wyższą prędkość na prostej niż Robert Kubica. Polak przyznał, że złapał dobry tunel za kilkoma bolidami na swoim przejeździe. Na mecie to Kubica jest minimalnie szybszy. Russell ma minimalną przewagę na koniec pierwszego sektora, a na koniec drugiego sektora Russell był 5,9 km/h szybszy.

Kwalifikacje maksymalne czasy

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 26 lipca
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 27 lipca
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 28 lipca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi