Motor Racing - Formula One World Championship - British Grand Prix - Race Day - Silverstone, England

Prost narzeka na postawę Hulkenberga

Renault zrezygnowało z „usług” Nico Hulkenberga od przyszłego sezonu, ponieważ jest on zbyt „mało optymistyczny”, a jego nastawienie często bywa „negatywne”.

Tak przynajmniej twierdzi doradca Renault i legenda F1, Alain Prost, który wyjaśnił, dlaczego francuski zespół zatrudnił na sezon 2020 innego Francuza Estebana Ocona.

32-letni Niemiec Hulkenberg, wiązany jest z przeprowadzką do Alfa Romeo lub Haas. Kierowca poszukuje obecnie nowego zespołu w F1 na przyszły sezon.

„Nie chcemy pesymistycznych kierowców, dlatego zdecydowaliśmy się na Ocona” – powiedział Prost w rozmowie ze Sky Italia.

„On (Ocon) jest bardzo zmotywowany po tym, jak nie było go przez rok w F1. Nico jest dość negatywny, ale potrafi też trafnie ocenić pewne rzeczy. Musimy patrzeć jednak w przyszłość, a negatywne nastawienie kierowcy nie motywuje nas odpowiednio, szczególnie w tak trudnym sezonie”.
Prost zgadza się z Hulkenbergiem, twierdząc że podwozie Renault wymaga ulepszenia, ale uważa, że silnik zespołu na sezon 2019 jest „doskonały”.

Przyznaje jednak, że rok 2020 może być kolejnym trudnym rokiem dla Renault.

„Będę szczery, ze względu na zmianę przepisów w 2021 roku, nie ma sensu, byśmy nadal rozwijali obecny projekt. Mamy nadzieję, że w 2021 roku osiągniemy wysoki poziom” – powiedział Prost.
„Będziemy musieli dużo zainwestować w rozwój naszego samochodu, aby znów być z przodu” – dodał.

Piotr Ciesielski

Źródło: http://www.onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 11 sierpnia

Urodził się Lucas di Grassi (18 startów).

Ayrton Senna wygrywa po raz 31. w Formule 1, triumfując w GP Węgier. Pierwszy i ostatni raz najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Bertrand Gachot.

Dubletem (1. Jacques Villeneuve, 2. Damin Hill) Williams zapewnia sobie ósme tytuł mistrzowski w klasyfikacji konstruktów w historii.

Kolejne spotkanie z fanami – Robert składa podpis na furgonetce i robi mu zdjęcie. Pierwszy raz od wypadku widzimy łokieć Roberta.

„Nie spałem długo w noc przed testem. Obudziłem się o 4:30 rano i poszedłem o 6 rano na siłownię, jeżdżąc przez godzinę na rowerze dla rozgrzewki i próbując nie myśleć o tym wszystkim za dużo, aby się wyluzować. Kiedyś mogłem spać do ostatniej minut, przez 10 godzin. Teraz jednak było coś nawet większego niż mój pierwszy test w F1. Było więcej emocji, więcej niewiadomych. […] Kiedy jednak zobaczyłem swój pierwszy czas, wiedziałem, że będzie dobrze” – mówi Robert Kubica o swoim teście bolidem Renault z 2012 roku.